Ops-iltapäivä 19.10.2016
Todistukset ja niiden antamiseen liittyvät käytännöt Arviointi OPS2016 Todistukset ja niiden antamiseen liittyvät käytännöt Arviointikeskustelu velvoittava 2. ja 6. luokalla Käyttäytymisen arviointi Oppimisympäristön arviointi Wilma 18.3.2015 Nimi
Sanallinen arviointi Pirjo Koivula: Sanallista arviointia käyttämällä voidaan antaa monipuolista palautetta oppilaan oppimisesta ja suoriutumisesta Voidaan kuvata osaamisen tasoa, edistymistä, vahvuuksia ja kehittämisen kohteita Yksityiskohtaisempaa palautetta osaamisesta ja oppimisen edistymisestä oppiaineen eri osa-alueilla 18.3.2015 Nimi
Ei valtakunnallista mallia tai säädettyä muotoa Sanallinen arviointi Ei valtakunnallista mallia tai säädettyä muotoa Tulee kohdistua oppilaan osaamiseen eli tietoihin, taitoihin ja työskentelyyn ja niissä edistymiseen suhteessa tavoitteisiin Pedagogisesti suuntautunutta ja perusteltavissa olevaa Arvioinnin kohteena ei saa olla oppilaan temperamentti tai henkilökohtaiset ominaisuudet 18.3.2015 Nimi
Käyttäytymisen arviointi Oppilas ohjataan ottamaan huomioon muut ihmiset ja ympäristö sekä noudattamaan yhteisesti sovittuja toimintatapoja ja sääntöjä Käyttäytymistä arvioidaan suhteessa asetettuihin tavoitteisiin Oppilaiden ja huoltajien osallistuminen tavoitteiden määrittelyyn Koulun kasvatustavoitteet, yhteisön toimintakulttuurin linjaukset, järjestyssäännöt Arviointi ei kohdistu oppilaan persoonaan, temperamenttiin eikä muihin henkilökohtaisiin ominaisuuksiin 18.3.2015 Nimi
Hyvän käyttäytymisen kuvaus Oppilas pääsääntöisesti osaa ottaa muut huomioon ja tuntee velvollisuutensa yhteisön jäsenenä kantaa vastuunsa ympäristöstä toimii rehellisesti ja luotettavasti noudattaa sääntöjä, ohjeita ja hyviä tapoja toimii myönteisesti, aktiivisesti ja yhteistyökykyisesti sekä auttaa ja kannustaa muita. 18.3.2015 Nimi
Hyvän (8) arvosanan saa oppilas, joka * ottaa yleensä muut huomioon Rauman kaupungin perusopetuksessa käyttäytymisen arviointiperusteet arvosanalle hyvä (8): Hyvän (8) arvosanan saa oppilas, joka * ottaa yleensä muut huomioon * tulee toimeen muiden oppilaiden, opettajien ja henkilökunnan kanssa * on rehellinen ja luotettava * huolehtii omalta osaltaan työrauhasta * huolehtii tehtävistä, välineistä ja ympäristöstä * on kielenkäytöltään asiallinen * noudattaa sääntöjä * ei osallistu kiusaamiseen. 18.3.2015 Nimi
Käyttäytymisen arviointi Koulun kasvatustavoitteet, yhteisön toimintakulttuurin linjaukset, järjestyssäännöt Opetushallituksen ohjeet järjestyssääntöjen laatimisesta 23.3.2016 http://www.oph.fi/julkaisut/2016/jarjestyssaantojen_laatiminen Osa oppilashuoltosuunnitelmaa Laatiminen yhteistyössä huoltajien ja oppilaiden kanssa Käyttäytymisen arviointi koulun opetussuunnitelmaan - Pedanet 18.3.2015 Nimi