Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi (itsearviointi) Kehittäminen,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

YLEISOHJEISTUS Saamelaisalueen koulutuskeskus 2012 © SAKK (OK)
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Lastensuojelun dokumentoinnin kehittäminen teemaryhmässä
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Prosessiteollisuuden toimeenpanon tuki -hanke Rolf Holmberg ja Terhi Puntila Tampere.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä Top Leader Työpajan 2 ( ) yhteenveto Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Kiinteistöjen ylläpitokustannusten vertailu ja tilastointi Kimmo Virtanen KTI Kiinteistötieto Oy
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina
Arviointi M.A.. Arvioinnin määrittelyä Ammattitaidon arviointi on syste- maattista ja suunnitelmallista aineiston keräämistä ja päätöksentekoa.
Tulevaisuuden haasteet näyttötutkintojärjestelmälle Olli Vuorinen kehityspäällikkö.
Oppijan verkkopalvelu keskitetyt palvelut
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
KESKEISIÄ ETIIKAN TEORIOITA
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely
Toiminnan suunnittelu
OPLAApro Arvioinnin merkitys ja rooli oppimisessa enemmän taitoa, vähemmän tekniikkaa.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
JR Opetuksen laatuhanke Yliopisto on asiantuntijayhteisö, autonomisten toimijoiden yhteisö, LUOTTAMUS Luonnostaan pyrkimys korkeaan laatuun Oppimisnäkemys.
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Itä-Suomen lääninhallitus Hankkeiden valintamenettely, välttämättömät ja hankevalintaa ohjaavat kriteerit sekä päätöksenteko EU-projektipäällikkö Timo.
Tietoa työnohjauksesta
Hammaslääkärin kliinisen jatkokoulutuksen rakenteiden vahvistaminen.
Tuloksellisuutta edistävä palkinta ja neuvottelutoiminta
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Ritva Kareketo kouluttaja
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
Ops 2016 ja arviointi.
Johdatus ohjelmointiin – lohkokaaviot ja algoritmit
PAMin luottamushenkilöselvitys
Koulutusvientistrategia pohdiskelua Visio: Suomi on globaalisti merkittävä ja tunnustettu ammatillisen koulutuksen viejä (vuoteen 2020 mennessä?) Koulutusvienti.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Tove Selkälä Porvoon kaupunginkirjasto Millaista on rakentaa kahta Nelliä/kokemuksia ruotsinkielisen Nellin rakentamisesta.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
TERVETULOA KEHITTÄMISPÄIVÄÄN Ylilääkäri Sinikka Bots Suunnittelija Taru Syrjänen 9/25/20161.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Arviointi osana oppimisprosessia
ARVIOINTISTRATEGIA Rovaniemen tarkastuslautakunta
Arviointi –verkkojakson aloitus
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
Ainetyöryhmien työn aloitus
Opetussuunnitelmassa 2016
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Keski-Pohjanmaan maakuntasuunnitelma 2040 ja maakuntaohjelma
Tietojärjestelmät KEHITTÄMINEN JOHTO KIRJANPITO TILAUSTEN KÄSITTELY
Vaatimusmäärittely kehitysprosessissa
Minna Lahnalampi-Lahtinen Palvelupäällikkö Hoiva-asumisen palvelut
Organisoituminen ja käynnistyminen
Tampere 3-hanke Koulutusyhteistyö rakennustekniikassa Matti Pentti, rakennustekniikan professori
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Ehkäisevän päihdetyön rakenTEET Evijärvi – Kauhava – Lappajärvi
Esityksen transkriptio:

Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi (itsearviointi) Kehittäminen, tavoitteen- määrittely Proaktiivi / SK, JR 2007

TODENNETTU OSAAMINEN Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi PERUSTA mittarit, indikaattorit, kriteerit, perustelut tekee näkyväksi todentuvat perustelevat valinnan PERUSTA arvot ja periaatteet, visio, tarpeet havainnot, palautteet, indikaatiot suunnittelu ohjaavat antavat tietoa toteu-tumisesta käytetään Arviointi (itsearviointi) ohjaavat perustelevat Kehittäminen, tavoitteen- määrittely käytetään tuottaa näkyväksi TODENNETTU OSAAMINEN Proaktiivio / SK, JR 2007

? ? ? Työn- haku- portfo- lio TODENNETTU OSAAMINEN Toiminta, toteutus Näyteportfoliot esimerkiksi Ammat- tikuvaport- folio Toiminta, toteutus Perusportfolio mittarit, indikaattorit, kriteerit, perustelut tekee näkyväksi todentuvat perustelevat valinnan havainnot, palautteet, indikaatiot PERUSTA arvot ja periaatteet, visio, tarpeet suunnittelu ohjaavat antavat tietoa toteu-tumisesta Työn- haku- portfo- lio käytetään Arviointi (itsearviointi) ohjaavat perustelevat kehittäminen, tavoitteen- määrittely käytetään tuottaa näkyväksi TODENNETTU OSAAMINEN ? ? Proaktiivi / SK, JR 2007