ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Työssäoppimispainotteinen koulutus
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
Wilma ja työssäoppiminen Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
MATKAILUALAN PERUSTUTKINTO
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
TYÖPAIKKAOHJAAJIEN KOULUTUSOHJELMAN PERUSTEET 2 OV Aineisto koottu Heli Korkiakosken ( ) materiaalista.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
1. Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Aloitus info • Ryhmänvastaavat pitävät ryhmälleen aloitusinfon laajennetusta työssäoppimisesta • Opiskelijat saavat oppimis- ja työkokemuskansion.
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Laajennettu työssäoppiminen:
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä –hanke
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
SIIRTOHOJKS Kotitalous- ja kuluttajapalvelujen perustutkinto er Puhdistuspalvelujen perustutkinto er.
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen: toplaaja.purot.net toplaaja.wikispaces.com Hidas, tuettu polku.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
Yhteistyöpassi/Peltola työelämän YHTEISTYÖPASSI JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO.
Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
TOPLaaja Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Porvoo International College.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
TOP-LAAJA Prosessialan pt. Hotelli-, ravintola ja cateringalan pt.
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Työssäoppiminen eli TOP
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
SeduCoachin mahdollisuudet laajennetun työssäoppimisen tukena - tavoitteet, toiminnan kehittäminen ja kokeileminen Anne Lepistö, projektikoordinaattori.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN 2+1-MALLI Sähköala. Laajennetun työssäoppimisen 2+1malli  tarjoaa vaihtoehtoisen tavan ammatillisen perustutkinnon suorittamiseen.
Työpaikkakouluttajan ABC
Sataraksa Laajennetun työssäoppimisen kokeiluhanke
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ PaPaLaVa-projektista  Palapelillä laatua valinnaisuuteen  Uutta luova suunnittelu- ja kehittämistehtävä.
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Marika Berg - Jaana Virtanen
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
Nuorten oppisopimus 2+1 malli Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä.
Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus VALMA (60 osaamispistettä) Antaa opiskelijalle valmiuksia ammatilliseen peruskoulutukseen hakeutumiseksi.
TopTen -hanke Erityistä tukea tarvitsevat opiskelijat ja työvalmentajamalli Tuija Partanen.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
johtava rehtori Timo Olli KOUVOLAN SEUDUN AMMATTIOPISTO
Esityksen transkriptio:

ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa

PROJEKTIN TAVOITE työssäoppimisen laajempi ja monipuolisempi hyödyntäminen yksilöllisten tarpeiden huomioiminen henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti monipuolinen, työelämälähtöinen ja käytännönläheinen työskentely opiskelussa sekä työelämässä tarvittavan ammattitaidon lisääminen helpottaa opiskelijoiden työllistymistä

MUKANA PROJEKTISSA Koti- ja kuluttajapalvelujen perustutkinto Puhdistuspalvelujen perustutkinto Noin. 15 opiskelijaa

MITÄ TEHTY ? top-jaksojen pituutta lisätty, 16 ov enemmän kuin normaalisti lisää aikaa top valvontaan, 0.5 h/opiskelija tietokoneet ja verkkoyhteys

AJATUKSIA TOP-JAKSOILTA opiskelijalla mahdollisuus tehdä opintoja, myös atto-aineita työssäoppimisjaksolla näyttöjen järjestäminen on helpompaa sopii yksittäisille opiskelijoille lisää opiskelijoiden ammatillista osaamista esim. työelämän pelisäännöt, joutuisuus

laajennettu TOP ei sovi kaikille työpaikkaan sopeutumisen vaikeus ja etääntyy opiskelijaryhmästä, opiskelija lopettaa opinnot ei sovi koko ryhmälle opiskelijat haluavat tehdä opintoja koulussa

Railan ryhmä TOHE07SAA Päiväkirja