Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHannes Kapulainen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Yksilöllisen oppimispolun integroiminen talousmatematiikan kurssille @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
2
Yksilöllisen oppimispolun integroiminen SINUN kurssillesi @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
3
Kai Nurmi Kajaanin lukio ja etälukio Ma, Fy ja ATK Opettajana 3 vuosikymmenellä TVT opiskelijan tukena – ei tekniikkaa tekniikan vuoksi. Flipped classroom, Mastery learning….
4
18 lukiota OPH: oppimisympäristöjen kehittämishanke. Luodaan pedagogisia malleja Mallien levitystyö http://didaktinen-hanke.blogspot.fi/
5
1. Tarve ja tausta 2. Kurssitoteutus 3. Oppimispolut @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
6
1. Miksi muuttaa vanhaa?
7
Opiskelija yksilö Ei ylimääräisiä resursseja TVT –työkalujen integroiminen Uuden toteutuksen idea @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
8
Kurssi jaetaan moduuleihin Moduuli sisältää 3 osaa Perusteet tiiviinä pakettina Kurssitoteutus @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
9
1. aihe 7. aihe 6. aihe5. aihe4. aihe 3. aihe 2. aihe Kurssin rakenne @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
11
Ma: Teoriatunti Kuva: woodleywonderworks, Flickr, CC
12
Ke: Laskutunti Kuva: US department of education, Flickr, CC
13
Pe: Tietokoneluokkaan Kuva:, Flickr, CC
14
Teema / lähiopetusVaatiiTenttejä avoinnaTenttejä saavutettavissa 1.Prosenttilaskenta23 2.ArvonlisäveroOsa 1, Perusarvon ratkaiseminen11 3. Taulukoiden käyttö (tulovero, lahja, perintövero) Osa 1, Perusarvon ratkaiseminen (Osa 3, Perustaulukko) 17 4.IndeksitOsa 1: Kuinka monta prosenttia23 5.Hinta11 6. Osavuoden korkoOsa1, Prosentit 204 7. Pitkäaikaiset lainatOsa 6, Englantilainen korkotapa05 VK Sisältö (talousmatematiikka)
15
Pelillisyys? Kuva: Petter Duvander, ”Basement find 2”, Flickr, CC BY-NC 2.0 Yksilöllistäminen? Kuva: Giacomo Da Ros ”Think different”, Flickr, CC-BY
16
Pelillisyys? Kuva: Petter Duvander, ”Basement find 2”, Flickr, CC BY-NC 2.0
17
Kurssi suoritus = Suoritusten metsästys Alussa ”perustehtävät” auki. Edistyminen suorituksista. Pelillinen osa @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
18
Aktiviteettien palkitseminen 90-100 % eli yli 29 aktiviteettiä +2 75-89 % eli yli 24 aktiviteettiä +1 50-75 % eli yli 16 aktiviteettiä 0 34-49 % eli yli 11 aktiviteettiä -1 0-33% eli alle 10 aktiviteettiä (ei arvosanaa)
19
Opiskelijan näkymä moodlessa
23
Opiskelijat erilaisia? Kuva: Giacomo Da Ros ”Think different”, Flickr, CC-BY
24
Materiaalia avautuu suorituksista. Lisämateriaali on eriyttävää. Oma polku Adaptiivisuus @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
25
Tentti Tehtävä Ehdollinen näyttäminen Moodlen työkalut @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
26
P1 P2 S1 P3 P1 P2 P3 Perusrakenteet
27
Aktiviteetti /lukkoPerintövero 1Perintövero 2KertaavatSoveltavat Perintövero 1-(yli 50%)-- Perintövero 250%--- Perintövero kertaavatAlle 85%-- Perintövero Soveltavat Yli 85%- Suunnitelma
28
Min 60% Alle 85% Yli 85%
29
Rajoitus soveltavaan tenttiin
30
Rajoitus kertaavaan tenttiin
31
Kokemukset ?
33
Kokemukset Kokemuksia 1/3
34
“Oli hyvä edetä omaan tahtiin ja harjoitella enemmän niitä osa-alueita, joissa oli ongelmia”. “Tällä tavalla opiskelu on rennompaa. Toisinaan voi edetä kerralla enemmän tai tehdä tehtäviä enemmän. Välillä voi taas edetä hitaammin. Omaan tahtiin.” “Nettitehtävät kivoja. Nettitehtävien malliratkaisut voisivat hieman selkeämpiä, kirjan tehtäviä voisi olla vähän enemmän” Kokemuksia 2/3 Kuva: DAWN, Flickr, CC
35
Oppilaiden aktiivisuus näkyväksi Tehtävien ajanmukaisuus ja linkittyminen arkielämään. Vanhemmat opiskelivat yhdessä oppilaiden kanssa. Suuren oppilasmäärän kontrollointi Kokemuksia 3/3 Kuva: DAWN, Flickr, CC
36
Todellisia ongelmia
37
Jatkokehittely Lisätä ”Polkuja” Ohjeistus Läsnäolon seuranta (tietokonetunneilla) Jatkokehittely Kuva: ProPaolo Margari,, Flickr, CC
38
Kysymyksiä @Kaizu2 #foorumi118 #ITK2016
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.