JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Oppimisen seuranta ja arviointi alkuopetuksessa
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Kaustarin Pienten lasten koulu
Harvialan koulu ja päiväkoti
Yksilölliset opetussuunnitelmat
KUVATAIDEPAINOTTEINEN ERITYISKOULU
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Oppilasmäärien vähenemisen haaste  Vuorenmaan ja Kankaanpään koulujen työnjako Vuorenmaan kouluun ns. varhaiskasvatusyksikkö, jossa toimii esikoulu ja.
ARVIOINTI Vanhempainilta
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Harvialan koulu ja päiväkoti
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Tervetuloa esiopetusiltaan!
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS OJOISTEN LASTENTALOSSA
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Matemaattisesti lahjakkaan oppilaan eriyttäminen alkuopetuksessa
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
Ops 2016 ja arviointi.
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
KOLMIPORTAINEN TUKI Esi- ja peruskoulussa Hankasalmen kunta/Kuuhankaveden koulu.
Koululaisena Lastentalossa Mari Orkola, Seminaarin koulu 2015.
TIEDOTUSTILAISUUS Rakokiven koulun rakennushanke Nastolan valtuustosali Susanna Kulonen, rehtori Sivistystoimiala.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Vanhempien mielipiteitä
Laatutyö opettaja Luotu :42.
TERVETULOA LENTÄVÄNNIEMEN KOULUUN
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
JOHTAVA ERITYISOPETTAJA
Vuosiluokkiin sitomaton esi- ja alkuopetus Kuopiossa
Vuosiluokkiin sitomaton esi- ja alkuopetus Kuopiossa
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
Ainetyöryhmien työn aloitus
ALAKOULUN OSA-AIKAINEN ERITYISOPETUS
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Renkomäen koulun oppimisympäristöjen kehittäminen
Vuosiluokkiin sitomaton esi- ja alkuopetus Kuopiossa
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Vuosiluokkiin sitomaton esi- ja alkuopetus Kuopiossa
Tehostetun tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Ekaluokalle 2017.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tämän hetkinen tilanne
Arviointi Vsop-opetuksessa
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Taru Patrikainen, Ruut Kielinen, Tanja Seppänen, Helena Lavikainen
osa-aikainen erityisopetus oppimissuunnitelma avustajapalvelut
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
Yhdessä opettaen -PIENTEN LASTEN KOULU TERVETULOA KOULUTUKSEEN!
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
Erityisluokalla opiskelevan lapsen 7. luokalle siirtyminen
Yleisen tuen lapsen 1. luokalle ottaminen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Koulutulokkaiden aamu Maunulan ala-asteella Tervetuloa
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Esityksen transkriptio:

JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo Orkola ja Silokangas 2014

Koulussamme joustava esi- ja alkuopetus toteutetaan oppilaan oppimisen kannalta tarkoituksenmukaisissa ryhmissä. Ryhmissä toimivat lastentarhanopettaja ja luokanopettaja sekä tarvittaessa lastenhoitaja, kouluohjaaja, resurssiopettaja ja erityisopettaja. Orkola ja Silokangas 2014

Oppilaiden oppimista tuetaan käyttämällä monipuolisia työtapoja ja opetusmenetelmiä sekä erilaisia oppimisympäristöjä. Orkola ja Silokangas 2014

Joustavassa esi- ja alkuopetuksessa oppilailla on mahdollisuus edetä opinnoissaan omien tietojensa, taitojensa ja tuen tarpeidensa mukaan. Esi- ja alkuopetuksen tavoitteiden saavuttamiseen oppilailla on yksilöllisesti ja joustavasti aikaa kahdesta neljään vuoteen. Orkola ja Silokangas 2014

SEMINAARIN KOULUN ESI- JA ALKUOPETUSTA TOTEUTETAAN KOULUN MOLEMMISSA YKSIKÖSSÄ: SEMINAARIN KOULUSSA JA OJOISTEN LASTENTALOSSA. Orkola ja Silokangas 2014

ARVIOINTI Oppilaiden opinnoissa edistymistä seurataan joustavan esi- ja alkuopetuksen arviointiperusteiden avulla. Jokaisella lapsella on oma Oppilaan polkunsa. Joustavan esi- ja alkuopetuksen arviointikäytännöt on kirjattu arvioinnin vuosikelloon. Orkola ja Silokangas 2014

LINKIT SEMINAARIN KOULUN ESITTELYVIDEOIHIN Joustavan esi- ja alkuopetuksen esittelyvideo 2014