Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTapani Leppänen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Pirkko Esko-Asikainen, Hanna Kontio, Eija Vesterinen, Sirkka Hulkkonen, Anne Kytömäki, Miika Keijonen / RoadShow- esityksen työryhmä. Pirkko Esko-Asikainen, Hanna Kontio, Eija Vesterinen, Sirkka Hulkkonen, Anne Kytömäki, Miika Keijonen / RoadShow- esityksen työryhmä.
2
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Lähtötilanne Huomioidaan opiskelijan tarve/soveltuvuus – ja niiden tunnistaminen Opiskelijalle laaditaan HOPS ja tarvittaessa HOJKS Kuka pääsee polulle? nopeammin edistyvä , motivoitunut opiskelija hitaammin edistyvä, esim. oppimisvaikeudet, yms. Henkilökohtaiset ongelmat Henkilökohtaisia perusteita, toisen tutkinnon suorittajat, hitaammin opiskelijat, lahjakkaat, erikoistuvat, uravalintaongelmaiset, työssäoppiminen kiinnostavampi/parempi keino oppia, läpäisyn varmistaminen ? siirtymien turvaaminen, nivelvaiheet työllistymisen parantaminen keskeytyneiden opintojen jatkaminen ja tutkinnon saaminen Yksilöllisen polun suunnittelee opiskelija, ammatinopettaja/ ryhmänohjaaja/opo Lato-projektipäällikkö Huomioidaan ja huolehditaan Opiskelijalla , opettajalla, opinto-ohjaajilla ja työpaikkaohjaajalla pitää olla yhteinen näkemys siitä, mitä ollaan tekemässä ja siihen liittyen kaikkien sitoutuminen polkujen suunnittelun organisointi = haaste, - Opiskelijalle oma lukujärjestys/-suunnitelma – kuka tekee? opiskelijan Hops:n - Tops;n täydentäminen Sovitaan kuka huolehtii opiskelijan suoritusten dokumentoinnista ja ohjauksesta Sovitaan, miten hoidetaan tiedotus kaikille. Tiedottaminen kaikille niille joita asia koskee >
3
Polun tukeminen – erilaiset tukiratkaisut
Resurssit Ohjaukseen ja polun suunnitteluun ja toteutukseen. Miten järjestetään opiskelijan ohjaus laajennetun aikana -> kyse on hyödyntää erilaisia oppimisympäristöjä Perusajatus, että siirrytään pois koululuokasta /työsalista Polun tukeminen – erilaiset tukiratkaisut työssäoppimisen ohjauksen järjestäminen - opettaja/ työpaikkaohjaaja Pedagogiset ratkaisut polulla – kuka vastaa? -ammatinopettaja/ryhmänohjaaja/ opo Miten mahdollistetaan erilaiset ratkaisut esim. atto-aineet - opiskelija osallistuminen Atto - opintoihin koululla - aikataulutetaan - atto - opinnot integroitu ainakin osittain työssäoppimiseen tai suunnitellaan mahdollisesti verkko-opinnot Esimerkki tapaukset– eri oppilaitoksista – erilaisia caseja Tämän ….Caseja
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.