Tiedonhankinnan opetus ja sosiaaliset mediat: Kirjastojen tulevaisuuspäivä – Kajaani Miksi ja miten kirjaston tarjoaman opetuksen on muututtava? Päivi Hollanti, Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu
wordle.net
Tiedonlähde # 1 2% Kirjaston kotisivut De Rosa ym., OCLC % Internet
Kasvaneet tietokoneiden ja pelien maailmassa Haluavat tehdä, toimia Arvostavat yhdessä tekemistä ja sosiaalisia verkostoja Pitävät tutkimusta ja oppimista omaehtoisena, epälineaarisena prosessina Ovat tottuneet tekemään montaa asiaa yhtä aikaa Itse tekeminen, apua ei pyydetä kirjastosta Kirjoitettu = luotettava Leikkaa & liimaa (ei: lue & ymmärrä) Haluavat tuloksen helposti ja heti Google-ratkaisut, ei tietokantahaut Boolen logiikka on turhaa Mobiili maailma ei tunne rajoja Godwin 2006
OpiskelijaOpettaja Johda minua! Pyri olemaan roolimalli. Haasta minut! Luo tilanteita, joissa opiskelija voi haastaa itsensä, salli uusien asioiden kokeilu. Anna minun työskennellä kavereiden kanssa! Suosi ryhmätöitä ja yhdessä tekemistä. Rohkaise sosiaalista vuorovaikutusta. Pidetään hauskaa! Salli ja käytä itsekin huumoria. Pois ryppyotsaisuus! Oppiminen on hauskaa. Kunnioita minua! Kunnioita opiskelijoiden ajatuksia. Ole joustava! Tarjoa sellainen oppimisympäristö, joka sallii yksilöiden erot ja tukee niitä. Jonas-Dwyer & Pospisil 2004
Navigointi Yhteydet Oppiminen Skeptismi Eettisyys Turvallisuus
W IKIPEDI A ON OIKEASSA. (viittaus puuttuu)