Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla"— Esityksen transkriptio:

1 Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla

2 Mitä sosiaalinen media on?
Sosiaalinen media on tietoverkossa yhteisöllisesti tuotettua tai jaettua mediasisältöä (wikipedia; yksinkert.määritelmä) Sosiaalinen media tarvitsee kolme asiaa toteutuakseen: sisällön yhteisöt – vuorovaikutuksellisuus teknologiat

3 Sosiaaliselle medialle ominaista
Helppokäyttöisiä – saavutettavia, ilmaisia Yhdisteltäviä (esim.RSS-syötteiden kautta) verkostoituvia Osallistuminen vapaaehtoista Ajasta ja paikasta riippumatonta Avoimuus – kaikki kaikille Nopeasti kehittyviä ja päivittyviä

4 Mitä some on muuttanut? KULUTTAJASTA TUOTTAJIA! VALTA – TOTUUS
SANANVAPAUS ASIANTUNTIJUUS YHTEISÖLLISTÄ KÄYTTÄJÄLÄHTÖINEN TUOTEKEHITYS JAKAMINEN – NÄKYMINEN KIELI ”Jos et ole somessa – et ole olemassa”

5 Somen hyödyt Omassa työssä Verkostot Konsultointi Oppiminen
Ajantasalla pysyminen IDEOIDEN KEHITTYMINEN Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

6 Somen hyödyt Organisaation/yksikön kannalta (Läpi)näkyvyys - läheisyys
Vuorovaikutteisuus (kumppanit, asiakkaat) Tiedon tuottaminen yhteisöllisesti Palvelun laatu ja nopeus Kehittyneet organisaatiot menevät sinne, missä asiakkaat ovat Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

7 Miksi somea sote-alalle?
Neuvonta ja ohjaus (kaikissa prosessin vaiheissa) (akuutin) tiedon tarve sote-alan asiakkailla korostuu Vertaisvoimaverkoston perustaminen Omahoidon tukeminen Yhteisöllinen oppimisympäristö

8 Miten käynnistän some-palveluiden kehittämisen?
Sote-ala  tietoturvakysymykset estää käytön  ÄLÄ USKO! Sosiaalisen median strategia/toimintaohjeet Neuvottelut tietohallinnon kanssa Kohderyhmä? (esim. palvelujen käyttöehdot, missä mediassa kohderyhmä liikkuu) Somen käytön tavoite  mitä hyötyä tavoitellaan asiakkaan kannalta Palvelun markkinointi ja aktiivisuus (Jäljet! Reagointinopeus!) Toimintamallista sopiminen työnantajan kanssa  työajankäyttö! Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

9 Kahvitauko Millaisia kysymyksiä, mietteitä, ihmetystä tai ideoita on tähän mennessä herännyt?

10 Ajanhukkaa vai näppäriä työvälineitä?
Mikä on ajanhukkaa? Näppäriä työvälineitä: Doodle – yhteisen ajan sopimiseen Googlen välineet (googledocs, google-lomake, googlesites) Wikispaces 51.fi – linkkien lyhentäjä Wordpress –blogi Diigo – linkkikirjasto, kirjanmerkkipalvelu Yammer – organisaation palvelimelle asennettava palvelu yhteisölliseen viestintään

11 Asiakastyöskentelyyn
Blogit Wikit (?) Facebook ! Googlesites Twitter (#kysos1234) Skype ! Google+ Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

12 Avoimuuden haasteet Tiedosta riskit!  varaudu!
- Muista salasanakäytännöt! Älä vastaa kyselyihin, joissa pyydetään mitään tunnistetietoja sinusta!  käyttäjätunnusten kalastelu Identiteettivarkaudet Haittaohjelmien leviäminen Tekijänoikeudet Pilvipalvelut Tämän voi esittää tosi lyhyesti, sillä Helena Pennanen kertoo seuraavassa esityksessä tästä hankeopinnoista (voi mainita) Onko tässä opintojakson tavoitteet? Opintopisteet 5-7?

13


Lataa ppt "Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google