Ops-iltapäivä 19.10.2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTYSSÄÄNNÖT Järjestyssääntöjen tarkoituksena on
Advertisements

VASTUUNTUNTO Ohjaus Käydään eettisiä keskusteluja (oikein, väärin). Kiitetään ja kannustetaan. Kontrolli Tarkastetaan tehtävät ja välineet. Vaaditaan,
Käyttäytymisen arviointi
ARVIOINTI Vanhempainilta
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa. 2 Nykyiset linjaukset…  Oppilaan oikeusturvan kannalta on tärkeää, että päättöarvosanat on annettu samoin.
ARVIOINTI Kauhajoen yhteiskoulu ARVIOINTI JA SEN TEHTÄVÄT KÄYTTÄYTYMINEN OPPIMIS- TULOKSET TYÖSKENTELY ARVIOINNIN TULEE OLLA YKSILÖLLISTÄ, TOTUUDENMUKAISTA.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Liikunnan arviointi luokilla
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Ops seminaari Askola.
ARVIOINTI ON ARVON ANTAMISTA
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Arvioinnista uudessa opetussuunnitelmassa Rauman rehtorien ja ops-vastaavien iltapäivä Juha Nupponen
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
Laatutyö opettaja Luotu :42.
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
TERVETULOA LENTÄVÄNNIEMEN KOULUUN
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Painotetun opetuksen kuvaaminen koulun opetussuunnitelmassa
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Vanhempainilta
Opetussuunnitelmassa 2016
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
OPSISSA JA OPSISTA Opetussuunnitelma 2016.
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
7lk:n arviointi.
KOLKKIEN VANHEMPAINILTA
Arviointi.
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Tulevaisuuden koulu 2016 Mikkeli
Esko Taipale ja Katja Markkanen
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Ops-iltapäivä 19.10.2016

Todistukset ja niiden antamiseen liittyvät käytännöt Arviointi OPS2016 Todistukset ja niiden antamiseen liittyvät käytännöt Arviointikeskustelu velvoittava 2. ja 6. luokalla Käyttäytymisen arviointi Oppimisympäristön arviointi Wilma 18.3.2015 Nimi

Sanallinen arviointi Pirjo Koivula: Sanallista arviointia käyttämällä voidaan antaa monipuolista palautetta oppilaan oppimisesta ja suoriutumisesta Voidaan kuvata osaamisen tasoa, edistymistä, vahvuuksia ja kehittämisen kohteita Yksityiskohtaisempaa palautetta osaamisesta ja oppimisen edistymisestä oppiaineen eri osa-alueilla 18.3.2015 Nimi

Ei valtakunnallista mallia tai säädettyä muotoa Sanallinen arviointi Ei valtakunnallista mallia tai säädettyä muotoa Tulee kohdistua oppilaan osaamiseen eli tietoihin, taitoihin ja työskentelyyn ja niissä edistymiseen suhteessa tavoitteisiin Pedagogisesti suuntautunutta ja perusteltavissa olevaa Arvioinnin kohteena ei saa olla oppilaan temperamentti tai henkilökohtaiset ominaisuudet 18.3.2015 Nimi

Käyttäytymisen arviointi Oppilas ohjataan ottamaan huomioon muut ihmiset ja ympäristö sekä noudattamaan yhteisesti sovittuja toimintatapoja ja sääntöjä Käyttäytymistä arvioidaan suhteessa asetettuihin tavoitteisiin Oppilaiden ja huoltajien osallistuminen tavoitteiden määrittelyyn Koulun kasvatustavoitteet, yhteisön toimintakulttuurin linjaukset, järjestyssäännöt Arviointi ei kohdistu oppilaan persoonaan, temperamenttiin eikä muihin henkilökohtaisiin ominaisuuksiin 18.3.2015 Nimi

Hyvän käyttäytymisen kuvaus Oppilas pääsääntöisesti osaa ottaa muut huomioon ja tuntee velvollisuutensa yhteisön jäsenenä kantaa vastuunsa ympäristöstä toimii rehellisesti ja luotettavasti noudattaa sääntöjä, ohjeita ja hyviä tapoja toimii myönteisesti, aktiivisesti ja yhteistyökykyisesti sekä auttaa ja kannustaa muita. 18.3.2015 Nimi

Hyvän (8) arvosanan saa oppilas, joka * ottaa yleensä muut huomioon Rauman kaupungin perusopetuksessa käyttäytymisen arviointiperusteet arvosanalle hyvä (8): Hyvän (8) arvosanan saa oppilas, joka * ottaa yleensä muut huomioon * tulee toimeen muiden oppilaiden, opettajien ja henkilökunnan kanssa * on rehellinen ja luotettava * huolehtii omalta osaltaan työrauhasta * huolehtii tehtävistä, välineistä ja ympäristöstä * on kielenkäytöltään asiallinen * noudattaa sääntöjä * ei osallistu kiusaamiseen. 18.3.2015 Nimi

Käyttäytymisen arviointi Koulun kasvatustavoitteet, yhteisön toimintakulttuurin linjaukset, järjestyssäännöt Opetushallituksen ohjeet järjestyssääntöjen laatimisesta 23.3.2016 http://www.oph.fi/julkaisut/2016/jarjestyssaantojen_laatiminen Osa oppilashuoltosuunnitelmaa Laatiminen yhteistyössä huoltajien ja oppilaiden kanssa Käyttäytymisen arviointi koulun opetussuunnitelmaan - Pedanet 18.3.2015 Nimi