Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto 10.2.2005.......................................................................................................

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto 10.2.2005......................................................................................................."— Esityksen transkriptio:

1 1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto 10.2.2005....................................................................................................... Ulf Westerberg, Inspecta Koulutus Oy (ulf.westerberg@inspecta.fi) GSM 050 410 6831..................................................................................................... SFS-Koulutus Oy + Sähkötaito (Fimtekno) = Inspecta Koulutus Oy Verkko-opetuksen laatuseminaari I

2 2 Avoimia koulutustilaisuuksia Ajankohtaisia seminaareja Yrityskohtaista koulutusta Konsultointia  www.InspectaKoulutus.fi (avautuu helmiikuun 2005 lopussa)  www.Inspecta.fi  Palvelut  Koulutus

3 3 ASIAKASSIDOSRYHMÄTASIAKASSIDOSRYHMÄT TARPEETVAATIMUKSETTARPEETVAATIMUKSET Johtajuus Palvelut Tuotteet ISO 9000  “LAATUJOHTAMISEN MALLI”” Visio Mittarit: Taloudelliset Tyytyväisyys (oppilastyytyväisyys) Tehokkuus (kokeiden korjaamisen nopeus) * sisäinen auditointi Itsearviointi Henkilöstö Teknologia Fyysiset puitteet JATKUVA TOIMINAN PARANTAMINEN TYYTYVÄISYYSTYYTYVÄISYYS * Oppimisprosessi (suunnittelu-toteutus-arviointi) * Tutkimusprosessi Johtaminen (vuosissuunnittelu...) Missio Analysointi  Parantaminen ASIAKASSIDOSRYHMÄTASIAKASSIDOSRYHMÄT Arvot

4 4 Mitkä ovat laadunhallintaperiaatteet organisaation päämäärien ja tavoitteiden saavuttamiseksi? Kokonaisuuden ymmärtäminen Asiakassuuntautunut organisaatio Johtajuus Prosessimainen toimintamalli Jatkuva parantaminen Laadunhallinnan periaatteet Henkilöstön sitoutuminen Tosiasioihin perustuva päätöksenteko Molemminpuolinen hyöty toimittajasuhteissa

5 5 Määrä Hyöty Mikä on toiminnan kuvausten tarkoitus? Organisaation koko? Henkilöstön ammattitaito? Prosessien ja tehtävien kompleksisuus? ? Henkilöstön kouluttaminen ? Dokumentaatiota tulee olla jos sen puuttuminen on ongelma!

6 6 Jatkuva parantaminen edellyttää prosessien hallitsemista ja tavoitteellisuutta ==> kilpailuedun saavuttamista “Meillä ei ole ongelmia” “Jotain on tehtävä” “Osaamme ohjata laatua” “ Olemme parantaneet laatua” “Tuotamme hyvää laatua” “ Haluamme olla markkinoiden laadukkain organisaatio” (Kera: ”Laatu kannattaa” käsikirja)

7 7


Lataa ppt "1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto 10.2.2005......................................................................................................."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google