Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuIda Salminen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio 6.8.2014
2
Kesäkuun kokouksessa 5.6. käytiin läpi yhtenäiskoulun pohjapiirustukset, joissa otettiin kantaa mm. luokkatilojen sijoitteluun, pienryhmätiloihin sekä joustaviin tilaratkaisuihin Palaveri arkkitehdin kanssa pidettiin 10.6. Tutustuminen Vuoreksen kouluun 10.6. Uudet L2 tason piirustukset valmiit Arkkitehti Mikko Uotila on kutsuttu puhumaan yhtenäiskoulun suunnittelusta tiistaina 9.9. klo 18.00 (koko kunnan vanhempainilta)
3
Pedagoginen toimikunta kokoontuu torstaisin klo 14.30 14.8. (veson suunnittelu, hankehakemus, arkkitehdin vierailu) 28.8. (veson materiaalien läpikäynti) 18.8. 9.10. 30.10. (pohdintaryhmän vierailu) 20.11. (pohdintaryhmän vierailu) 11.12. (syksyn arviointi, kevään suunnittelu)
4
Veso 6.8. tiedotus ja uudet piirustukset Veso 23.8. kohti yhtenäiskoulua, pohdintaryhmät käyntiin, tutustuminen toisiimme Yhteiset YT-kokoukset Huhti (yläkoulu ja lukio) ja Kirkonkylä (2) Yhteinen YT-kokous Asema, Huhti (yläkoulu ja lukio) ja Kirkonkylä Oppilaiden yhteinen projektipäivä Yhteiset pikkujoulut
5
Pedagoginen toimikunta työstää parhaillaan oph:n hakemusta Hakemus pitää jättää viimeistään 25.8. Lisää tietoa hakemuksesta http://www.oph.fi/download/157947_Hakuti edote_2014_OY_JA_TVT.pdf http://www.oph.fi/download/157947_Hakuti edote_2014_OY_JA_TVT.pdf
6
Eerikkilän vesossa aloitetaan yhtenäiskoulun toimintakulttuurin suunnittelu Suunnittelu tapahtuu pohdintaryhmissä Jokainen kuuluu yhteen pohdintaryhmään, ryhmä valitaan oman kiinnostuksen mukaan Jokaisella ryhmällä on oma aiheensa, jota työstetään seuraavien kahden lukuvuoden aikana Pohdintaryhmät ja pedagoginen toimikunta tekevät yhteistyötä (ryhmien vierailut toimikunnan kokouksissa) Pohdintaryhmiä on saanut ja saa edelleen ehdottaa
7
Koulupäivän rakenne (yhteistyön ja yhteistoiminnallisuuden mahdollistajana) Joustava esi- ja alkuopetus, joustavat opetusjärjestelyt myös muilla luokka-asteilla Erityisopetuksen joustavat järjestelyt / kolmiportaisen tuen järjestelyt (tähän suunnitteluun Salmiston Tanja mukaan?) Oppilaskuntatoiminta ja oppilaiden osallistaminen Järjestyssäännöt, seuraamukset, puuttumiskulttuuri Luokanopettajan ja luokanvalvojan tehtävät ja rooli Ekologinen yhtenäiskoulu Yhtenäiskoulu ja ympäröivä yhteiskunta TVT yhtenäiskoulussa Lukio
8
Arviointikäytännöt, osaamisen osoittaminen Aineryhmät? Onko vanhakantainen tapa alkaa pohtia pedagogiikkaa? Toisaalta aineryhmillä on paljon yhteisiä asioita. Yhtenäiskoulun ja Aseman koulun yhteistyön suunnittelu Mediateekin eli ”yhteisen olohuoneen” käyttö ja tarkoitus Piha-alue, ulkovälitunnit Olisiko pohdintaryhmät luokkatason mukaan, esim. 1-4- lk. 5-7-lk, 8-9.lk ja lukio. Tuodaanko pohdintaryhmille teemoja pohdittaviksi (esim. arviointi, työrauha, kouluviihtyvyys, yhteisöllisyys...) vai luodaanko pohdintaryhmät teemoittain, jolloin ryhmien kokoonpano ehkä vaihtelisi? Otetaanko oppilaita mukaan kaikkiin pohdintaryhmiin vai vain osaan?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.