Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Työskentelyn tuloksia

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Työskentelyn tuloksia"— Esityksen transkriptio:

1 Työskentelyn tuloksia
Kuva: unsplash.com Työskentelyn tuloksia

2 Työskentelyn tuloksia
Työskentelyn tulosten analyysissä on hyödynnetty Törmäyttämön , Törmäyttämön välityöskentelyn ja Osallistamon tuloksia Työskentelyn tuloksista on analysoitu Käsitys yhteisistä tavoitteista ja Tavoitteisiin vaikuttavista tekijöistä ja/tai ilmiöistä Analyysi on toteutettu laadullisen kuluttajatutkimuksen menetelmää* hyödyntäen. * Spiggle, S., Analysis and Interpretation of Qualitative Data in Consumer Research. Journal of Consumer Research [e-journal] Vol. 21, Issue 3, pp

3 Tavoitteiden analyysin vaiheet
Lähtökohtana 141 tunnistettua tavoitetta Tavoitteiden luokittelu 12 tavoitekategoriaan Kategorioiden yhdistäminen 5 tavoiteluokkaan Kategorioiden tekijöiden tunnistaminen Tekijöiden ulottuvuuksien tunnistaminen Törmäyttämö Osallistamo Välityöskentely * Spiggle, S., Analysis and Interpretation of Qualitative Data in Consumer Research. Journal of Consumer Research [e-journal] Vol. 21, Issue 3, pp

4 TAVOITTEET: Mitä haluamme saada aikaan
Tavoiteluokka Tavoitteeseen liittyvät tekijät Tekijöiden ulottuvuudet Koetun turvallisuuden edistäminen Arjen turvallisuus Osallisuus ja yhteisöllisyys Hyvinvoinnin kokemus Turvallisuuden kokemus Onnettomuusriski koholla Syrjäytynyt Pahoinvointi Pelko Alhainen onnettomuusriksi Osallinen Hyvinvointi Turvallisuus Aktiivisen toimijuuden edistäminen Turvallisuuskulttuuri Turvallisuusosaaminen Aktiivinen toimijuus Ei yhteistä kulttuuria Avuttomuus Passiivisuus Vahva yhteinen kulttuuri Taitavuus (Pro)aktiivisuus Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Mitattavat yhteiset tavoitteet Ehkäisevä ja edistävä toiminta Resilienssi Ei yhteisiä tavoitteita Vain korjaavaa toimintaa Haavoittuvuus Yhteiset mitattavat tavoitteet Painopiste ennakoivassa ja ehkäisevässä toiminnassa Palautumis- ja kehittymiskyky Palvelujen saatavuuden, ennustettavuuden ja laadun jatkuva parantaminen Palvelujen saatavuus Ketterä kehittäminen Osaamisen kehittäminen Palvelujen ennustettavuus Palvelut tavoittamattomissa Hidas ja jäykkä reagointi Osaamisen taantuminen Epävarmuus Palvelut hyvin saatavilla Nopea ja ketterä proaktiivisuus Elinikäinen oppiminen Luotettavuus Tavoitteellisen yhteistyön lisääminen Viranomaisyhteistyö Verkosto- ja kumppanuustyö Asiakasvuorovaikutus Voimakas siiloutuminen Epäluottamus Valmiit palveluratkaisut Tavoitteellinen yhteinen työ Vahva luottamus Yhteiskehittäminen

5 TAVOITTEET: Mitä haluamme saada aikaan
Tavoiteluokka Tavoitteeseen liittyvät tekijät Koetun turvallisuuden edistäminen Arjen turvallisuus Osallisuus ja yhteisöllisyys Hyvinvoinnin kokemus Turvallisuuden kokemus Aktiivisen toimijuuden edistäminen Turvallisuuskulttuuri Turvallisuusosaaminen Aktiivinen toimijuus Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Mitattavat yhteiset tavoitteet Ehkäisevä ja edistävä toiminta Resilienssi Palvelujen saatavuuden, ennustettavuuden ja laadun jatkuva parantaminen Palvelujen saatavuus Ketterä kehittäminen Osaamisen kehittäminen Palvelujen ennustettavuus Tavoitteellisen yhteistyön lisääminen Viranomaisyhteistyö Verkosto- ja kumppanuustyö Asiakasvuorovaikutus Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Koettu turvallisuus Palvelujen saatavuus Yhteinen työ Aktiivinen toimijuus

6 Mitä haluamme saada aikaan
TAVOITTEET Arjen turvallisuus Osallisuus ja yhteisöllisyys Hyvinvoinnin kokemus Turvallisuuden kokemus Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Koettu turvallisuus Palvelujen saatavuus Yhteinen työ Aktiivinen toimijuus Mitattavat yhteiset tavoitteet Ehkäisevä ja edistävä toiminta Resilienssi Palvelujen saatavuus Ketterä kehittäminen Osaamisen kehittäminen Palvelujen ennustettavuus Turvallisuuskulttuuri Turvallisuusosaaminen Aktiivinen toimijuus Viranomaisyhteistyö Verkosto- ja kumppanuustyö Asiakasvuorovaikutus

7 Muutoksen kohteena olevien ilmiöiden analyysin vaiheet
Lähtökohtana 136 tunnistettua ilmiötä Ilmiöiden luokittelu 11 kategoriaan Kategorioiden yhdistäminen 6 ilmiöluokkaan Kategorioiden tekijöiden tunnistaminen * Spiggle, S., Analysis and Interpretation of Qualitative Data in Consumer Research. Journal of Consumer Research [e-journal] Vol. 21, Issue 3, pp

8 ILMIÖT: Mihin meidän pitää vaikuttaa

9 ILMIÖT: Mihin meidän pitää vaikuttaa
Ilmiöluokka Ilmiöön liittyvät tekijät Asenteet ja tunnekokemus Kiinnostus Halu vaikuttaa ja toimia Uskallus toimia Positiiviset kokemukset Kulttuuri ja jaetut käsitykset Luottamus yhteiskuntaan Yhteiskunnan segregaatio Arjen hektisyys, kiire Yksinäisyys Osaaminen ja kyvykkyys Fyysinen toimintakyky Sosiaalinen toimintakyky Kansalaistaitojen hallinta Osaamisen kehittyminen Tieto ja teknologia Oikean tiedon saatavuus Digitalisaatio Proaktiivinen viestintä Ymmärrys ja yhteistyö Yhteiset tavoitteet Yhteinen ymmärrys Siilorajat ylittävä yhteinen työ Toimintaympäristön muutokset Ikääntyminen Eriarvoistuminen Palvelujen keskittyminen Haavoittuvuuden lisääntyminen Kiinnostus Halu vaikuttaa ja toimia Uskallus toimia Positiiviset kokemukset

10 ILMIÖT: Mihin meidän pitää vaikuttaa
Ilmiöluokka Ilmiöön liittyvät tekijät Asenteet ja tunnekokemus Kiinnostus Halu vaikuttaa ja toimia Uskallus toimia Positiiviset kokemukset Kulttuuri ja jaetut käsitykset Luottamus yhteiskuntaan Yhteiskunnan segregaatio Arjen hektisyys, kiire Yksinäisyys Osaaminen ja kyvykkyys Fyysinen toimintakyky Sosiaalinen toimintakyky Kansalaistaitojen hallinta Osaamisen kehittyminen Tieto ja teknologia Oikean tiedon saatavuus Digitalisaatio Proaktiivinen viestintä Ymmärrys ja yhteistyö Yhteiset tavoitteet Yhteinen ymmärrys Siilorajat ylittävä yhteinen työ Toimintaympäristön muutokset Ikääntyminen Eriarvoistuminen Palvelujen keskittyminen Haavoittuvuuden lisääntyminen Yhteiset tavoitteet Yhteinen ymmärrys Siilorajat ylittävä yhteinen työ (Vaikuttavuuden arviointi)

11 Mihin meidän pitää vaikuttaa
ILMIÖT Asenteet ja tunnekokemus Toiminta Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Koettu turvallisuus Palvelujen saatavuus Yhteinen työ Aktiivinen toimijuus Ymmärrys ja yhteinen työ Osaaminen ja kyvykkyys Edellytykset Tieto ja teknologia Toimintaympäristön muutokset Perusta Kulttuuri ja jaetut käsitykset

12 Tavoitteista onnistumisen mittareiksi
Vaikuttavuustavoite Vaikutustavoite Tavoitteeseen liittyvät tekijät Tekijöiden ulottuvuudet Onnettomuuksien ehkäisyn jatkuva parantaminen Koetun turvallisuuden edistäminen Arjen turvallisuus Osallisuus ja yhteisöllisyys Hyvinvoinnin kokemus Turvallisuuden kokemus Onnettomuusriski koholla Syrjäytynyt Pahoinvointi Pelko Alhainen onnettomuusriksi Osallinen Hyvinvointi Turvallisuus Aktiivisen toimijuuden edistäminen Turvallisuuskulttuuri Turvallisuusosaaminen Aktiivinen toimijuus Ei yhteistä kulttuuria Avuttomuus Passiivisuus Vahva yhteinen kulttuuri Taitavuus (Pro)aktiivisuus Palvelujen saatavuuden, ennustettavuuden ja laadun jatkuva parantaminen Palvelujen saatavuus Ketterä kehittäminen Osaamisen kehittäminen Palvelujen ennustettavuus Palvelut tavoittamattomissa Hidas ja jäykkä reagointi Osaamisen taantuminen Epävarmuus Palvelut hyvin saatavilla Nopea ja ketterä proaktiivisuus Elinikäinen oppiminen Luotettavuus Tavoitteellisen yhteistyön lisääminen Viranomaisyhteistyö Verkosto- ja kumppanuustyö Asiakasvuorovaikutus Voimakas siiloutuminen Epäluottamus Valmiit palveluratkaisut Tavoitteellinen yhteinen työ Vahva luottamus Yhteiskehittäminen KPI’t

13 linkedin.com/in/jonnaheliskoski
Yhteistyöterveisin, Jonna @JonnaHeliskoski @leadcons4impact linkedin.com/in/jonnaheliskoski


Lataa ppt "Työskentelyn tuloksia"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google