Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO."— Esityksen transkriptio:

1 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO

2 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PUOLI MILJOONAA MIELIPIDETTÄ Huomioarvomittausten yhteenveto lähteenä aikakauslehtikustantajien mainonnan mittausten tietopankit ja Ylivoimapankki 5 478 mainoksen mittaustulokset eli noin puoli miljoonaa tutkimusvastausta

3 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ANALYSOIDUT KATEGORIAT Elintarvikkeet Lääkkeet ja terveys Autot Sisustaminen Rakentaminen Pankit Pukeutuminen Matkailu Kosmetiikka

4 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 MAINONTA AIKAKAUSLEHDISSÄ TOIMII! 5 asiaa, jotka kannattaa huomioida Erikoisratkaisut tuovat lisää tehoa. Bigger is better – aukeama toimii yleensä paremmin kuin puolikas sivu. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Kaikki tuoteryhmät eivät toimi samalla tavalla. Alkupään sivut ovat usein tehokkaampia, mutta myös takakansi toimii erinomaisesti.

5 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KAIKKIEN KATEGORIOIDEN HUOMIOARVOT Kaikkien mainosten keskihuomioarvo on 53 prosenttia PANKIT 265 mainosta TERVEYS JA LÄÄKKEET 794 mainosta RAKENTAMINEN 509 mainosta ELINTARVIKKEET 1304 mainosta MATKAILU 339 mainosta KOSMETIIKKA 963 mainosta PUKEUTUMINEN 508 mainosta SISUSTAMINEN 270 mainosta AUTOT 526 mainosta 64% 60% 55% 52% 51% 46% 43%

6 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KESKIMÄÄRÄISET HUOMIOARVOT ERI TUOTERYHMISSÄ

7 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AUTOMAINONNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Automainos ½ sivua 48 Aukeaman automainos 74 Kaikki mainokset 53 Autot keskimäärin 64 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

8 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AUTOMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) (vain miehet) renkaat 59 moottoripyörät/ kelkat 65 muut autotarvikkeet 56 henkilöautot 68 veneet/ perämoottorit 64 Ka. 64

9 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 SISUSTUSMAINONNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Sisustusmainos ½ sivua 49 Aukeaman sisustusmainos 80 Kaikki mainokset 53 Sisustusmainos keskimäärin 60 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

10 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 SISUSTUSMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) valaisimet 48 huonekalut 58 astiat ruoanvalm.välineet 63 sisustustarvik- keet/tekstiiliit 66 Ka. 60

11 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PUKEUTUMISMAINONNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Pukeutumisen mainos ½ sivua 49 Aukeaman pukeutumismainos 72 Kaikki mainokset 53 Pukeutumisen mainos keskimäärin 60 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

12 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PUKEUTUMISMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) alusvaatteet 60 takit ulkovaatteet 57 käyttövaatteet 62 Ka. 60

13 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KOSMETIIKKAMAINNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Kosmetiikkamainos ½ sivua 40 Aukeaman kosmetiikkamainos 67 Kaikki mainokset 53 Kosmetiikka keskimäärin 55 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

14 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KOSMETIIKKAMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) (vain naiset) ihonhoito- tuotteet (kasvot) 56 hiustenhoito ja muotoilu 53 meikit värikosmetiikka 62 hygieniatuotteet 46 hiusvärit 53 käsi/vartalon- hoito 50 parfyymit ja hajusteet 61 Ka. 55

15 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 MATKAILUMAINNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Matkailumainos ½ sivua 45 Aukeaman matkailumainos 67 Kaikki mainokset 53 Matkailu keskimäärin 52 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

16 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 MATKAILUMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) hotellit, kylpylät, ravintolat 49 laivayhtiöt 55 matkatoimistot, matkailun edistäm. 52 Ka. 52

17 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 RAKENTAMISEN MAINONNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Rakentamisen mainos ½ sivua 47 Aukeaman mainos rakentaminen 64 Kaikki mainokset 53 Rakentaminen keskimäärin 52 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

18 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 RAKENTAMISEN MAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) talopaketit 52 puutarhatuotteet, työkalut 56 laatat ja lattia- materiaalit 48 rakennus- tarvikkeet, työkalut 54 LVI-tuotteet, tulisijat 55 kiinteistövälittäjät, rakennuttajat 49 Ka. 52

19 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ELINTARVIKEMAINONNAN HUOMAAMINEN aikakauslehdissä (%) Elintarvikemainos ½ sivua 43 Aukeaman elintarvikemainos 66 Kaikki mainokset 53 Elintarvikeet keskimäärin 51 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

20 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ELINTARVIKEMAINONNAN HUOMAAMINEN tuotekategorioittain (%) maito/piimä 54 juustot 57 jogurtit 55 kerma/ kermavalmisteet 60 pasta/riisi/ jauhot/murot 58 pakasteet/ leivontapakasteet 56 makeiset 55 Ka. 51

21 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 LÄÄKKEIDEN JA HYVINVOINTIMAINONNAN huomaaminen aikakauslehdissä (%) Lääkemainos ½ sivua 39 Aukeaman lääkemainos 53 Kaikki mainokset 53 Lääkkeet ja terveys keskimäärin 46 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

22 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 LÄÄKKEIDEN JA HYVINVOINTIMAINONNAN huomaaminen tuotekategorioittain (%) vitamiinit/ hivenaineet 50 särkylääkkeet 55 perus-/ hoitovoiteet 49 laihdutus- tuotteet 46 vatsa/närästys/ ummetus 41 Ka. 46

23 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PANKKI- JA VAKUUTUSMAINONNAN huomaaminen aikakauslehdissä (%) Pankkimainos ½ sivua 27 Aukeaman pankkimainos 66 Kaikki mainokset 53 Pankit ja vakuutus keskimäärin 43 Keskihuomioarvo = 1/1 sivun huomioarvo

24 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PANKKI- JA VAKUUTUSMAINONNAN huomaaminen tuotekategorioittain (%) pankit 41 vakuutusyhtiöt 45 rahoitus/sijoitus 44 Ka. 43

25 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ERIKOISRATKAISUT LISÄÄVÄT HUOMIOARVOA

26 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012

27

28

29 PUKEUTUMINEN kiinteä glossyliite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna pukeutumisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +29 Liite +24 Advertoriaali +27 Liimatäppä +20 Kilpailu +2

30 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KOSMETIIKKA Liite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna kosmetiikkamainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +13 Liite +34 Advertoriaali +4 Liimatäppä +28

31 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 ELINTARVIKKEET kiinteä glossyliite kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna elintarvikemainonnan keskihuomioarvoihin Kiinteä glossyliite +40 Resepti +11 Advertoriaali +8 Liimatäppä +32 Kuponki +10

32 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 LÄÄKKEET JA HYVINVOINTI kiinteällä glossyliitteellä eniten lisää huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna lääkemainonnan keskihuomioarvoihin Kuponki +2 Kiinteä glossyliite +28

33 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 RAKENTAMINEN kuponki kasvattaa eniten huomioarvoprosentteja kasvu-% verrattuna rakentamisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kuponki +22 Hinta mainittu +13

34 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 SIJAINTI AUTTAA LISÄÄMÄÄN HUOMIOARVOA

35 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KANNET AUTOMAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna automainonnan keskihuomioarvoihin Takakansi +11 Kolmoskansi +15

36 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KANNET SISUSTUSMAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna sisustusmainonnan keskihuomioarvoihin Takakansi +12 Kolmoskansi +8 Kakkoskansi +20

37 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 LEHDEN ALKUPÄÄ PUKEUTUMISEN MAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna pukeutumisen mainonnan keskihuomioarvoihin Kakkoskansi +22 1. Kolmannes +5

38 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 TAKAKANSI ON KOSMETIIKKAMAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna kosmetiikkamainonnan keskihuomioarvoihin 1. Kolmannes +3 Takakansi +21 Kakkoskansi +18

39 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 TAKAKANSI ON MATKAILUMAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna matkailumainonnan keskihuomioarvoihin 1. Kolmannes +2 Takakansi +26

40 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 TAKAKANSI ON RAKENTAMISEN MAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna rakentamisen mainonnan keskihuomioarvoihin Takakansi +33 Kakkoskansi +15 Kolmoskansi +13

41 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 TAKAKANSI ON ELINTARVIKEMAINOSTAJALLE aikkarin paras mainospaikka kasvu-% verrattuna elintarvikemainonnan keskihuomioarvoihin Kolmoskansi +13 Takakansi +32

42 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 LÄÄKE- JA HYVINVOINTIMAINONTA toimii parhaiten sekä lehden alkupäässä että takakannessa kasvu-% verrattuna lääkemainonnan keskihuomioarvoihin Takakansi +29 1. kolmannes +11 Kakkoskansi +29

43 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PANKKI- JA VAKUUTUSMAINONTA toimii parhaiten sekä lehden alkupäässä että takakannessa kasvu-% verrattuna pankki- ja vakuutusmainonnan keskihuomioarvoihin 1. kolmannes +5 Takakansi +6 Kakkoskansi +23

44 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 VASEMMALLA VAI OIKEALLA PUOLELLA AUKEAMAA?

45 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Vasemman ja oikean sivun mainonnan huomaamisessa ei ole eroa +-0 AUTOT SISUS- TAMINEN KOSME- TIIKKA ELIN- TARVIKKEET MATKAILU RAKENTA- MINEN TERVEYS/ LÄÄKKEET PANKIT

46 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 PUKEUTUMISEN MAINONTA TOIMII PAREMMIN VASEMMALLA +10+-0

47 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 YHTEENVETONA

48 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 MAINONTA AIKAKAUSLEHDISSÄ TOIMII! 5 asiaa, jotka kannattaa huomioida Erikoisratkaisut tuovat lisää tehoa. Bigger is better – aukeama toimii yleensä paremmin kuin puolikas sivu. Aukeaman vasen ja oikea sivu toimivat yhtä hyvin. Kaikki tuoteryhmät eivät toimi samalla tavalla. Alkupään sivut ovat usein tehokkaampia, mutta myös takakansi toimii erinomaisesti.

49 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 Bigger is better Harness the editorial glow Front of book better than back of book Not all categories perform equally Optimising Advertising Performance Special mechanics enhance performance The 5 commandments of print effectiveness

50 Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 KYSY LISÄÄ AIKAKAUSLEHTIEN MEDIAMYYJILTÄ!


Lataa ppt "Lähde: tripod research oy/aikakauslehtikustantajien tietopankit, 2012 AIKAKAUSLEHTIMAINONNAN HUOMAAMINEN - YHTEENVETO."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google