Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHannu-Pekka Kapulainen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto 10.2.2005....................................................................................................... Ulf Westerberg, Inspecta Koulutus Oy (ulf.westerberg@inspecta.fi) GSM 050 410 6831..................................................................................................... SFS-Koulutus Oy + Sähkötaito (Fimtekno) = Inspecta Koulutus Oy Verkko-opetuksen laatuseminaari I
2
2 Avoimia koulutustilaisuuksia Ajankohtaisia seminaareja Yrityskohtaista koulutusta Konsultointia www.InspectaKoulutus.fi (avautuu helmiikuun 2005 lopussa) www.Inspecta.fi Palvelut Koulutus
3
3 ASIAKASSIDOSRYHMÄTASIAKASSIDOSRYHMÄT TARPEETVAATIMUKSETTARPEETVAATIMUKSET Johtajuus Palvelut Tuotteet ISO 9000 “LAATUJOHTAMISEN MALLI”” Visio Mittarit: Taloudelliset Tyytyväisyys (oppilastyytyväisyys) Tehokkuus (kokeiden korjaamisen nopeus) * sisäinen auditointi Itsearviointi Henkilöstö Teknologia Fyysiset puitteet JATKUVA TOIMINAN PARANTAMINEN TYYTYVÄISYYSTYYTYVÄISYYS * Oppimisprosessi (suunnittelu-toteutus-arviointi) * Tutkimusprosessi Johtaminen (vuosissuunnittelu...) Missio Analysointi Parantaminen ASIAKASSIDOSRYHMÄTASIAKASSIDOSRYHMÄT Arvot
4
4 Mitkä ovat laadunhallintaperiaatteet organisaation päämäärien ja tavoitteiden saavuttamiseksi? Kokonaisuuden ymmärtäminen Asiakassuuntautunut organisaatio Johtajuus Prosessimainen toimintamalli Jatkuva parantaminen Laadunhallinnan periaatteet Henkilöstön sitoutuminen Tosiasioihin perustuva päätöksenteko Molemminpuolinen hyöty toimittajasuhteissa
5
5 Määrä Hyöty Mikä on toiminnan kuvausten tarkoitus? Organisaation koko? Henkilöstön ammattitaito? Prosessien ja tehtävien kompleksisuus? ? Henkilöstön kouluttaminen ? Dokumentaatiota tulee olla jos sen puuttuminen on ongelma!
6
6 Jatkuva parantaminen edellyttää prosessien hallitsemista ja tavoitteellisuutta ==> kilpailuedun saavuttamista “Meillä ei ole ongelmia” “Jotain on tehtävä” “Osaamme ohjata laatua” “ Olemme parantaneet laatua” “Tuotamme hyvää laatua” “ Haluamme olla markkinoiden laadukkain organisaatio” (Kera: ”Laatu kannattaa” käsikirja)
7
7
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.