1 AD – ryhmä ja johtoryhmä 22.3.2012 Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

Työ- ja elinkeinokeskus HÄMEEN TE-KESKUS APUNA YRITYKSESI OMISTAJANVAIHDOKSESSA Loppi Hannele Heikkinen Sukupolvenvaihdosten edistäminen ja.

Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Henkilöstön osaaminen kilpailutekijänä
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Työhyvinvointi PK-yrityksessä Leena Niemistö toimitusjohtaja LT, fysiatri Munkkivuori Kamppi Lassila.
Finanssialan kyvykkyydet 2020 – luotaus tulevaisuuteen
VAPAAEHTOISTYÖSSÄ JAKSAMINEN OSAAMINEN Yhteiskunta Perhe Lähiyhteisö
Voimaantuminen ihmisten kykyjen, mahdollisuuksien ja vaikutusvallan lisääntymistä. Voimaantumisessa korostuu oma sisäinen vahvistuminen ja se, että ihminen.
Liikunnan ja kulttuurin PARAS –seminaari Kokkolassa
Asiakkuudet luovalla alalla
HOITO-JA PALVELUSUUNNITELMAN LAATIMINEN ASIAKKAAN KANNALTA

Terveysosaaminen ja media
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Tutkintosuoritusten arviointi
Toimintasuunnitelma = oma kehittymissuunnitelma
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Mielenterveys s. 110 –
VUOROVAIKUTUS.
Pedagoginen johtaminen ja kehittäminen ammattikorkeakoulussa
Hannu Kallio Miten yhdessä samaan suuntaan 1 Miten yhdessä samaan suuntaan? 400 yksilöä 40 yksikköä 1 suunta.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Jorma Saari Nollaakin paremmaksi
Tietoa työnohjauksesta
Sosiaalinen media ja sulautuvat ympäristöt Terhi-Maija Itkonen-Isakov - Miksi media sosiaalistuu ja miksi oppiminen sulautuu?
Tampereen Tietotekniikkakeskus
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Tieteen yhteiskunnallinen vaikuttavuus / Suomen tieteen tila ja taso yhteiskunnallinen vaikuttavuus syntyy, kun tieto ja osaaminen konkretisoituu muutoksessa.
Yrittäjyyden vaikutus alueeseen Alueen vaikutus yrittäjyyteen Pia Arenius, professori Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Aurinko Golf Oy STRATEGIA Versio 0.4 /
Paluuorientaatio Pauliina Keskinarkaus, Rekry.
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
Sisäinen voimantunne Päämäärä- uskomukset Kyky- uskomukset Emootiot Konteksti- uskomukset Sisäinen voimantunne Työtyytyväisyys Sitoutuminen työhön.
Ylemmän toimihenkilön rooli Suomen tulevaisuuden menestyksessä Ole Johansson puheenjohtaja, EK.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Ajankohtaista laadunhallinnasta
Johtopäätökset / Ajatusmalli: Digitalisaation vaatima osaaminen
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Mielenterveys on psyykkisen, älyllisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin tila, jossa yksilö ymmärtää omat kykynsä, pystyy toimimaan elämän normaalistressissä,
(Työ)elämän esiintymistilanteet
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Kehitysvammahuollon yhteistyöpäivä
Yrityskuva ja viestintä
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Asiantuntevia ohjelmistoratkaisuja
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Työskentelyn tuloksia
Esityksen transkriptio:

1 AD – ryhmä ja johtoryhmä Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela

2 1.Hannu Kuuselan alustus 2.Asiakkuusohjelman pääkohdat; Päivi Linjamäki 3. Asumisaikojen pidentäminen Poismuuton vähentäminen Asiakasuskollisuus 4. Asumisaikojen pituuteen vaikuttavat tekijät Asukasdemokratian vaikutus Asuinyhteisöjen vaikutus 5. Ideointi ja konkreettiset toimenpiteet

3 infrastruktuuri (rakennukset, sijainti, kaavaratkaisut, liikenneyhteydet jne.) asuin- ja elinympäristön laatu (rakennettu ja luonnon ympäristö) toiminnallinen ympäristö (palvelut) taloudellinen ympäristö (työ, palvelut, hintataso) sosiaalinen ympäristö verkostot inhimilliset voimavarat - alueella asuvien ihmisten osaaminen ja innovatiivisuus Mitä ihmiset asuinympäristössään arvostavat?

4 Perusodotukset = asunnon tekniset ominaisuudet (ja hinta) Toiminnalliset odotukset = asunnon sijainti, ympäristö (jälleenmyyntiarvo) Tunnepitoiset odotukset = halu kuulua asujaimistoon, yhteisöllisyyden tuntu, tunneside Itseilmaisulliset odotukset = asunto itseilmaisun ja statuksen välineenä Odotukset ovat hierarkkisia

5 ongelmien ratkaisu --- esiin tulevien asioiden ratkaiseminen pätevä ja ammattitaitoinen asioiden hoito tiedon ja informaation ymmärrettävä tarjoaminen oikea aikainen, luotettava ja yhdenmukainen palvelu – näihin liittyvät odotukset ovat ”suhteellisia” Palveluun liittyvät perusodotukset

6 vuorovaikutustaidot --- kysymisen ja kuuntelemisen taidot. Näihin liittyvät odotukset syntyvät aiemmista kokemuksista, tarpeista ja huhupuheista palveluherkkyys kyky ja halu tehdä asioita valmiiksi so. toimien loppuunsaattaminen täsmällisyys --- tehdään asiat kerralla kuntoon luottamus, yhdenmukaisuus, turvallisuus, karismaattisuus Palvelun toiminnalliset odotukset

7 palvelutapahtumaan sisältyy eläytymistä, kokemista, yhdentymistä ja yhteispeliä palvelutapahtuma saa aikaan ammatillisen ihastumisen tunteen ystävällisyys ja empaattisuus ilmenee koko palveluketjussa Tunneodotukset

8 1 Maslowin tarvehierarkkia

9

10 Marketing Strategy and Consumers

11

12 1 Asiakkaiden palvelutarpeet Lisäarvon perusta HaasteToiminnalliset haasteet Kilpailukeinojen sisältö Ylivertainen hinta-laatusuhde Taloudellis-tekninenKannattavat ja kilpailukykyiset liiketoimintamallit Kustannuskuri, yhteistyösuhteet, hankintaverkostot Tuote, hinta, mainonta, viestintä, jakelu, saavutettavuus Ylivertainen kyky toimia ToiminnallinenProsessien jatkuvaan kehitykseen perustuva tehokkuus Uudistumishalu, palvelun laatu, benchmarking Prosessit, verkostot, monikanavaisuus, yhteistyösuhteet ja niiden johtaminen Ylivertainen osaaminen ja ammattitaito AsiantuntemusKehittämishalu koko organisaation tasolla Henkilöstön osallistumisen ja sitoutumisen edistäminen Osaavat ammattitaitoiset ihmiset Ylivertainen sosiaalisen kanssakäymisen taito SosiaalinenAsiakkaiden erilaisuus, päivittäinen toiminta, asiakassuhteiden johtaminen/hallinta Vuorovaikutustaidot, asiakastyytyväisyys, sisäinen ilmapiiri Hetkittäisyyden hallinta Ylivertainen tunne- tai tahtotaso TunneperäinenYksittäisten tilanteiden hallinta, tunneosaaminen, tunneäly Osaamisen, tekemisen ja aikaansaamisen ilmapiiri Tunteenomaiset kilpailukeinot - "3F's" Fantasies, feelings, fun"

13 1

14 Toimenpiteet: A.Nykyiset ja tulevat asiakkaat? B.Olemassa olevat asiakkaat? C.Menetetyt asiakkaat?