Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP"— Esityksen transkriptio:

1 Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP

2 Hankkeen resursseilla hankitaan osallistuville yhtenäiskouluille tai vastaaville oppilaitosyksiköille sekä ala- että yläkoulun käyttöön luokallinen tablet-tietokoneita (40-60 kpl/koulu).

3 Oppijat käyttävät tiedostamattomasti erilaisia oppimisstrategioita tai opiskelutapoja. Pedagogisissa tutkimuksissa oppimistyylit on jaoteltu usein visuaaliseen, auditiiviseen ja kinesteettiseen oppimistyyliin. Oppijat voidaankin karkeasti jakaa oppimistyylin mukaan näihin kolmeen ryhmään.

4 Hanke Etsii, kokeilee ja arvioi eri oppimistyylejä tukevia oppimispelejä oppilaitos- verkostossa Tuottaa malleja oppimisen yksilöllistämiseen pelejä hyödyntäen eri oppiaineissa Luo didaktisia ja pedagogisia käytänteitä oppimispelien ja mobiilivälineiden käyttöönottoon perus- ja erityisopetuksessa Kehittää oppimisen yksilöllistämisen suunnitelmia tukemaan tieto- ja viestintäteknologiataitojen oppimiseen oppimispelejä hyödyntäen Kehittää opettajille opettajan ohjeistoja hankkeessa kokeiltujen pelien hyödyntämiseen sekä perus– että erityisopetuksessa ja integroinnissa Luo, luokittelee ja toteuttaa oppimispeleille eri oppimistyylien kriteeristön ja luokittelujärjestelmän Toteuttaa opettajille verkkovälitteisen verkoston, jossa hankekoulujen opettajat voivat jakaa kokemuksiaan oppimispelien käytöstä eri kouluissa

5 Hankkeessa käytetään Opetushallituksen Oppimispelit ja virtuaalimaailmat opetuksessa –koordinaatiohankkeen luomaa oppimispelien portaalia ja luokittelua. Hanke täydentää OVI hankkeen luokittelua keskittyen luokittelemaan oppimispelejä oppimistyylien (visuaalinen, auditiivinen ja kinesteettinen) ja oppimisen yksilöllistämisen näkökulmista. Hankkeessa hyödynnetään Niilo Mäki-instituutin pelillisen oppimisen tutkimustuloksia ja –kokemuksia. Kehitämme yhdessä instituutin kanssa hanketta tukevia ja arvioivia tutkimusaihioita. Hankkeessa tuotetaan opettajan ohjeita, jotka tallennetaan OpenKortti- tietokantaan, sekä koulutusmateriaaleja opettajien täydennyskoulutuksiin. Hankkeen kokemuksia jaetaan myös perustettavassa verkkoyhteisössä, johon pyritään myös keräämään kansainvälisten asiantuntijoiden kommentteja ja tutkimustuloksia.

6 Hankkeen toteutussisällöt keskittyvät
perusopetuksen oppilaiden oppimistyylien määrittämisen välineiden etsimiseen ja kartoittamiseen oppimispelien kokeiluun ja testaamiseen oppijan omaa oppimistyyliä tukevien eriyttämismallien kehittämiseen oppimispelien käyttöön oppiaineintegraation välineenä projektiopiskelun monimuotoistamiseen hyödyntäen opettajien INO- ja HOPS-malleja ja osaamista (INO =itse neuvova opiskelu) didaktisten mallien kehittämiseen oppimispelien ja mobiilivälineiden opetuskäyttöön

7 OPENKORTTI Työsken- tely Työsken- tely Verkosto- kokous Työsken- tely Verkosto- kokous OPETTAJIEN KOULUTUS JA OHJEET Työsken- tely Verkosto- kokous Verkosto- kokous Projektin käynnistys 8/12 1/13 1/14

8

9 Hankkeen alkamiskuukausi* elokuu
Hankkeen alkamisvuosi* 2012 Hankkeen päättymiskuukausi* joulukuu Hankkeen päättymisvuosi* 2014


Lataa ppt "Oppijan yksilöllisen oppimistyylin tukeminen peleillä (aihio 3) OPYP"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google