14.9.2011 GRADUINFO.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Kypsyysnäyte Kypsyysnäyte on oppimiskokemus ja työnäyte sekä väline opinnäytetyön esilletuontiin.
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Kevään 2010 aloitus Edutool-opinnot Maanantain ohjelma • klo Edutool-opintojen kevät ja muistellaan myös syksyä/ Niina • klo
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Opinnäytetyöprosessi
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
EGradu ja Oodi Opintohallinnon palvelut ja Oodi-tuki Katja Pura.
Markku Salakka KTK 258 ALAKOULUN USKONTO Markku Salakka KTK 258.
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Minä oppijana 1 ov..
Työrauha ja haastavat tilanteet
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
 Tutkimuksemme kantavana ajatuksena on uskomus siitä, että yhdistämällä matematiikan opetus johonkin konkreettiseen asiaan saavutetaan syvällisempää.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2012.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
SYVENTÄVIEN OPINTOJEN OHJAUSRYHMÄ OSANA LÄÄKETIETEEN TIETEELLISTÄ OPETUSTA Dos. Kirsi Sipilä Oulun yliopisto Hammaslääketieteen laitos Opintori
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
Opinnäytetyöprosessi
Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari Opintori Henna Paananen Mirja Väänänen.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Laadullisten tutkimusmenetelmien kurssi Liisa Ilomäki Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus Psykologian laitos, Helsingin yliopisto
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
OPETUKSEN SUUNNITELMALLISUUSOPETUSSUUNNITELMA = -TAVOITTEET -YDINSISÄLLÖT, KURSSIT JA KOKONAISUUDET -KESTO, LAAJUUS, AJOITUS, PERÄKKÄISYYS -OPETUSMENETELMÄT.
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
MATEMATIIKAN OPETTAJAHARJOITTELU OPEA510 NORMAALIKOULU.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Kasvatustieteiden tiedekunta, Oulun yliopisto KT HANNU Heikkinen
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Johdantoseminaari.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sähköiset yo-kirjotukset
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
Kuvataidekasvatuksen opetussuunnitelma uudistuu
Tieteellinen editointi Hanna Karhu
Jonna Malmberg & Piia Näykki
Metallurgian seminaari
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Pro gradu - SEMINAARI INFO
Esityksen transkriptio:

14.9.2011 GRADUINFO

GRADU?! https://weboodi.oulu.fi/oodi/ Laajuus 40 op Opiskelija osaa laatia yksin tai parityönä kasvatustieteellisen tutkielman, joka osoittaa perehtyneisyyttä tutkielman aihepiiriin, valmiutta tieteelliseen ajatteluun, tutkimusmenetelmien hallintaa sekä valmiutta tieteelliseen viestintään. Hän osaa arvioida toisten tekemiä tutkielmia sekä osallistua tieteelliseen keskusteluun. Seminaarityöskentelyä 40 h, opinnäytetutkielma, kypsyysnäyte. 

GRADU PROSESSI Kun kandintyö on valmis voi siitä jatkaa sujuvasti gradun työstämistä: Graduryhmään hakeutuminen (yhteyttä vetäjään sähköpostitse tai henkilökohtaisesti). Aiheen tarkentaminen yhdessä ohjaajan kanssa. Gradun työstäminen (tiedonhankinta, empiirinen osuus, tulokset yms.) sekä seminaareihin osallistuminen. Gradun viimeistely, kansitus ja palauttaminen.

Milloin graduryhmään? Kun opinnot ovat siinä vaiheessa että: sinulla on aikaa keskittyä gradun työstämiseen kandintyö on tehty tutkimuskurssi I suoritettu ja tutkimuskurssi II aloitettu näiden kurssien tiedot ovat tuoreena muistissa

Miten hakeudun graduryhmään? graduryhmät löytyvät Intrasta ilmoittaudu Intrassa ja/tai ota yhteys graduryhmän vetäjään sähköpostilla tai henkilökohtaisesti ja kysy pääseekö ryhmään https://wwwedu.oulu.fi/intra/

GRADURYHMÄT Biologian, maantieteen, terveystiedon ja ympäristökasvatuksen tutkimusryhmä / Eila Jeronen EDGE (Education, Diversity and Globalisation and Ethics / Katri Jokikokko, Maria-Liisa Järvelä, Minna Sääskilahti Elämänkulku ja syrjäytyminen tutkimusryhmä / Timo Latomaa ja Veli-Matti Ulvinen Erilaisuuden kohtaaminen / Markku Salakka, Marko Kielinen ja Kristiina From Kasvatuksen ja koulutuksen yhteiskunnalliset kontekstit ja ympäristökasvatus / Timo Järvikoski ja Pentti Luoma Kasvatuspsykologian graduryhmä / Hannu Soini Musiikkikasvatus / Maija Fredrikson

GRADURYHMÄT JATKUU… Listaa päivitetään Intraan! Varhaiskasvatus ja esi- ja alkuopetus/ Hannele Karikoski ja Vesa-Matti Sarenius Matemaattis-luonnontieteellisten aineiden opetuksen ja oppimisen sekä teknologiakasvatuksen graduryhmä / Matti Lindh, Vesa-Matti Sarenius Elävä kertomus / Eila Estola Yleisen kasvatustieteen tutkimus / Ari Kivelä ja Pauli Siljander Taide- ja taitokasvatus / Hannu Heikkinen , Tapio Tenhu, Marja Ervasti Liikuntakasvatus / Susanna Takalo ja Hannu Heikkinen Oppimisen tutkimuslaboratorio (LearnLab) / Seppo Laukka Listaa päivitetään Intraan!

Gradun työstämiseen kuuluvia asioita Graduryhmässä sinä olet aktiivinen jäsen. Gradun työstämiseen kuuluvat seuraavat vaiheet: seminaari-istunnot 40h (joissa ei vain istuta vaan toimitaan aktiivisesti ryhmän jäseninä!) oman gradun työstäminen ja esittely graduryhmässä työn eri vaiheissa toisten töiden opponointi maturiteetin kirjoittaminen

GRADUN TEKIJÄN VASTUUT, OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET Opiskelija: Valmistaudun etukäteen ohjaustapaamisiin. Pyrin noudattamaan sovittua aikataulua opinnoissani. Ilmoitan heti ohjaajalleni mikäli opinnäytetyöni etenemisen aikataulu muuttuu. Toimitan sovitut osat työstäni ohjaajalleni ja opponentille tutustuttavaksi hyvissä ajoin ennen ohjaustapaamisia sen mukaan miten ohjaajani kanssa sovitaan. Pyrin ottamaan huomioon ohjaajaltani saamani kommentit koskien esim. taustamateriaalia, menetelmiä, esiintymisiä, työn etenemistä ja sen osien mahdollista julkaisemista. Pidän ohjaustapaamisista ohjausmuistiota, johon kirjaan tiivistelmät pääasioista ja teemoista joita käsiteltiin, ja toimitan kopion ohjaajalleni. Keskustelen ohjaajani kanssa opintojeni etenemisestä. Noudatan työskentelyssäni Oulun yliopiston eettisiä ohjeita.

GRADUOHJAAJAN VASTUUT, OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET Valmistaudun etukäteen ohjaustapaamisiin. Pyrin noudattamaan sovittua aikataulua ohjaustyössäni. Ilmoitan heti ohjattavalleni mikäli mahdollisuudet ohjauksen antamiseen muuttuvat olennaisesti. Perehdyn huolellisesti minulle kommentoitavaksi toimitettuun tekstiin ja muuhun materiaaliin ennen kutakin ohjaustapaamista. Tarjoan ohjattavalleni myös muita ajankohtia ohjaukselle kuin ryhmätapaamiset. Noudatan työskentelyssäni Oulun yliopiston eettisiä ohjeita. Muistion tarkoituksena on seurata opinnäytetyön etenemistä. Jos ohjaaja jostain syystä vaihtuu, saa uusi ohjaaja ohjausmuistioista taustatiedot koskien opinnäytetyön etenemistä. http://www.oulu.fi/ktk/kasope/opetus/lomakkeet/

OHJEITA VALMISTUVILLE Valmistumisaikataulu Kansitus ym. ohjeet http://www.oulu.fi/ktk/kasope/opetus/