Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla"— Esityksen transkriptio:

1 Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla
1. Opiskelijalähtöinen opinnollistaminen; Case Fazer Amica 2. Korkeakoululähtöinen opinnollistaminen; Case Sodexo

2 Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena marata-alalla
1, Opiskelijalähtöinen opinnollistaminen; Case Fazer Amica Opiskelijan urasuunnitelma Tutkinnon osaamistavoite Opintojaksojen osaamistavoite Yrityksen kehitystarpeet Opiskelijan HOPS Viestintä työelämän kanssa Yrityksen rooli ja resurssit Opettajat Opinnollistamisen suunnitelma dokumentti Työkalut ja prosessit Resurssien realistisuus

3 Aikaikkuna 4 kuukautta 10 op 2 opettajaa 30 opiskelijaa, 2. lukuvuosi
2. Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena marata-alalla 2. Korkeakoululähtöinen opinnollistaminen; Case Sodexo Aikaikkuna 4 kuukautta 10 op 2 opettajaa 30 opiskelijaa, 2. lukuvuosi Pakollinen ammattiopintojakso 5 yrityksen toimipistettä ja esimiestä

4 Yksilöllinen kokoava oppimistehtävä
Opinnollistamisen prosessikuvaus 2. Korkeakoululähtöinen opinnollistaminen; Case Sodexo Mitä opiskelija tuo mukanaan? ARVIOINTI JA PALAUTE Vertaispalaute, Työelämän palaute Opettajien palaute OPINTOJAKSON tavoitteet Check Check Check Katse tulevaan Arviointi-keskustelut Kick off Teema 1 Teema 2 Teema 3 Teema 4 Teema 5 Teema jne. Yksilöllinen kokoava oppimistehtävä Työelämän tehtävät Reflektointi x.x.201x Reflektointi x.x.201x Reflektointi x.x.201x Reflektointi x.x.201x Reflektointi x.x.201x Työelämän tarve Työelämälähtöiset oppimistehtävät

5 Työn opinnollistaminen ja arviointi
Opiskelijan itsearviointi Työkalut joista tiimit valitsivat haluamansa Yksilö- ja ryhmäarviointi Työelämä tarvitsee selkeät ohjeet ja työkalut esimiespalautelomake, joka toimi opiskelijan ja työelämän palautekeskustelun runkona Työelämän arvioijalle esiteltiin opintojakson alussa arvioinnin kohteet Painotus työelämävalmiuksissa Opettaja tekee arviointipäätöksen perustuen kolmisuuntaiseen arviointiaineistoon Numeerinen arviointi haastavaa Opiskelija Työelämä AMK

6 Haluatko kuulla lisää? Pauliina.silvennoinen@jamk.fi
KIITOS !


Lataa ppt "Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google