Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Jäsensegmentointi 27.11.2014. Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Jäsensegmentointi 27.11.2014. Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”"— Esityksen transkriptio:

1 Jäsensegmentointi 27.11.2014

2 Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360” – jäsensegmentointihanke Mikko Hintsala, johtaja, jäsenpalvelut, Kotimaa Oy 10:45SOSTEn jäsensegmentointi Riitta Kittilä, erityisasiantuntija, SOSTE 11:00 Vuosi 2015 11:30Lopetus

3 Mitkä tarpeet meidän järjestö täyttää? Haluan olla paremmassa fyysisessä kunnossa. Haluan virkistyä. Haluan oppia lisää asiasta X. Haluan tutustua vertaisiin. Haluan vaikuttaa. Haluan oppia tunnistamaan lintuja. Haluan rahaa vaatteisiin.. Toiminnan tarkoituspykälä Strategia Kaikkien maailman ihmisten kaikki maailman tarpeet

4 Koko väestö Jäsenet => Keitä ovat meidän jäsenet? => Mitä he meiltä odottavat? => Mitä he pystyvät meille antamaan? Jäsenet Toimintamme tarkoitukseen liittyviä asioita kohtaavat => Paljonko heitä on, keitä he ovat, missä he ovat? => Mitä he tarvitsevat? => Miten saamme ainakin jotkut heistä mukaan jäseniksi? Koko väestö Tarkoitus, kohderyhmät ja tarpeet

5 Sisältö ja toimintamuoto Mielikuva Tavoitettavuus I II III Hauskaa ja hyödyllistä (fun, benefits) Suosittua ja normatiivista (popular, normal) Helppoa (easy) Social marketing (Patrick Ladbury) Marketing mix (Neil Borden) Tuote (product) Mainonta (promotion) Hinta ja paikka (price, place) Vetovoimainen toiminta Kohderyhmän tarpeisiin juuri oikea sisältö mielekkäällä ja tarkoituksenmukaisella toimintatavalla. Kohderyhmän tavoittavalla monipuolisella viestinnällä välitetty oikea mielikuva toiminnasta. Kohderyhmälle oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa tapahtuva toiminta, johon on fyysisesti ja sosiaalisesti helppo osallistua.

6 Toiminnan tarkoitusten luontainen ja toimintaympäristöstä riippuva houkuttelevuus? A Haastavin toiminnan tarkoitus – Menestys vaatii enemmän työtä Helpoin toiminnan tarkoitus – Menestys vaatii vähemmän työtä B C D E 100% 0% 100% 0% 100% 0% 100% 0% 100% 0% Valtava kiinnostus Olematon kiinnostus

7 Toiminnan tarkoitus Toimintamalli 1 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 2 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 3 Sisältö ja toimintamuoto Toimintamalli 4 Sisältö ja toimintamuoto Mielikuva. ja tavoitettavuus Tarkoitus, kohderyhmät ja tarpeet A B C D Kansalaistoimintaa & palveluita

8 Menestyäkseen järjestön on pystyttävä: 1. Tunnistamaan heidän tarkoituspykälässä mainittua toimintaansa tarvitsevat ihmiset. => Jäsensegmentointi 2. Selvittämään tarkemmin heidän nimenomaiset tarpeet ja elämäntilanteet. => Jäsensegmentointi 3. Tuottamaan heille oikeanlaista sisältöä, oikealla tavalla, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikeaan ”hintaan”. => Toimintamallien kehittäminen 4. Tavoittamaan heidät. => Viestintä


Lataa ppt "Jäsensegmentointi 27.11.2014. Aikataulu 9:30 Kohderyhmien tarpeisiin vastaava ydintoiminta Kiril Häyrinen, erityisasiantuntija, SOSTE 9:45 ”Jäsen 360”"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google