Joustavat oppimispolut

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
AMMATILLINEN KASVU Ammatillinen kasvu on jatkuva prosessi;
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Kasarminmäki Living Lab ”Tarjoama”
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Turun esi- ja perusopetuksessa
Minä oppijana 1 ov..
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Koulutuksen laadun kehittäminen
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen Tilaisuus, Paikka päiväys.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
OPETUS 2500 h TENTIT (300 h) TUTKINTO (O 2 ) (8000 h) OPPIMISTEOT (O 0 ) ( X h) OPPIMINEN (O 1 ) NÄKÖKULMIA OPINTOJEN SEURANTAAN OPPIMISTULOS LAADUNARVIOINNIN.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
Ops seminaari Askola.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Työssäoppimisen laajentaminen Määrällisesti Laadullisesti Testattuja toimintamalleja.
Siirtymät sujuviksi- hanke SISU PKKY, OSAO, WinNova ja SEDU yhteishanke Kestävää kasvua ja työtä Suomen rakennerahasto-ohjelma.
Yksilöllisen oppimispolun integroiminen talousmatematiikan #foorumi118 #ITK2016.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Työpaikkaohjaaja-koulutus ongelmaperustaisen oppimisen mukaisesti
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
VERTUe - Ohjaten ja vertaistukien ammattilaiseksi 11/2016 – 12/2017
Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
15ytov Äidinkieli, suomi, Kaiken maailman mediat 1 osp
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Oma Reitti ESR – Evelina Tyynelä
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Esityksen transkriptio:

Joustavat oppimispolut ”Mä näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti jos sä ystäväin kuljet mun rinnallain.”

Kehitystyön lähtökohtia: yhteistyöllä tulokseen Opiskelija Opettaja - opiskelija ottaa vastuuta omasta oppimisestaan   -opettaja luottaa opiskelijaan - opiskelija valitsee itse tasolleen sopivaa ja itseään kiinnostavaa materiaalia ja työtapoja - opiskelija sitoutuu yhdessä sovittuihin toimintatapoihin ja aikatauluihin - opettaja hyödyntää opiskelijan asiantuntijuutta opettaja luo pedagogisesti riittävän haasteellisen ja selkeän kokonaisuuden yhteistyössä opiskelijoiden kanssa - opettaja ja opiskelija käyvät avointa ja rehellistä keskustelua edistymisestä - opiskelija ymmärtää, että viestintätaito on osa ammattitaitoa opettaja tukee opiskelijan ammatillista kasvua

Kehitystyön tuotos jaettavaksi kollegoille Kehittämistyömme tavoitteena on joustavasti toteutettujen opintojaksojen ja tehtävien mallintaminen. Opintojakson ja tehtävien toteuttaminen on mahdollista opetukselle varattujen resurssien puitteissa.

Kehittämistyötämme ohjaavat seuraavat konkreettiset periaatteet: kokeilemme heterogeenisille ryhmille sellaisia joustavia työtapoja, jotka tukevat opiskelijan ammatillisen viestitaidon kehittymistä tarkastelemme ohjauksen ja palautteen kriittisiä pisteitä: missä vaiheessa, kuinka usein ja minkälaista ohjausta ja palautetta opiskelija tarvitsee kehittyäkseen nivomme ohjauksen ja palautteen opiskelijan todellisuuteen ja työelämään tuemme heikkojen opiskelijoiden opintojakson läpäisyä varhaisessa vaiheessa ja edistämme hyvien opiskelijoiden viestintätaitoa raportoimme opintojakson tai tehtävän toteutukseen käytetyn työajan ja opiskelijoiden kokemuksen oppimisesta ja opiskelumotivaatiosta