Innokylän arviointimittari

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
AJ 2006 Huoli puheeksi –koulutusten koetut vaikutukset Arja Jääskeläinen 2006.
Vaikuttavuuden arviointi
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Terveysviestintä Viestintää, joka liittyy terveyteen ja sairauteen, niiden tutkimiseen ja hoitoon. Keino välittää terveystietoa ja pitää yllä julkista.
Arviointi ja vaikuttavuus
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Infoa tutoropettajille
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Teknologia ja toinen varapiirikuvernööri
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Tieteellisen tekstin peruselementit
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Innopalkinnon arviointikriteerit 2016
Neuvokas perhe –hanke Työpaja IV
Tervetuloa Innopajaan
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Esityksen nimi / Tekijä
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Maakuntahallituksen puheenjohtaja
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
Innokylän työkalut
Koulutus- ja opetusyhteistyö ja VIRTA-tiedot
Arvioinnista arkipäivää
Yhteinen keittiö -hanke
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
THL:n tuki kehittämishankkeille
ProSOS hanke aikuissosiaalityössä
Itsemonitorointi verkkokurssilla
Innokylän innovaatiomalli
Maakunnan, kunnan ja muiden toimijoiden yhteistyömallit -työryhmä: tiedotettavat asiat Työryhmä täsmentää toimeksiantoa joulukuussa järjestettävässä.
Yhteinen keittiö ohjausryhmä
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
OTE’TTA TOIMINTAMALLIEN KUVAAMISEEN Pori
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Yhteinen keittiö -hanke Marttaliitto
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Avoimen nuorisotyön arviointiväline: käyttöönotto Lounais-Suomessa (I aalto) Anu Gretschel, Erikoistutkija, FT, Nuorisotutkimusverkosto Pori,
Case-työskentely Rovaniemellä
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Esityksen transkriptio:

Innokylän arviointimittari 5.8.2015

Tausta Gradu: kerätään suun terveyden edistämisen hyviä käytäntöjä Mutta: millaisia käytänteitä ylipäätään kannattaa levittää?  Terveyden edistämisen teoriat ja mallit  Kriteerit: 16 kriteeriä, pisteytys 0-2, suunnittelu, toteutus, arviointi, ”kehittämistä vaativa käytäntö”, ”lupaava käytäntö”, ”hyvä käytäntö” Kriteerien testaus ja muokkaus kerätyllä aineistolla Tulos: puutteita suunnittelussa ja arvioinnissa, vahvuuksia yhteistyössä Vain neljäsosa kerätyistä ”hyviä käytäntöjä” Kriteerien julkaisu vertaisarvioidussa lehdessä Mittarin tarkoituksena on auttaa käytännön toimijoita suunnittelussa ja arvioinnissa. Mittarin pisteytys ohjaa kohti systemaattisempaa toteutusta. 5.8.2015

Terveyden edistämisen mittarista Innokylän kehittämistyön arviointi- ja ohjausvälineeksi Tarpeet Tavoitteet Osallisuus Arviointi Toteutus Kehitetty toimintatapa Edellytykset 5.8.2015

7 kriteeriä, liikennevalomalli Pisteet 1. Tarpeet Tarpeita ei ole tarkasteltu tai ne ovat liian yleisiä. 1 Tarpeita on tarkasteltu vain suppeasti tai ne ovat yksipuolisia. 2 Tarpeita on tarkasteltu laajasti ja niistä ilmenee selvästi miksi kehittämistä tehdään. Pisteet 2. Tavoitteet Tavoitteita ei ole määritelty tai tavoitteet eivät ole yhdistettävissä tarpeisiin. 1 Tavoitteet on yhdistettävissä tarpeisiin. Tavoitteet ovat yleisiä eikä niitä voi kaikilta osin arvioida. 2 Tavoitteet on yhdistettävissä tarpeisiin. Tavoitteet ovat selkeitä, niistä ilmenee mitä tuloksia halutaan saavuttaa ja niiden saavuttamista voi arvioida Pisteet 3. Kehitetty toimintatapa Kehitetty toimintatapa ja tarpeet eivät liity toisiinsa. 1 Kehitetty toimintatapa ja tarpeet liittyvät vain osittain toisiinsa. 2 Kehitetty toimintatapa ja tarpeet liittyvät selkeästi toisiinsa. 5.8.2015

7 kriteeriä, liikennevalomalli Pisteet 4. Edellytykset Toimintatavan toteuttamisen edellytyksiä (aika, henkilökunta, raha, osaaminen) ei ole huomioitu. 1 Toimintatavan toteuttamisen edellytyksiä ei ole huomioitu riittävän monipuolisesti 2 Toimintatavan toteuttamisen edellytykset on huomioitu monipuolisesti. Pisteet 5. Osallisuus Asiakkaat/loppukäyttäjät ja muut keskeiset toimijat eivät ole osallistuneet kehittämiseen. 1 Asiakkaat/loppukäyttäjät ja muut keskeiset toimijat ovat osallistuneet kehittämiseen satunnaisesti tai jossain määrin. 2 Asiakkaat/loppukäyttäjät ja muut keskeiset toimijat ovat osallistuneet kehittämiseen sen eri vaiheissa. Pisteet 6. Toteutus Toimintatapaa ei ole vielä kokeiltu käytännössä tai toimintatavan kokeilussa ei ole onnistuttu. 1 Toimintatapaa on kokeiltu käytännössä, mutta siinä on ollut haasteita 2 Toimintatapa on kokeiltu suunnitelman mukaan ja/tai toimintatapa on vakiinnutettu osaksi arkipäivän toimintaa. Pisteet 7. Arviointi Asetettujen tavoitteiden saavuttamista ei ole arvioitu. 1 Tavoitteiden saavuttamista on arvioitu, mutta tavoitteita ei ole vielä saavutettu tai ne on saavutettu vain osittain.  2 Tavoitteiden saavuttamista on arvioitu ja ne on pääosin tai kokonaan saavutettu. 5.8.2015

Esimerkki, liikuntapäivä Liian yleinen ja yksipuolinen tarve! Tarpeet: koululaiset liikkuvat liian vähän Tavoitteet: lisätä koululaisten liikuntaa Kehitetty toimintatapa/ratkaisu: liikuntapäivä Edellytykset: aika, välineet, henkilökunta jne Osallisuus: osallistuivatko oppilaat, opettajat, sponsorit, vanhemmat..? Toteutus: liikuntapäivä järjestettiin ja järjestetään syksyllä uudelleen Arviointi: koululaiset liikkuivat päivän aikana, kaikilla oli hyvä mieli Tavoite yhdistettävissä tarpeeseen, mutta ei arvioitavissa Liikuntapäivä liittyy tarpeeseen, mutta ei yksinään auta tavoitteeseen pääsyssä Liikunnanopettaja suunnitteli ja ohjasi päivän, oppilaat vain tekivät työtä käskettyä Edellytykset kunnossa: päivä voidaan järjestää Päivä järjestettiin suunnitelman mukaisesti ja vakiinnutettiin lukuvuosittain järjestettäväksi Tavoitteiden arviointi unohtui kokonaan 5.8.2015

Miten eteenpäin? Pilotointi: testaaminen käyttäjillä  ymmärrettävyys, sovellettavuus Kehittämistyön koulutukset (RAY?), arviointi-Innopajat Innovaatiokatsaukset, Innopalkinto Palikaksi Innokylän verkkopalveluun verstaan yhteyteen Vertaisarviointi Itsearviointi Ohjaa kehittämistyötä Seuloo massaa Tuo esille kehittämiskohteita ja vahvuuksia 5.8.2015