Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN TEHOSTA – TUTKITUSTI Taru Eboreime, tripod research oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN TEHOSTA – TUTKITUSTI Taru Eboreime, tripod research oy."— Esityksen transkriptio:

1 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN TEHOSTA – TUTKITUSTI Taru Eboreime, tripod research oy

2 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012

3 Paperiviestinnän …. hyvä hallittavuus. Paperiviestintä ei tunnu tyrkytykseltä eikä häiritse tai keskeytä muuta tekemistä. Viihdyttävimmäksi markkinointiviestintäkanavaksi kuluttajat arvioivat aikakauslehden. Henkilökohtaiset tarpeet tulevat huomioon otetuksi esim. aikakauslehdessä. Aikakauslehti... tarjoaa kaunista kuvakerrontaa sekä tietoa ja mainontaa lukijaa kiinnostavista aihealueista..

4 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kanavapreferenssien selitysmallin mukaan aikakauslehtimainonnan mieluisuutta selittää erityisesti informatiivisuus eli lehden kokeminen ajantasaiseksi ja luotettavaksi tiedonlähteeksi. --- Aikakauslehden lukija ei aina edes tee eroa lehden journalistisen aineiston ja mainosten välillä, jotka monesti myös tukevat toisiaan. Aikakauslehti koetaan yleensäkin hyväksi tuotetiedon lähteeksi, josta saa mainosten lisäksi esim. vinkkejä pukeutumiseen tai tietoja auton tarvikkeista ja varaosista.

5 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Tietoa mainonnan vastaanottamisesta aikakauslehdissä kustantajien omista mainonnan mittauksista yli 5 500 mainoksen painoarvolla

6 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Aikakauslehtimainonnan teho Aikakauslehtikustantajien mainonnan mittausten tietopankit Ylivoimapankki 5 478 mainoksen mittaustulokset eli noin puoli miljoonaa tutkimusvastausta

7 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Aikakauslehtimainonnan teho Analysoidut kategoriat ovat: Elintarvikkeet Lääkkeet ja terveys Autot Sisustaminen Rakentaminen Pankit Pukeutuminen Matkailu Kosmetiikka

8 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Mainonta aikakauslehdissä toimii! 5 asiaa, jotka kannattaa huomioida Bigger is better – aukeama toimii yleensä paremmin kuin puolikas sivu. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Alkupään sivut ovat usein tehokkaampia, mutta myös takakansi toimii erinomaisesti. Kaikki tuoteryhmät eivät toimi samalla tavalla. Erikoisratkaisut tuovat lisää tehoa.

9 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kaikkien kategorioiden huomioarvot Kaikkien mainosten keskihuomioarvo on 53 prosenttia i PANKIT 265 mainosta TERVEYS JA LÄÄKKEET 794 mainosta RAKENTAMINEN 509 mainosta ELINTARVIKKEET 1304 mainosta MATKAILU 339 mainosta KOSMETIIKKA 963 mainosta PUKEUTUMINEN 508 mainosta SISUSTAMINEN 270 mainosta AUTOT 526 mainosta 64% 60% 55% 52% 51% 46% 43%

10 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Keskimääräiset huomioarvot

11 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Automainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Automainos ½ sivua 48 Aukeaman automainos 74 Kaikki mainokset 53 Autot keskimäärin 64

12 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Automainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) (vain miehet) renkaat 59 moottoripyörät/ kelkat 65 muut autotarvikkeet 56 henkilöautot 68 veneet/ perämoottorit 64 Ka. 64

13 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Sisustusmainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Sisustusmainos ½ sivua 49 Aukeaman sisustusmainos 80 Kaikki mainokset 53 Sisustusmainos keskimäärin 60

14 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Sisustusmainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) valaisimet 48 huonekalut 58 astiat ruoanvalm.välineet 63 sisustustarvik- keet/tekstiiliit 66 Ka. 60

15 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pukeutumisen mainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Pukeutumisen mainos ½ sivua 49 Aukeaman pukeutumisen mainos 72 Kaikki mainokset 53 Pukeutumisen mainos keskimäärin 60

16 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pukeutumisen mainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) alusvaatteet 60 takit ulkovaatteet 57 käyttövaatteet 62 Ka. 60

17 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kosmetiikkamainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Kosmetiikkamainos ½ sivua 40 Aukeaman kosmetiikkamainos 67 Kaikki mainokset 53 Kosmetiikka keskimäärin 55

18 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kosmetiikkamainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) (vain naiset) ihonhoito- tuotteet (kasvot) 56 hiustenhoito ja muotoilu 53 meikit värikosmetiikka 62 hygieniatuotteet 46 hiusvärit 53 käsi/vartalon- hoito 50 parfyymit ja hajusteet 61 Ka. 55

19 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Matkailumainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Matkailumainos ½ sivua 45 Aukeaman matkailumainos 67 Kaikki mainokset 53 Matkailu keskimäärin 52

20 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Matkailumainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) hotellit, kylpylät, ravintolat 49 laivayhtiöt 55 matkatoimistot, matkailun edistäm. 52 Ka. 52

21 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Rakentamisen mainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Rakentamisen mainos ½ sivua 47 Aukeaman mainos rakentaminen 64 Kaikki mainokset 53 Rakentaminen keskimäärin 52

22 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Rakentamisen mainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) talopaketit 52 puutarhatuotteet, työkalut 56 laatat ja lattia- materiaalit 48 rakennus- tarvikkeet, työkalut 54 LVI-tuotteet, tulisijat 55 kiinteistövälittäjät, rakennuttajat 49 Ka. 52

23 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Elintarvikemainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Elintarvikemainos ½ sivua 43 Aukeaman elintarvikemainos 66 Kaikki mainokset 53 Elintarvikeet keskimäärin 51

24 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Elintarvikemainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) maito/piimä 54 juustot 57 jogurtit 55 kerma/ kermavalmisteet 60 pasta/riisi/ jauhot/murot 58 pakasteet/ leivontapakasteet 56 makeiset 55 Ka. 51

25 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lääkkeiden ja terveyden mainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Lääkemainos ½ sivua 39 Aukeaman lääkemainos 53 Kaikki mainokset 53 Lääkkeet ja terveys keskimäärin 46

26 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lääkkeiden ja terveyden mainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) vitamiinit/ hivenaineet 50 särkylääkkeet 55 perus-/ hoitovoiteet 49 laihdutus- tuotteet 46 vatsa/närästys/ ummetus 41 Ka. 46

27 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pankki- ja vakuutusmainosten huomioarvot aikakauslehdissä (%) Pankkimainos ½ sivua 27 Aukeaman pankkimainos 66 Kaikki mainokset 53 Pankit ja vakuutus keskimäärin 43

28 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pankki- ja vakuutusmainonnan huomaaminen tuotekategorioittain (%) pankit 41 vakuutusyhtiöt 45 rahoitus/sijoitus 44 Ka. 43

29 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Erikoisratkaisut tuovat usein lisää huomioarvoa

30 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012

31

32 Sidotut liitteet Ikkunaliite - kaksi avautuvaa sivua - sisällä lisää mainostilaa

33 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PUKEUTUMINEN kiinteä glossyliite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna pukeutumisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +29 Liite +24 Advertoriaali +27 Liimatäppä +20 Kilpailu +2

34 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KOSMETIIKKA Liite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna kosmetiikkamainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +13 Liite +34 Advertoriaali +4 Liimatäppä +28

35 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ELINTARVIKKEET kiinteä glossyliite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna elintarvikemainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +40 Resepti +11 Advertoriaali +8 Liimatäppä +32 Kuponki +10

36 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 TERVEYS JA LÄÄKKEET kiinteällä glossyliitteellä eniten lisää huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna lääkemainonnan keskihuomioarvoihin Kuponki +2 Kiinteä glossyliite +28

37 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 RAKENTAMINEN kuponki kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja, kasvu-% verrattuna rakentamisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kuponki +22 Hinta mainittu +13

38 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Sijainti auttaa lisäämään huomioarvoa

39 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kannet ovat automainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna automainonnan keskihuomioarvoihin Kolmoskansi +15 Takakansi +11

40 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kannet ovat sisustusmainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna sisustusmainonnan keskihuomioarvoihin Takakansi +12 Kolmoskansi +8 Kakkoskansi +20

41 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lehden alkupää on pukeutumisen mainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna pukeutumisen mainonnan keskihuomioarvoihin 1. Kolmannes +5 Kakkoskansi +22

42 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lehden takakansi on kosmetiikkamainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna kosmetiikkamainonnan keskihuomioarvoihin 1. Kolmannes +3 Kakkoskansi +18 Takakansi +21

43 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lehden takakansi on matkailumainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna matkailumainonnan keskihuomioarvoihin 1. Kolmannes +2 Takakansi +26

44 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lehden takakansi on rakentamisen mainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna rakentamisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kakkoskansi +15 Takakansi +33 Kolmoskansi +13

45 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Takakansi on elintarvikemainostajalle aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna elintarvikemainonnan keskihuomioarvoihin Kolmoskansi +13 Takakansi +32

46 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Lääkemainonta toimii parhaiten sekä lehden alkupäässä että takakannessa kasvu-% verrattuna lääkemainonnan keskihuomioarvoihin Kakkoskansi +29 Takakansi +29 1. kolmannes +11

47 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pankki- ja vakuutusmainonta toimii parhaiten sekä lehden alkupäässä että takakannessa kasvu-% verrattuna pankki- ja vakuutusmainonnan keskihuomioarvoihin Kakkoskansi +23 Takakansi +6 1. kolmannes +5

48 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Vasemmalla vai oikealla puolella aukeamaa?

49 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Vasemman ja oikean sivun mainonnan huomaamisessa ei ole eroa +-0 AUTOT SISUS- TAMINEN KOSME- TIIKKA ELIN- TARVIKKEET MATKAILU RAKENTA- MINEN TERVEYS/ LÄÄKKEET PANKIT

50 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Pukeutumisen mainonta toimii paremmin vasemmalla +10+-0

51 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Yhteenvetona

52 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Mainonta aikakauslehdissä toimii! 5 asiaa, jotka kannattaa huomioida Bigger is better – aukeama toimii yleensä paremmin kuin puolikas sivu. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Alkupään sivut ovat usein tehokkaampia, mutta myös takakansi toimii erinomaisesti. Kaikki tuoteryhmät eivät toimi samalla tavalla. Erikoisratkaisut tuovat lisää tehoa.

53 Bigger is better Harness the editorial glow Front of book better than back of book Not all categories perform equally Optimising Advertising Performance Special mechanics enhance performance The 5 commandments of print effectiveness

54 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Kysy lisää aikakauslehtien mediamyyjiltä!


Lataa ppt "Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN TEHOSTA – TUTKITUSTI Taru Eboreime, tripod research oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google