Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Aikakauslehtien Ylivoimapankki 31.1.2007 Vesa Väisänen IROResearch Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Aikakauslehtien Ylivoimapankki 31.1.2007 Vesa Väisänen IROResearch Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Aikakauslehtien Ylivoimapankki 31.1.2007 Vesa Väisänen IROResearch Oy

2 Kvalitatiivinen tutkimus medioiden tekemien mainonnan vaikuttavuustutkimusten kehitystyön pohjaksi syksyllä 2005. Fokusoitiin printtimedioihin Selvitettiin tutkimusten käyttäjien mielikuvia, käsityksiä ja odotuksia sekä tutkimusten merkitystä ja roolia medialle/mainostajille Syvähaastattelut kohderyhmässä 1. Mainostaja-asiakkaat 2. Media- ja mainostoimistojen ammattilaiset Yhteensä 18 noin tunnin syvähaastattelua Medioiden tekemien mainonnan vaikuttavuustutkimusten merkitys

3 TUTKIMUKSET SOPIVAT MONILLE MAINOSTAJILLE TUTKIMUKSET SOPIVAT HYVIN YRITYKSELLEMME/ ASIAKKAALLEMME TUTKIMUKSET SOPIVAT HUONOSTI YRITYKSELLEMME/ ASIAKKAALLEMME TUTKIMUKSET SOPIVAT HARVOILLE MAINOSTAJILLE Mainostaja Mainos-/mediatoimisto Vaikuttavuustutkimukset kiinnostavat

4 Näkemyksellistä pohdiskelua Asiakkaat ottavat mieluusti vastaan Tuloksiin suhtaudutaan vähintäänkin mielenkiinnolla – työn palaute on aina arvokasta Näkemyksellistä pohdiskelua ja taustoittamista arvostetaan – miksi se meni niin kuin meni - vs. slaidien sisäluku –tietopankkien hyödyntäminen ja analysoiminen

5 Historia- ja vertailutieto/tietopankit ratkaisevan tärkeäitä –miten meillä meni verrattuna… viime kertaan/aikaisempiin vuosiin kilpailijoihin lehden muihin ilmoittajiin 0 100 oma toimeksianto omista lähtökohdista ei tutkimuksia pikkututkimuksia Odotukset median tutkimukselle Vertailutietoa tietopankeista

6 Aikakauslehtien yhteinen tietopankki Ylivoimapankki on aikakauslehtien yhteinen tietopankkiratkaisu. Ylivoimapankkiin on tallennettu mukana olevien mediatalojen tutkittua mainontaa vuodesta 2004 eteenpäin – tällä hetkellä jo 6630 ilmoitusta. Ylivoimapankin tarkoituksena on antaa mainostajia ja mediatoimistoja ja mediasuunnittelua palvelevaa tietoa ilmoitusten huomio- ja lukuarvoista.

7 Aikakauslehtien Ylivoimapankki Ylivoimapankki on aikakauslehtien yhteinen tietopankkiratkaisu. Ylivoimapankkiin on tallennettu mukanaolevien mediatalojen tutkittua mainontaa vuodesta 2004 eteenpäin. Ylivoimapankin tarkoituksena on antaa mainostajia ja mediatoimistoja ja mediasuunnittelua palvelevaa tietoa ilmoitusten huomio- ja lukuarvoista. Ylivoimapankki sisältää tällä hetkellä Yhtyneiden Kuvalehtien, Sanoma Magazinesin ja Forman tutkittua mainontaa, yhteensä 6000 ilmoitusta. Aikakauslehtien Ylivoimapankki Aikakauslehtien tiedonkeruumenetelmiä:  Puhelimitse  Kirjekyselyinä  Internetkyselyinä Ylivoimapankki sisältää tällä hetkellä puhelimitse eri lehtien tilaajalukijoiden keskuudessa tehtyjen mittausten tuloksia. Kun Ylivoimapankki laajenee ja mukaan tulee eri menetelmin tehtyjä mittauksia, näitä ei tulla yhdistämään yhdeksi suureksi kokonaisuudeksi, koska eri tiedonkeruumenetelmien antamat tulokset eivät suoraan ole vertailukelpoisia.

8 Ylivoimapankin käyttö Ylivoimapankki toimii internetin yli, käyttäminen vaatii internetselaimen, käyttäjätunnuksen ja salasanan. Käyttäjätunnus ja salasana Aikakauslehtien Liitosta www.aikakauslehdet.fi Tietoa ja tutkimuksia>Tutkimusraportitwww.aikakauslehdet.fi Mikäli sinulla on jo tunnukset liiton tutkimusraportteihin, uusia salasanoja ei tarvitse hakea!

9 Ylivoimapankin ajomahdollisuudet Huomio- ja lukuarvoja voidaan tarkastella eri valintakriteereiden avulla: 1. Lehtiryhmä. Kukin lehti on koodattu KMT:n mukaiseen lehtiryhmään 2. Tarkastelua varten voidaan valita vain tietty tuoteryhmä tai tuoteryhmien yhdistelmä, jolloin tarkasteltavana on vain ko. tuoteryhmien ilmoitukset 3. Kohderyhmä. Tuloksia voidaan tarkastella vain tietyissä ennalta valituissa kohderyhmissä. 4. Luokittelukriteerit (Ilmoitusten ”tekniset” tiedot). Ilmoituksia voidaan tarkastella valittujen luokittelukriteerien pohjalta.

10 Aikakauslehtien Ylivoimapankki Ylivoimapankin demonstraatio

11 Aikakauslehtien Ylivoimapankki Yksittäisten lehtinimikkeiden, mainostajakohtaisten tai ilmoituskohtaisten tietojen tarkastelua varten kullakin lehtitalolla on oma itsensä käytössä oleva tietopankkiratkaisu – kysykää ihmeessä lisää yhteyshenkilöltänne! KIITOS !


Lataa ppt "Aikakauslehtien Ylivoimapankki 31.1.2007 Vesa Väisänen IROResearch Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google