Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSusanna Mäkelä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Finanssialan kyvykkyydet 2020 – luotaus tulevaisuuteen
Toimitusjohtaja Ritva Rajander-Juusti, Serenitas Consulting Oy Kuvitus: Eili-Kaija Kuusniemi
2
Keskeiset kysymykset Mikä finanssialalla ja sen toimintaympäristössä muuttuu ja miten? Mikä finanssialalla ja sen erikoisalueilla on osattava? (kompetenssit, henkilöstötarpeet, koulutustarpeet)
3
Hankkeen toimijat
4
Hankkeen eteneminen
5
Luotaimen kolme löytöä
6
MONIA OSAAMISIA TARVITAAN KAIKILLA TOIMIALOILLA
Liiketoimintaosaaminen Kansainvälisyystaidot Teknologiaosaaminen Palveluosaaminen Muotoilu/designosaaminen Verkosto-osaaminen Luovuus ja innovatiivisuus
7
Uudenlainen työkulttuuri finanssialalla
Eri-ikäisten johtaminen korostuu Virkailijoista myyjiksi Työ siirtyy kohti asiakasrajapintaa Työstä aika- ja paikkariippumatonta Tarvitaan innostusta innovaatioihin Johtaminen muuttuu hyvinvoinnin ja monimuotoisuuden valmentamiseksi Tarvitaan sekä laajaa että syvää osaamista
8
UudenlaiSESSA työkulttuuriSSA TARVITAAN:
Tiedot, taidot ja asenteet: Itsensä johtaminen Asiakaspalvelutaidot Ihmisten johtaminen Innovaatiokyvykkyydet Kokonaisuuksien hallinta Riskienhallinnan osaaminen Kustannusten hallinta
9
Mukaan asiakkaan elämään
Arvot muuttuvat Palvelutarpeet muuttuvat Tiedonhankinta muuttuu Asiointitavat ja –kanavat muuttuvat
10
Mukana asiakkaan elämässä tarvitaan:
Tiedot, taidot ja asenteet: Asiakasymmärrys Myynti & asiakaspalvelutaidot Teknologiataidot Turvallisuusosaaminen Maineen ja vastuullisuuden hallinta Eettisen ja vastuullisen liiketoiminnan osaaminen Juridinen osaaminen
11
PALVELU SYNTYY VERKOSTOSSA
Toimialarajat liudentuvat Verkosto-osaaminen korostuu Tiedot, taidot ja asenteet: Verkostojen rakentaminen Verkostossa toimiminen Verkostojen johtaminen
12
päätelmiä
13
osaamisen johtaminen Kaksoiskompetenssit
Moniosaaminen, laajan tiedon hallinta Syvän sekä laajan osaamisen yhdistäminen Johtamisosaaminen Valmentava ja vastuuttava ote Monimuotoisuuden johtaminen Strategisen verkoston luominen ja johtaminen Riskienhallinta, juridiikka, kustannusten seuranta Ennakointivalmiudet Viestintä (some) Maineen ja vastuullisuuden hallinta
14
asiakasymmärrys Vuorovaikutustaidot eri kanavissa ja verkostossa
Konsultoiva ote, asiakkaan valmentaminen Palvelujen räätälöinti Muuttuvien arvojen ja asiointitapojen huomiointi tuotekehityksessä
15
Yhteistyö koulutustahojen kanssa
Liiketoimintaosaaminen Verkostoitumisosaaminen Työelämän metataidot Finanssilukutaito Työnantajakuva
16
Ritva Rajander-Juusti , toimitusjohtaja 20.1.2012
Kiitos! Ritva Rajander-Juusti , toimitusjohtaja
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.