Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuIlona Myllymäki Muutettu yli 5 vuotta sitten
1
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
LOKOVA Tammikuu 2017
2
Ota kantaa! Mielipidekirjoitus: Tavallinen mielipidekirjoitus on yleisönosastojuttu tai lehden pääkirjoitus. Otetaan kantaa ajankohtaiseen asiaan tai ilmiöön voi olla myös vastaus tai kannanotto jo aiemmin julkaistuun kirjoitukseen. Kannanotto: Kirjoituksessa otetaan kantaa joko ajankohtaiseen asiaan ja tuodaan uusia näkökulmia esille Vastine: Kirjoitus, joka perustelee, mahdollisesti jopa korjaa aikaisemmin julkaistuja kirjoituksia
3
Asiakirjoitus Asiatyylisten tekstien tavoitteena on tiedon välittäminen tarkoituksenmukaisesti, yksiselitteisesti ja tehokkaasti. Tämän vuoksi asiatekstien kieli on: neutraalia selvää tiivistä tarkkaa ja täsmällistä havainnollista ymmärrettävää Lähde: kirjoittajan ABC
5
Blogi 1. Mene asiaan, mene suoraan asiaan, (kulkematta lähtöruudun kautta) 2. Kirjoita yhdestä asiasta kerrallaan 3. Kirjoita informatiivista ja tiivistä tekstiä 4. Hyödynnä kuvia ja tekstiä elävöittämään tekstiäsi 5. Tee otsikostasi koukuttava ja hio se valmiiksi vasta lopuksi 6. Hyödynnä linkkejä blogitekstissäsi 7. Muista lisätä avainsanat Lähde: Viestintä-Piritta
6
Viestintä yhdistyksessä
Viestintä on paljon helpompaa ja selkeämpää, kun kaikilla on yhteinen käsitys ydinviesteistä: 1. Mikä ja millainen yhdistyksemme on? 2. Miksi olemme olemassa ja mikä meitä yhdistää? 3. Mitkä ovat tavoitteemme? Mitä haluamme kertoa yhdistyksestämme jäsenillemme ja muille? 4. Miten erotumme muista samankaltaisista toimijoista? Mikä on ”supervoimamme”? Lähde: Jake-hanke.fi
7
Yhdistyksen viestintäsuunnitelma
Viestinnän tavoite – esimerkiksi tiedon/ yhdistyksen tunnettuuden lisääminen, toimijoiden osallisuus? Kohderyhmä(t) - jäsenet, potentiaaliset jäsenet, yhteistyötahot, suuri yleisö? Keinot ja kanavat - missä kaikkialla viestitään, pitäisikö miettiä uusia kanavia? Aikataulut - milloin ja millä toimenpiteillä viestitään? Ohjeistukset - millaista visuaalista linjaa noudatetaan esimerkiksi logojen ja värimaailman suhteen? Vastuut - kuka vastaa sisäisestä, kuka ulkoisesta viestinnästä? Arviointi – miten arvioidaan onnistumista? Miten viestintää seurataan? Lähde: Jake-hanke
8
http://jake-hanke.fi/wp- content/uploads/2015/11/Viestintaopas2015_issuu.pdf
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.