Hyviä työssäoppimisen käytäntöjä ja käyttöönoton mahdollisuuksia Pirkko Achrén
Hyvän käytännön kasvualustoja 1. Organisaation toiminnan lähtökohtana asiakasnäkökulma 2. Kumppanuus- ja verkostotyö (yhdessä tekeminen, yhteiset projektit, bench- marking, vertaisarviointi, mentorointi jne.yhteiset projektitvertaisarviointi 3. Ennakkoluuloton työntekijä, sattumalta tehty testaus, suunniteltu pilotti 4. Muutospainetta aiheuttava tekijä 5. Levitysseminaarit
Hyvän käytänteen siirto Käsikirja työpaikalla tapahtuvan oppimisen hyvien käytäntöjen siirtoon, s.14 (2010, WBL TOI Manual, OPH) Työpaikalla tapahtuvan oppimisen hyvän käytänteen siirron suunnittelu
Talous- ja toimintasuunnitelma SUUNNITTELETOTEUTAARVIOI KEHITÄ EDELLEEN PIRKO-strategia Seurantaraportit Tarve
Miksi muutos – hyvä käytäntö? Halutaan ketterä keino taata minimilaatu (MUST): lainsäädäntö, normiohjaus jne. Toimintaohjeet, tsekkilistat Toimintaohjeettsekkilistat Halutaan lisäarvoa (MORE): asiakastyytyväisyys, kilpailukyky, rahoitus Prosessikuvaukset Prosessikuvaukset Työtapaturmien ja läheltä piti –tilanteiden raportointi ja käsittely Työtapaturmien ja läheltä piti –tilanteiden raportointikäsittely Primus/Wilma yksilölliset opintopolut ja niitä koskevat mallinnuksetopintopolut
Hops-ohjauksen tehostaminen Siirry Wilma-liittymään Paluu edelliseen diaan