Markkinointisuunnitelma

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Advertisements

Markkinoinnin perusteet
Asiakkuudet luovalla alalla
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
Verkko-osuuskunnan ja toteuttajan yhteistyömallit sekä yhteistyön syventämisen mahdollisuudet Jukka Kapela
Seinäjoen kv-kevätpäivät Roundtable 5 Ulkomaisten harjoittelijoiden markkinointi työnantajille Ira Leväaho, Helsinki Education and Research Area.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Kansalaisneuvonnan markkinointi Neuvontapalveluiden yhteistyötilaisuus
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Markkinoinnin perusteet
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
AIKUISSOSIAALITYÖ OSALLISUUTTA TUKEMASSA Marja Paananen kehittäjäsosiaalityöntekijä.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
Seura suuren tapahtuman järjestäjänä Suurtapahtumat SM kilpailut MTV&NTV (YLE) Maaottelu FIN-NOR-DEN-POR 2000 Suomen Voimistelupäivät.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
Jäsensegmentointi Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Avoimen tiedon ohjelman viestintäsuunnitelma. Viestinnän periaatteet  Toimintasuunnitelmasta nostetaan tärkeimmät viestintää vaativat toimenpiteet viestintäsuunnitelmaan.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Teknikmagasinet Puhelimenkuoret.fi Gigantti
Osaamisalan valintainfo
Toimintasuunnitelma.
Markkinointisuunnitelma
K1091LI Tiedottaminen 3 op Oulun ammattikorkeakoulu
YhdistysviestinNÄN MUUTTUVAT KEINOT
Mainonnan vaikutuskeinoja
Harjoituksia II.
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
mahdolliset Kilpailijat
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
Asiakkaat ja markkinointi - osa 3 kilpailukeinot
Liiketalouden koulutusohjelma, Pasila Tarja Jokinen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Yrityskuva ja viestintä
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
KUMMIPÄIVÄ.
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Strategia: Liikeidea?.
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Talouden tunnuslukujen…
Myyntikoulutus Pitäjä: [Nimi].
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Viestintäsuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
…miten kilpailu kehittyy?
Miten toimialamme kehittyy?
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
SUOMEN MONIPUOLISIN URHEILUSEUROJEN PALVELU
Esityksen transkriptio:

Markkinointisuunnitelma 30.5.2019 Markkinointisuunnitelma Miten viestintää eli tiedottamista kehitetään?

Yrityskuva, tuotekuva ja niiden kehityslinjat Hahmotellaan tavoiteltavan yritys- tai tuotekuvan piirteitä ja sen luomisessa sekä kehittämisessä käytettäviä keinoja 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä viestintä on? Viestintä on kokoelma keinoja, joilla asiakkaat saadaan tietoisiksi yrityksestä sen tarjoamista tuotteista ja palveluista tekemään tuotteen/palvelun ostopäätös No olipas se helppoa, vai oliko? 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä on markkinointiviestintä? Tehokas markkinointiviestintä on henkilökohtaista myyntityötä mainontaa myynninedistämistä (SP) tiedottamista monipuolisesti, mutta harkiten Keskeiset periaatteet ja toimenpiteet suunnitellessasi myyntitavoitteesi sekä kohderyhmien luonne Pohdi myös viestinnän ajoittamista 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Henkilökohtainen myyntityö Henkilökohtaisen myyntityön ja siihen käytettyjen resurssien osuus korostuu osto-päätöksen merkityksen myötä: ”Mitä tyyriimpi tuote/palvelu, sen enemmän se vaatii henkilökohtaista myyntityötä…” risteilyalus vs. Kreikanmatka 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mainonta Mainonnan kanavat lehdet suoramainonta henkilökohtaiset yhteydenotot Internet muu? 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Myynnin edistäminen (Sales Promotion) Tavoitteena lisätä myyntiä kupongit alennukset kilpailut ”25 % enemmän samalla hinnalla” -tarjoukset ilmaiset näytteet (ruoka) lahjat (ei lahjukset) jälleenmyyjille ”lisäpaukkuja” muu ei-henkilökohtainen myyntityö http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_promotion 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tiedottaminen (viestintä) Mitä kanavia käytät tiedottamisessa? lehdet tv Internet huhupuheet savumerkit…? 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Toimenpiteet Aikataulu Vastuuhenkilö Resurssit (€) TP7_3xls TP 4_3.xls –lomake avuksi 30.5.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen