Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja"— Esityksen transkriptio:

1 Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Sanomalehdistö Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja valtakunnallisiin lehtiin. Sanomalehti on muihin mainosvälineisiin verrattuna uutisluontoinen. Uutisarvoa lisää lukijan silmissä lehden paikallisuus. Sanomalehti, joka ilmestyy päivittäin vanhenee päivässä. Uutisluonteisuutta voi mainostaja monin tavoin käyttää hyväkseen niin mainonnan sisällön muotoilussa kuin erilaisissa markkinointitilanteissakin, (esimerkiksi uutuuden tulo markkinoille). Tiheään ilmestyminen varmistaa uutisaineiston tuoreuden ja lukijan mielenkiinnon. Samalla se tekee mahdolliseksi ilmoittaa juuri sinä päivänä, kun se mainostajan kannalta on edullisinta, esimerkiksi loppuviikosta. JHS

2 Aikakausilehdet Aikakausilehden tunnusmerkkejä ovat:
Lehti ilmestyy säännöllisesti vähintään neljä kertaa vuodessa, mutta korkeintaan kerran viikossa Jokainen numero sisältää useita artikkeleita tai muuta ainestoa Kuka tahansa voi tilata lehden eikä sen vastaanottajatyhmä suuresti vaihtele numerosta toiseen Lehden pääsisältönä eivät ole mainokset.. Yleisaikakausilehti on valtakunnallinen mainosväline, sen levikki ja lukijakunta jakaantuu yleensä melko tasaisesti yli maan. Se on hitaampi ja joustamattomampi kuin sanoma- ja paikallislehti, sillä se ilmestyy harvemmin. Toteutuksellisesti yleisaikakausilehti on puolestaan hyvin joustava. Laadukas painoasu mahdollistaa vaativienkin värikuvien käytön. Erilaiset erikoistoteutukset, liitteet, kupongit yms. ovat mahdollisia. Aikakausilehti elää huomattavasti kauemmin kuin sanomalehti. Aikakausilehteä luetaan kaikessa rauhassa, ja samaa lehteä useaan kertaan. Kun kohderyhmän määrittelyperusteena ovat muut seikat kuin alue, voidaan sanoma kohdistaa aikakausilehtien avulla paremmin kuin sanomalehdellä. Näitä muita seikkoja voi olla esim. jonkin erikoisryhmän tavoittaminen koko maasta. Keskimääräistä paremmin on huomattu ilmoitukset, jotka ovat vähintään 1/1 sivun kokoisia tai suurempia. Suuri ilmoituskoko lisää ennen kaikkea kuvan huomioarvoa, mutta esimerkiksi myös otsikon lukuarvo kasvaa koon myötä. Tämä saattaa johtua jo siitä, että suurikokoinen ilmoitus (jo teknisistä syistä johtuen) usein pitää tai sisältää "näyttävän" kuvan ja suuren otsikon. JHS


Lataa ppt "Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google