Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?"— Esityksen transkriptio:

1 Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
Mikael Pentikäinen Lappeenranta,

2 Mitä ammatillisessa opetuksessa tapahtuu?

3 Onko todella näin?

4 Onko Suomen koulutusjärjestelmä kriisissä?
Lähde: WEF, 2018

5 Mitä sanovat yrittäjät?

6 Tekeekö yritys yhteistyötä ammatillisen oppilaitoksen kanssa
Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

7 Tyytyväisyys yhteistyöhön ammatillisen oppilaitoksen kanssa
Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

8 Onko tehnyt koulutussopimuksen ammatillisen oppilaitoksen kanssa ja ottanut tai ottamassa sen kautta opiskelijan oppimaan yritykseesi Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

9 Onko tehnyt oppisopimuksen ja ottanut tai ottamassa sen kautta työntekijän yritykseen
Yrittäjägallup, kierros 3/2018 syyskuu

10 Miten maine syntyy, ja menee?

11 Ajatuksia ”Karaktääri on kuin puu, ja maine kuin sen varjo. Varjo on se, mitä me ajattelemme siitä; puu on todellinen asia.” Abraham Lincoln ”Maineen rakentaminen vie 20 vuotta mutta tuhoaminen viisi minuuttia.” Warren Buffett

12 Maine on luottamusta Uskottavuus Moraalinen luottamus Integriteetti
Tahto Tekninen luottamus Tulokset Taidot Avoimuus ”Se, mitä olet, huutaa niin kovaa korviini, etten kuule, mitä sanot.” (Ralph Waldo Emerson)

13 Luottamus etenee kehissä
Yhteiskuntaluottamus Strateginen Henkilöityvä Organisatorinen Brändi Maine Markkinaluottamus Organisaatio-luottamus Suhde-luottamus Itse-luottamus Luottamuksen kehillä on vahva keskinäinen riippuvuus. Luottamus lisääntyy yleensä jakamalla.

14 Maine ja brändi Brändi on se, mitä joku haluaa kertoa muille itsestään ja tuotteistaan, ja miten lähestyy maailmaa. Brändin rakentaminen on tekemistä ja puhumista. Maine on se, mitä ihmiset ajattelevat viestijästä – se, miten maailma tätä kuulee. Maine on elämän lukemista, viestin kuulemista sekä sisällön pohtimista yleisön näkökulmasta. Markkinaluottamus Maine Brändi

15 Maine on muuttunut Brändi- ja mainetaistelu on entistä kovempaa.
Tiger Woodsin skandaalin kahden ensimmäisen viikon aikana 2009 hänen sponsorinsa menettivät markkina-arvoa noin 10 miljardia dollaria. Brändi- ja mainetaistelu on entistä kovempaa. Mielikuvilla voi olla valtava arvo. Maineriski on yritysten suuri riski. Brändit ovat alttiita arvostelulle. Tätä käytetään hyväksi. Sosiaalinen media on antanut kansalle lisää valtaa. Some on arvaamaton voima. Maine on pääomaa. Maineenhallinta on systemaattista ja johtamisen tärkeä osa. Maine syntyy teoista. Ja sanoista.

16 Viestintä on muuttunut
” Älkää unohtako: viestintä on 50 prosenttia informaatioajan taistelusta. Sano se kerran, sano se toisen kerran ja jatka sen toistamista, ja kun olet lopettanut, tiedät, ettet ole sanonut sitä riittävästi.” Presidentti Bill Clinton tuoreen pääministerin Tony Blairin esikunnalle toukokuussa 1997. (Blair: A Journey)

17 Uusi viestintämaailma
VIESTIJÄT Omat mediat Sosiaalinen media Perin-teinen media YLEISÖ

18 Miten vahvistat brändiä?
Hoida asiat kuntoon. Mieti perusasiat ja –viestit. Kerro avoimesti – myös silloin, kun homma ei ole toiminut. Kerro tarinoita. Etsi kasvoja ja kertojia. Ole johdonmukainen. Ole aktiivinen. Käytä rohkeasti kaikkia kanavia, mutta käytä myös. Valmenna viestintään. Valjasta joukot.

19


Lataa ppt "Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google