Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KOLKKIEN VANHEMPAINILTA

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KOLKKIEN VANHEMPAINILTA"— Esityksen transkriptio:

1 KOLKKIEN VANHEMPAINILTA

2 ILLAN RUNKO Kielten opettajien info / ruokala
Kolkkien kuulumisia vanhempien ja open näkökulmasta Opetusjärjestelyt 3. luokalla: lukujärjestys, erityisopetus, ohjaajaresurssi, uudet opet Arviointi, SDQ-kysely ja kokeet Kolkkiluokan tavoitteet ja sisällöt Yhteydenpito ja Wilma Vanhempaintoimikunnan edustus Muuta tärkeää

3 Kolkkien kuulumisia: Vanhemmat ja ope
Lukuvuoden alun fiilis? Pidentyneet päivät / jaksaminen? Uudet opet Englannin opiskelu Läksymäärä Ilonaiheita ja huolia? Nämä pohdituttaa?

4 Opetusjärjestelyt 3. luokalla
Oppilaalla 23 tuntia / jakotunteja vähennetty Erityisopetusta 2 – 3 tuntia viikossa yhdessä 3.C:n kanssa. Resurssia tukiopetukseen. Ohjaajaresurssi: Suuri muutos 2. luokkaan verrattuna – ohjaaja mukana vain parilla luokkatunnilla Uudet opet Kaija ja Riina otettu hyvin vastaan. Luokkatiloihin siirtyminen sujuu. Maijan TVT-resurssi hieno juttu!

5 Arviointia tehdään Oppilasta varten eli hänen oman oppimisensa edistymisen sekä osaamisensa kuvaamista varten Kodin ja koulun kasvatuskumppanuutta varten Jatko-opintoja varten Oppilaan ja opettajan oikeusturvan vuoksi PÄÄPAINO jatkuvassa päivittäisessä palautteessa!!! Viime vuonna joidenkin testaama Wilman liukukytkin ei osoittautunut toimivaksi

6 Yleiset arviointiohjeet lukuvuodelle 17-18
Jokainen oppiaine arvioidaan ja dokumentoidaan vähintään kerran lukuvuodessa Dokumentointitapa voi olla mm. kynä-paperi-koe, itsearviointi, vertaispalaute, merkinnät Wilmassa, videoitu/äänitetty esitelmä, kirjallinen tuotos / projektityö, kuva sekä sen arviointi

7 Apuna osaamisen edistymistä kuvaavat taitotasotaulukot, joita käytetään arvioinnin apuna kaikissa kouluissa ja kaikilla vuosiluokilla Lukuvuosiarvioinnissa alakoulun vuosiluokkien 1-5 päätteeksi käytetään kaksiportaista arviointia: tavoitteet saavutettu/ei saavutettu Kuudennen vuosiluokan päätteeksi arviointiportaikko: tavoitteita ei saavutettu (hylätty)/hyvän osaamisen kriteerit ei saavutettu/saavutettu osittain/saavutettu/ylitetty

8 ARVIOINTIKESKUSTELU, SDQ JA KOKEET
Arviointikeskustelut pidetään joulu – helmikuun välisenä aikana Arviointikeskusteluun liittyvä itsearviointi painottuu 3. luokalla hyvinvointiin ja toimii keskustelun pohjana. SDQ-kyselyt ovat 3. ja 6. luokkalaisten osalta auki Wilmassa Opettaja ja huoltaja täyttää netissä. SDQ-kysely on lapsen vahvuudet ja heikkoudet -kysely (the Strengths and Difficulties Questionaire, SDQ)

9 Kolkkiluokan tavoitteet ja sisällöt
Tavoitteet ja oppisisällöt löytyvät JKL:n kaupungin opetussuunnitelmasta  Täällä näkyvillä myös taitotasotaulukot Kolkkiluokan oppisisällöt vanhemmille jaetussa monistetussa vihkosessa TVT-opetus Jyskässä / laitetilanne / oma Pedanet-profiili

10 Yhteydenpito ja Wilma Edelleen yhteyttä kannattaa ottaa matalalla kynnyksellä! Isommissa murheissa SOITA tai varaa tapaaminen Wilman tuntimerkinnät seurantaan Hammaslääkäri ja terkkarikäynneistä vastuu oppilaalla / perheellä

11 Vanhempaintoimikunnan edustus
Varsinainen jäsen ollut Vertin äiti: Jaana Kytömäki Varajäsenenä Joelin äiti: Henna Lampinen Nykyisten edustajien ja vanhempien kuuleminen? Onko nykyisillä jäsenillä halukkuutta jatkaa? Onko tarpeen jakaa vastuuta välillä muille?

12 Muuta mainittavaa: Jyskä 70 v ja Suomi 100 v juhlat TO 30.11.
Mono-viikot vikko ennen ja jälkeen syysloman Läksyä viikonloppuisin! Oman puhelimen käyttö koulussa Retkiraha elokuviin. Bussimaksu 3.30e Laavuretki Laajavuoreen? Löytövaatteet


Lataa ppt "KOLKKIEN VANHEMPAINILTA"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google