Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHeli Honkanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg 9.12.2009 3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.1
2
News
3
Uutiset Traditional media Digital media
4
News Traditional media Digital media Social media Kustantajan vastuu erottaa sos. mediasta
5
Sosiaalisen median kenttä käyttäjän näkökulmasta Itseilmaisu SOSIAALINEN MEDIA Yhteistyö Reagointi Sisällön organisointi Kulutuksen kiihdyttäminen Yhteydenpito Mukaillen Li& Bernoff: Groundswell
6
Pulma ennen: miten löydän kaiken mediatiedon? Pulma nyt: miten selviän kaikesta mediatiedosta? Kuka kirjoittaa? Mitä merkitystä mielipiteillä on? Miten erotan relevantin tiedon hälystä? Miten saan tiedon teknisesti hanskaan joutumatta käyttämään liikaa aikaa? Mitä sosiaalisesta mediasta?
7
Mitä tietoa? ”En löydä mitä haluan enkä tiedä, mitä minun pitäisi tietää...” 3/28/20157
8
Asiakkaat/käyttäjät: Ideoita tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen Tuki asiakaspalvelulle / help deskille Kriisien tai ongelmien ennakointi Trendien ennustaminen
9
Päättäjät ja vaikuttajat: Mihin olemme menossa? Trendit/ennusteet Vaikuttajien löytäminen ja kommunikointi heidän kanssaan http://www.freedigitalphotos.net/
10
Henkilöstö: Tietoa henkilöstön asenteista Miten meidät nähdään? Miten sisäinen viestintämme toimii? Mahdolliset kriisit
11
Sosiaalinen media Sosiaalinen media ei ole vain Facebook tai Twitter Tuhannet ryhmät käyttävät sosiaalista mediaa viestintätarkoituksiin pienissä ja isoissa asioissa – ammatillisissa – yksityisissä – erikoisosaamisen alueilla Olennaisen tiedon saamiseen ei tarvita koko mediakenttää, vaan tieto siitä mitä kannattaa seurata ja miksi 3/28/201511
12
Mitä muut ovat tehneet? 3/28/201512
13
Tarve: seurata kuluttajakeskustelua sekä omista että kilpailijoiden tuotteista; samalla seurataan myös HK Ruokatalon toimialaan liittyvää keskustelua HK Ruokatalo saa seurannasta mm. Jatkuvaa palautetta omista tuotteista, esimerkiksi tuotepakkauksista Jatkuvaa tietoa, kuinka kilpailijoiden tuotteet vertaavat HK:n omiin tuotteisiin Tuotekehitysideoita Tietoa, kuinka kuluttajat suhtautuvat esimerkiksi tuotteiden lisäaineisiin ja kuinka ne ymmärretään Ideoita, kuinka vahvoja tekijöitä esimerkiksi ympäristöasiat ovat kuluttajille Kerran viikossa katsaus valittuihin teemoihin liittyvästä keskustelusta 3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.13
14
3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.14
15
3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.15
16
Muutama nyrkkisääntö Tiedä mitä haluat seurata Keskity olennaiseen, strategisesti tärkeään Keskity lähteisiin, jotka tärkeitä Tiedä MIKSI haluat seurata Määritä missä muodossa haluat tietosi saada Resurssoi – ulkoista KIITOS! 3/28/201516COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.