Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2012 aikana -”Vanhojen hankkeiden” tilanteiden koordinointi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
www.nuorisokanuuna.fi1 KANUUNAN TOIMINTAPERIAATTEET TOIMINTAPERIAATTEET ON HYVÄKSYTTY KANUUNA- SEMINAARISSA KOTKASSA
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Liikkuva koulu –hankkeen toimenpiteet
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Arvioinnin käsitteitä Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen tiedekunta.
T AMPEREEN YLIOPISTON NORMAALIKOULUN YHTEISTOIMINNALLINEN LIIKUNTAPÄIVÄ Vuosiluokat 1 - lukio.
2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta • Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe • Laatukriteerit (OKM)
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Marjo Vesalainen / AinO-keskus:
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
ARVIOINTI Vanhempainilta
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Tuetun oppisopimuksen kehittäminen Etelä-Suomen verkostohanke Hankkeen aloitusseminaari Ulla Poutiainen
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi LÖYTÖRETKI TOISEEN MAAILMAAN V Konnevesi Opetushallituksen tervehdys.
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Kiinan kieltä lukioissa
www.nuorisokanuuna.fi1 Kanuunassa tapahtunutta Kotka.
PAAVO –kehittämistyö ja Verkostokehittäjät-hanke osana pitkäaikaisasunnottomuuden vähentämisohjelmaa Sari Timonen, projektipäällikkö p. (09)
OVI -Koordinaatiohankkeen arviointia kevät Osallistujat yht Rooli 5 1.Koordinoidun hankkeen toimija 1 2.Hankkeen toimijaverkoston edustaja.
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
Oppimispelit ja Virtuaalimaailmat Opetuksessa OVI –hanke Minna Kytölä, Anna Linnakylä, Lauri Pirkkalainen ja Petri Lounaskorpi Oppimispelit.
School-university partnership Kokemuksia koulun ja yliopiston välisestä kumppanuusyhteistyöstä kokosi: Erja Syrjäläinen.
OPPIMINEN LAAJENEVISSA OPPIMISYMPÄRISTÖISSÄ KEOS JYVÄSKYLÄ Lauri Pirkkalainen Konneveden lukio
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
OPH:n OPPIMISYMPÄRISTÖJEN KOORDINAATIOHANKE KONNEVEDEN KUNTA
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Konneveden kunta Jyväskylän yliopiston Agora Center
Virtuaalimaailmat Oppimispelit ja virtuaaliset ympäristöt – koordinointihanke Anna Linnakylä, Minna Kytölä, Petri Lounaskorpi.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
HYVÄ PAHA PELI - tiellä oppimispeleihin RAAHEN OPETUSTOIMI peda.net/veraja/raahe/lukio/oppiaineet/hyvapahapeli mediakasvatuksen oppisisältöjä oppijalähtöisesti.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
Ilmi Villacís Lukemisen monet tavat. Lukukeskus on valtakunnallinen lukemista edistävä järjestö sekä lukemisen ja lukutaidon asiantuntija.
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Kansainvälinen Varia tsemppiä tulevaan syksyyn!
TET =Työelämään tutustuminen
Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Heinävaaran koulun vanhempainilta ( E-6)
Tietotekniikkaa alakouluilla
Cern-tiedeopetusprojekti Vieremän Lukiossa
Opetussuunnitelmauudistuksellako uuteen lukioon?
TET =Työelämään tutustuminen
Lastensuojelun sosiaalityön moniammatillinen toimintamalli 22. 2
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2012 aikana -”Vanhojen hankkeiden” tilanteiden koordinointi -Kehittämishankkeiden tapaaminen ITK-päivien yhteydessä Konneveden lukio1

2. Tuki verkoston kouluille -oppimispelien esittelyä ja käyttöönottotukea perusopetuksen kouluihin hankekuntien alueella (ala- ja yläkoulut) -virtuaalimaailmoihin perehdytystä ja Lukiosaaren Löytöretkipuutarhan esittelyä Second Lifessa lukioille -Ensimmäinen paikallis- Löytöretki Keski- Suomessa Keski-Palokan koulussa Konneveden lukio2

3. Hyvien käytänteiden levittäminen ja koulutus -Löytöretki toiseen maailmaan-seminaari Kauniaisissa -Löytöretki toiseen maailmaan II -seminaari Konnevedellä -ITK- päivät , OVI- hankkeella kolme esitystä : 1.Pedagogiikka on mahdollisuuksia täynnä: pelit ja sosiaalinen media oppimisen välineiksi, Petri Lounaskorpi OVI ja Ville Venäläinen SOMY 2.Lukiolaiset Second Lifeen draamapedagogiikan keinoin, Marika Järvikallio 3.Löytöretki Toiseen Maailmaan Galleria opastaa, Minna Kytölä ja Anna Linnakylä OVI-hankkeen pelipaja ruotsinkielisen koordinaatiohankkeen hankepäivässä Tampereella Löytöretki seminaari Keski_palokan koululla eTwinning seminaari Druskininskai, Liettua 7. – Konneveden lukio3

4. Verkkosivujen kehittäminen ja tiedotus -Pelien laadun tarkkailu opettajien ja oppilaiden antamien pelipalautteiden avulla (lomake sivuilla) -Ruotsinkielisille oppilaille sopivan oppimispelimateriaalin kerääminen ruotsinkielisille sivuille -Openkorttien valmistaminen ja potentiaalisten pilottien tukeminen -Linkkikoosteet eri oppiaineisiin Second Lifeen -Oppiaine-esittelyvideot Second Lifen käytöstä sekä sivuille että lukiosaarelle Löytöretkipuistoon -Koordinoitavien hankkeiden verkottaminen keskustelulistalle -Uutiskirje kehittämishankkeille -OVI-hanke on oppiminen.fi-sivuston toimitusneuvostossa helmi- maaliskuun 2012 ajan. Konneveden lukio4

Vierailijat OVI -sivustolla Konneveden lukio5

Syksyn 2012 vierailijat Konneveden lukio6

5. Tutkimus -Kirjallisuuskatsauksen valmistuminen. o Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on koota ja arvioida oppimispelien ja virtuaalimaailmojen mahdollisuuksia, haasteita ja ongelmia tarkastellen niitä erityisesti opetuskäytön näkökulmasta. Kirjallisuudeksi on valittu sekä kansallisia että kansainvälisiä lähteitä ottaen mukaan niin alan kirjallisuuden klassikoita kuin uudempia teoksia, tutkimusraportteja ja verkkojulkaisuja. -Peli- ja virtuaalimaailmojen opetuskäytön valtakunnallisen kartoituksen tuloksia o Tässä raportissa keskitytään selvittämään pelien ja virtuaalimaailmojen opetuskäyttöä ja kehittämistarpeita syksyllä 2011 tehdyn opettajakyselyn pohjalta o Tavoitteena koota raporteista laajempi verkkojulkaisu yhdessä muiden koordinaatiohankkeiden kanssa  Tulevat tutkijatapaamiset tähän liittyen: ITK-päivillä ja perjantaina klo 9.30 alkaen, paikkana OPH. Paikalla on tutkimuksessa mukana olleiden hankkeiden koordinaattorit, tutkijat ja OPH:n väkeä. -Sotungin lukion ja Konneveden Second Life-kokemusten raportointi o Näistä + Lappeenrannan kokemuksista olisi tarkoitus jatkotyöstää artikkelijulkaisu Konneveden lukio7