Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO.
Aikkareiden KMT mediaopas 2009
Opettele liikennesäännöt
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN TEHOSTA – TUTKITUSTI Taru Eboreime, tripod research oy.
Versolan kuljetus ja korjaamo Oy Konepaja Oy Rivitalo Ammattikoulutus- keskus Versolan koulu Terveyskeskus Helvin talo Versolan etusivu - perusnäkymä Valman.
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja Kevät 2009.
Tiedonhaku Ensyklopediat Kommentaarit Journaalit.
Tervetuloa viidennen vaikuttavuustutkimuksen julkistustilaisuuteen!
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Perhevapaiden käyttö ja suorat kustannukset yrityksille Sami Napari (Etla) Perhevapaiden kustannukset –seminaari, Helsinki
Suomen Suunnistusliitto ry Suomen Suunnistusliitto.
Kirjoittakaa sana oikeaan esimerkkiin! 1. Kun kaksi autoa törmää toisiinsa, on kyseessä …..
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Mikä on arvioinnin rooli ohjelmatyössä Arviointiseminaari - eväitä uudelle ohjelmakaudelle Eero Pehkonen.
KUVAKÄSIKIRJOITUS Leenan ja Leevin lumiukot Veera Tervo, Laura Päärni VAKA 12C.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Liikenne- ja viestintäministeriön ehdotus EAKR-rahoituksen käyttämiseksi laajakaistahankkeissa.
Kuulas goes Aller Media Tutkimuskumppanuus  Perustettu 2005  Joustavuus, nopeus ja näkemys yhdistettynä vahvaan tutkimusosaamiseen  Menetelmien monipuolinen.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Alkoholin mainonta ravintolassa
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
S ysteemianalyysin Laboratorio Aalto-yliopiston teknillinen korkeakoulu Ohjaamaton oppiminen– Heikki Vesterinen Optimointiopin seminaari - Syksy 2010 Ohjaamaton.
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Tahtoo kotisivut meillekin Pohdintaa ja ehdotuksia Espoon Parkkiskerhon kotisivuprojektiin Vili
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
HUNGRY FOR FINLAND Ajankohtaista ruokamatkailusta Kristiina Havas , Haaga-Helia amk Yhdessä enemmän – toimialojen yhteistyöllä kasvua ja uudistumista.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Jaana Kurjenoja Suomalaiset kuluttajina Virossa.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Julkistus Aineistot:
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainosmyynnin ohjeet Mainospaikat peliasuissa on jaettu seuramainoksiin ja joukkuemainoksiin. Housupusseista oikean lahkeen etupuolen alareunasta on varattu.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
JHKA kehittämispolku JulkICT Jari Kallela
Helsingin tila ja kehitys 2016 tilastokuviot
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Mainonnan vaikutuskeinoja
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Naisten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Riittääkö kilpailukykyistä biomassaa biotalouden rattaisiin?
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Ajankohtaista aikakausmedioista kevät 2018
Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio.
Palkansaajien korvatut työtapaturmat
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / naiset
Teollisen suunnittelun vaikuttavuus
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / miehet
9 Mainospainatusohjeet Ikäluokka _____________________________________
Esityksen transkriptio:

Tervetuloa seitsemännen vaikuttavuus- tutkimuksen julkistustilaisuuteen!

Tämän aamupäivän taustaksi Yhteenveto usean kustantajan huomioarvomittauksista Tulokset 9 toimialalta Puoli miljoonaa mielipidettä mainoksesta

Keskihuomioarvot tuoteryhmittäin Autot Sisustaminen Pukeutuminen Kosmetiikka Matkailu Rakentaminen Elintarvikkeet Hyvinvointi ja terveys Pankit

½ sivua 45 Aukeama huomataan! (%) Kaikki mainokset 53 Matkailu- mainos (1/1s.) keskimäärin 52 Aukeaman matkailumainos 67

Matkailumainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) Ka. 52 hotellit, kylpylät, ravintolat 49 matkatoimistot, matkailun edistäminen 52 laivayhtiöt 55

Takakansi on matkailumainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna matkailumainonnan keskihuomioarvoihin Takakannen huomioarvo +26

Vasemman ja oikean sivun mainonnan huomaaminen eri tuoteryhmissä +-0 autot sisustaminen kosmetiikka elintarvikkeet matkailu rakentaminen terveys/ lääkkeet pankit

Pukeutumisen mainonta toimii paremmin vasemmalla

Erikoisratkaisut toimivat kaikilla toimialoilla

Mainonta aikakauslehdissä toimii! 5 asiaa, jotka kannattaa huomioida Erikoisratkaisut tuovat lisää tehoa. Kaikki tuoteryhmät eivät toimi samalla tavalla. Alkupään sivut ovat usein tehokkaampia, mutta myös takakansi toimii erinomaisesti. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Bigger is better – aukeama toimii yleensä paremmin kuin puolikas sivu.

Koko huomioarvotutkimus osoitteessa

Paljon tutkimustietoa nettisivuillamme Lukuajoista, mielipidevaikuttajista, lukemistavoista, mainonnan vaikutuksista… Palvelut käytettävissäsi ilman tunnuksia

Lisäksi uusi mediakorttipalvelu suomeksi ja englanniksi Palvelut käytettävissäsi ilman tunnuksia

Tämän aamupäivän esitykset suomeksi ja englanniksi perjantaina