MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely 2.12.2014

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Advertisements

Koulukuraattorien perehdytysohjelma Helsingissä
Terveydenhoitaja opiskelijat Anna Peltomaa Tiia Vaak Metropolia AMK
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Palveluketjujen kehittäminen ja laadullisen vaikuttavuuden mittaaminen Sosiaalisen vahvistamisen kehittämistoiminta 2012–2014 Reetta Pietikäinen, kehityspäällikkö.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Matinkylän Huollon arvot Luotettava •Mitä se on? –MH Oy:n historia paikallisena toimijana –Asiakkaiden omistama ja johtama –Tunnettu ja avoin Yhteistyökykyinen.
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Pienin askelin – snadein stepein -väline oman työn kehittämiseen arjessa – jatkuvan parantamisen toimintatapa Virpi Mattila
Vapaaehtoisten ääni esiin Ray-rahoitteisessa toiminnassa
TUTKINTOTILAISUUDEN ARVIOINTI
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Turun perusopetuksessa
Turun perusopetuksessa
Uusia avauksia ja jatkotyöskentelyn tarvetta Pohjanmaan välityömarkkinoilla TRAPPAN - portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta -hankkeen ulkoinen.
”YHDEKSÄN ON ENEMMÄN KUIN YKSI” Tiimit seurakunnan vapaaehtoistoiminnan kehittäjinä.
Asiakkaan osallisuus omien palveluiden kehittämiseen – Ravitsemus, liikunta ja toimintakyky – kolme asiaa, millä mahdollistetaan kotona kokonainen elämä.
Tiimien kaksoisprosessin tarkasteleminen 1. Pyritään etenemään kohden tavoitteita (tehtäväorientaatio) 2. Viedään läpi yhteistoiminnallisia prosesseja.
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
Avainvapaaehtoisten polku Projekti Avainvapaaehtoisten polku Projektin tarkoitus Selkeyttää ja parantaa Suomen Punaisen Ristin avainvapaaehtoisten.
MERTA - hyvät palvelut, hyvät käytännöt
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Nuorissa = voimaa, vahvistetaan sitä! Voimakas –projekti
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Toimitusketjun kehittämisprojekti ** poista tämä sivu ** Katso käyttö- ja täyttöohjeet erillisestä opiskelijan ohjeesta.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Vuoden 2011 valtakunnallisten maaseudun tutkimus- ja kehittämishankkeiden haun teemat Kirsi Viljanen Maaseutuylitarkastaja YTR:n hankeryhmän sihteeri.
Nuorisotilojen auditointi Hämeenlinnan kaupungin nuorisopalvelut 2014 Mikko Virta (Vaasa )
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Way Sosiaalinen tilinpito ja muu hankkeen asiakasseuranta - Way hankkeen takana kolme toimijaa (ELY-keskus, Hyvinkään kaupunki ja Pohjois-Uudenmaan TE-toimisto)
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
OPPIVA OPS –prosessi Turun perusopetuksessa 2014 – 2015 OPPIVA OPS /VÄNNI Palvelun tuottajat: PRO koulutus ja konsultointi sekä Rondo Training.
PAAVO –kehittämistyö ja Verkostokehittäjät-hanke osana pitkäaikaisasunnottomuuden vähentämisohjelmaa Sari Timonen, projektipäällikkö p. (09)
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
PPPR1-hankkeen päätösseminaari Raisiossa.
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Seminaarin kokoava puheenvuoro LasSe –hankkeen päätösseminaari Kehittämispäällikkö Arja Hastrup.
Nuorten hyvinvoinnin indikaattorit Jenni Similä Suunnittelija.
Kysymyksiä arviointiin ja kehittämiseen
-projektin koordinaatio Jenni Wessman, Peppi Saikku
Innokylän Roadshow Turku
Hankepäällikkö Sina Rasilainen
Tervetuloa Innokylään
Kehitettävän asian arviointi osana kehittämisprosessia
Oulunkaaren toiminnallinen osakokonaisuus
Ensilinjan työntekijän rooli TOIKEssa
Näin arvioimme tiimin toimintaa
Oikea palvelut oikeaan aikaan
Tervetuloa! Ohjelma: Tervetuloa! Kuntatiimien kokeilupalautteet (ja tavoitteet muutamalla tiimillä) a) Monialainen työ b) Neuvokas.
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Arvioinnista arkipäivää
Saatteeksi PP-pohjan käyttäjälle
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman,
Työssä olevan työ- ja toimintakyvyn arviointi työterveyshuollossa
Opinnoista töihin: FOKUS – opinnoista tuetusti työllistymiseen
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
OTE’TTA TOIMINTAMALLIEN KUVAAMISEEN Mikkelissä
KOKONAISARKKITEHTUURIN ARVIOINTI
Miten sosiaalityöllä tulisi vastata asiakkaiden tarpeisiin?
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Kaupunkistrategian laadinta
Esityksen transkriptio:

MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely

Työskentelyn osa-alueet 1. Mallintamistyö Prosessikuvaukset 12 kpl (palvelu- ja/tai yhteistyöprosessit) 2. Arviointityöskentely Itsearvioinnin tuki Lupaavien käytäntöjen vertaisarviointimalli Kevyt malli kustannusvaikuttavuuden arviointiin? 3. Pilottityöskentelymallin kuvaus ja arviointi (Ajatustalo) 4. Erityiskysymykset

Mitä arvioidaan 1 Itsearvioinnin tuki Palvelun vaikutukset Asumisen onnistuminen, tilastot esim. Paavon seurantakysely Asiakkaiden vaikuttavuuskokemukset Tilaajan/lähettäjän arvio palvelun vaikutuksista Työntekijän itsearviointi palvelun vaikutuksista Monialaisen työn toimivuus Tiimin rakenne ja yhteistyön toimivuus Yhteistyöverkoston rakenne ja yhteistyön toimivuus Liikkuvan tuen (kotiin saatava tuki) toimivuus Liikkuvan tuen prosessin tehokkuus, kehittämistarpeet

Mitä arvioidaan 2. Lupaavien käytäntöjen vertaisarviointimalli Toimintamallien elinkelpoisuus ja levitettävyys Keskeiset elementit Vahvuudet ja kehittämistarpeet Kustannusvaikutukset? (esim. vaihtoehtolaskelmat) Levitettävyyttä tukevat ja estävät tekijät

Vaihe 1. itsearvioinnin tuki Itsearviointi on kehittämistyön perusta Itsearvioinnin välineitä Yhteisiä lomakkeita ja työvälineitä Yhteismitallisuutta Yhdessä seurattavat indikaattorit Voidaan täydentää paikallisen tarpeen mukaan Koulutusta itsearvioinnin toteuttamiseen

Havaintoja välitehtävästä Välitehtäviä palautettu 8 kpl Eritasoisia arviointikäytäntöjä Osalla kattava arviointikokonaisuus, systemaattinen työskentely, laajat konkreettiset mittaristot Osa tekee arviointia satunnaisemmin Hyvää: Kerätään palautetta (esim. asiakaspalautteet) Työpari ja tiimitasoinen reflektio asiakastyöstä Alku- ja lopputilanteen arviot (muutoksen näkyväksi tekemistä) Kehitettävää: Asiakkaan rooli arvioinnissa? (esim. tavoitteiden toteuttuminen) Määrällisen mittaamisen käytännöt? Henkilöstön hyvinvoinnin arviointi? Miten arviointia hyödynnetään systemaattisesti kehittämisessä?

Arvioinnin tulee johtaa kehittämis- toimenpiteisiin Muistattehan kuvata myös arvioinnin/kehittämisen osana prosessikuvausta

Ryhmätyöskentely Taustamateriaalina esimerkkilomakkeita piloteista ja Tampereelta 30 min työstä ryhmissä, palautekeskustelu 15 min Kirjatkaa mielestänne tärkeimmät Mitkä ovat keskeisimmät asumisen onnistumiseen vaikuttavat tekijät? - Mitkä asiat tulee osata/sujua, jotta asuminen onnistuu? - Miten em. asioita kannattaa mitata? Huom. asumisen onnistumisen näkökulma

Mitä seuraavaksi Kokoamme välitehtävien ja työryhmätyön tuotosten pohjalta mallilomakkeiston MLTH:n vaikutusten arviointiin, jokainen voi täydentää näkemyksensä mukaan Seuraava välitehtävä liittyy MONIALAISUUDEN ja LIIKKUVAN työn toimivuuden arviointiin. Tarkennetaan myöhemmin. Seuraava kokoontuminen vuoden 2015 alussa päivämäärä ja paikka?