Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Advertisements

HALLITUKSEN JÄSENTEN TEHTÄVÄT YHDISTYKSESSÄ
Strategiset kumppanuudet mallipohja •Tämä mallipohja auttaa arvioimaan, miten haluat työskennellä eri sidosryhmien.
Katja Mikkonen Kari Niklander
VAPAAEHTOISTYÖSSÄ JAKSAMINEN OSAAMINEN Yhteiskunta Perhe Lähiyhteisö
Miten ihminen kohtaa annetun ympäristön
Rotaryn nuorisovaihto
Vinkkejä hankeviestintään
Meri Heinonen Kestävän kehityksen kasvatuksen pääsuunnitteluryhmän kokous
TTL Sosiaalisessa mediassa
Kuopion Seudun Pesäpalloilijat ry missio, visio ja arvot.
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Kanuuna seminaari Seinäjoki  Aiemmissa malleissa lähtökohta, jossa määriteltiin hyvinvoinnin esteitä, joita sitten voitiin ratkoa  Toimintavalmius.
Hoitajan ja muistisairaan välisen vuorovaikutuksen tukeminen
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Käyttöohje: Kuinka lisätä käyttäjä ryhmääsi. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Medialukutaidon tila ja toteutus Euroopassa
Viestintäsuunnitelma
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä – Organisaatio Sitoutuminen
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Porin kaupunki, kirjasto / PK KOULUTUS JA REKRYTOINTI KIRJASTOALAN KORKEAKOULUTUTKINNOT YLEISISSÄ KIRJASTOISSA Paula Kauppila.
Katsomusopetus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Liite 1 a. 54.
Sosiaalinen pääoma sosiaaliset verkostot, luottamus, vuorovaikutus
Kertausta tärkeimmistä asioista
KOHAA! Leena Kinnunen ja Mikko Paajala Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto Lapin kirjastokokous
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Me. säätiö © 2015 Me-säätiö Me-säätiö Ulla Nord.
Tulevaisuus-verstas Millaisia muutoksia on tapahtumassa ihmisten toiminnassa ja yhteiskunnassa?
RIDE MY HORSE - kehityshanke Emma Kanerva ja Sini Spirit Lontoon olympialaisissa, kuva Ulla Lindgren Fagerholm.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Toimiva yhdistys ja sen haasteet Eija Eloranta projektipäällikkö Turun yliopiston Brahea-keskus
Miten kokous sujuu? Miten saan näkemykseni esille?
Konstruktivismi Tekijä Bogi
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Sote-tieto hyötykäyttöön -strategian toimeenpanon riskianalyysi
Suunnistuksen kuivaharjoitus
RIDE MY HORSE - kehityshanke
Ykkössuunnitelma ja varasuunnitelmat
Mirella Huttunen, Suomen Nuorisoyhteistyö – Allianssi ry
Huttunen/ Järjestön vuosikello Huttunen/
Vuorovaikutus ja voima
Flexit opastavat uusittuihin Siwoihin
Tupakka mediassa tyokalupakki.net.
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
UNELMIEN LIIKUNTASEURA RY Unelmien urheilu- ja liikuntayhteisö TUL Nuoret Päättäjät 2017 Jyväskylä
Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
Liite 1 a. 54.
Maaseutuverkosto vartissa
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
Lukutaito ja syrjäytyminen
Arvioinnista arkipäivää
Laaja-alainen arviointi
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Viestintäsuunnitelma
Yritysmuodon valinta…
Yhteistyöllä vesistöt kuntoon Ikaalisten reitillä
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Viestintäsuunnitelma
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYSTÄ
Esityksen transkriptio:

Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?

Viestintä - Laaja käsite, jolla viitataan kaikenlaiseen kommunikointiin - Ihmisten välinen vuorovaikutus on aina viestintää - Monet yhteiskunnan ja ihmisten henkilökohtaiset ongelmat johtuvat siitä, että viestintä menee pieleen

Viestintä nyky-yhteiskunnassa - Viestinnän merkitys on todella suuri modernissa yhteiskunnassa, ja sen merkitys kasvaa koko ajan - Informaatioyhteiskunnassa viestintään panostaminen on tärkeää monestakin syystä: - Informaatiotulvassa pitää osata erottua - Viestinnän onnistuminen säästää aikaa - Kun kasvokkaisviestintä vähenee, etäviestinnän määrä ja samalla riski väärinymmärryksille kasvaa

Tiedottaminen - Tiedottaminen on yksi kaikkien organisaatioiden tärkeimmistä tehtävistä, ellei kyseessä ole täysin salainen organisaatio - Tiedottaminen on osa demokratiaa: kansalaisten on tiedettävä, mitä yhteiskunnassa tapahtuu - Tiedottaminen on keskeinen osa markkinointia ja avainasemassa esimerkiksi silloin, kun halutaan toiminnalle näkyvyyttä ja lisää jäseniä

Viestintävastaava/tiedottaja - Jokaisessa organisaatiossa, oli se sitten pieni tai iso, on tärkeää olla viestinnästä ja tiedottamisesta vastaava henkilö - Suuressa organisaatiossa viestintää ja tiedottamista hoitaa kokonainen osasto ihmisiä - Pienissä yhdistyksissä ym. riittää yleensä yksi henkilö vastaamaan viestinnästä ja tiedottamisesta. Tehtävä on tärkeä, joten valitun henkilön tulee olla motivoitunut ja ahkera hoitamaan sitä.

Haluatko tietää lisää? Tilaa koulutuksemme ja tuunaa nuvasi toimintaa!