TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Advertisements

Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Tutkinto järjestetään jokaisen aluekeskuksen alueella, jolle ilmoittautuu ryhmiin tarvittava määrä oppilaita AY-TUTKINNON 2014 ILMOITTAUTUMISET ON KÄYNNISSÄ.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut auto ja logistiikka
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
OHJAAMINEN.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
TAITAVA KESKI-SUOMI -TUTKIMUS
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Oppisopimuskoulutuksen tulevaisuus-seminaari Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ” Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Työssäoppimisen ohjaus
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut – Kainuun ammattiopisto
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
TOPLaaja 2012 avustusta saaneiden hankkeiden tuloksia Itä-Suomi verkosto Verkostotapaaminen klo 9: Opetushallitus, Hakaniemenranta 6,
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Yritysyhteistyömalli TopLaaja- TOP-Patteri: HYVÄT KÄYTÄNTEET-SEMINAARI Helsinki Congress Paasitorni Koulutusjohtaja Maarit Kuosa.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
TOPLaaja 5 Pedagogisen kehittämistyön keskeiset tavoitteet ja odotettavissa olevat tuotokset Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeiden 2013.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
ETOS-erityisopiskelijan työvaltaiset yksilölliset osaamispolut Pauliina Julkunen, Kanneljärven Opisto Vertaansa vailla –ohjauksen ja erityisopetuksen.
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Opettajien valmentaminen työpaikkaohjaajien kouluttajiksi
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Työpaikalla oppiminen - Tietoa ja terminologiaa (TET, TOP, työssäoppiminen, työharjoittelu, oppisopimus)
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Saimaan ammattiopisto Sampo
Oppia niinku töissä Anna-Mari Saarela, Noora Schroderus, Pirkko-Liisa Isoaho, Jussi Hiivala, Jari Niemi.
TOIMINTASUUNNITELMAT 2018
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita ja kehitetään erityisesti työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohjausta  hankeverkoston oppilaitokset valitsevat pilottialat, joilla uusia toimintatapoja kokeillaan  otetaan mukaan suunnitteluun opiskelijat ja työssäoppimispaikkoina toimivat yritykset  mahdollistetaan oppimisen arviointia eri menetelmin toteutetun opiskelun ja erityisesti työpaikalla tapahtuvan oppimisen yhteydessä  varmistetaan työpaikalla tapahtuvan oppimisen tavoitteiden toteutuminen kehittämällä ja levittämällä erilaisten työvälineiden, kuten sähköisen oppimispäiväkirjan, blogien yms. käyttöä oppimisen dokumentointiin ja näkyväksi tekemiseen  kerätään systemaattisesti palautetta opiskelijoilta, opettajilta ja työssäoppimispaikoilta.  ala- ja oppilaitoskohtaisten kokeilujen jälkeen laaditaan ohjeistuksia ja malleja toteutuksista muiden alojen ja eri opintojen/tutkinnonosien tai toisten oppilaitosten käyttöön  opettajille ja opiskelijoille järjestetään yhteisiä pedagogisia työpajoja, joissa hankkeen alussa annetaan valmiuksia opetusteknologian, mobiililaitteiden, verkkoympäristöjen ja sosiaalisen median käyttöön ja mahdollisuuksiin  hankeverkostolle luodaan yhteinen verkkotyötila  järjestetään kolme verkostotapaamista, lisäksi joidenkin teemojen ympärille voidaan rakentaa pienempiä työryhmiä  hankeverkoston jäsenet osallistuvat valtakunnallisen koordinaatiohankkeen järjestämiin koulutuksiin ja tapahtumiin

Toimintasuunnitelma Syksy 2013:  muodostetaan jokaisessa oppilaitoksessa kehittämisryhmät  suunnitellaan opintoja, joissa hyödynnetään opetusteknologiaa tutkivan oppimisen periaatteiden mukaisesti ja erityisesti työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohjauksessa yhdessä opettajien, opiskelijoiden ja työpaikkaohjaajien kanssa  järjestään pedagogisia työpajoja opetusteknologiasta ja tutkivasta oppimisesta  järjestetään ensimmäinen verkostotapaaminen  otetaan käyttöön verkoston yhteinen verkkotyötila Kevät 2014  kokeillaan ja toteutetaan opetusteknologiaa ja tutkivan oppimisen periaatteita hyödyntävää opetusta ja työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohjausta pilottialoilla valituissa opinnoissa  järjestetään työpajoja opettajille, opiskelijoille ja työpaikkaohjaajille  järjestetään verkostotapaaminen, jaetaan kokemuksia oppilaitosten kesken, tehdään väliarviointi  työskennellään verkoston yhteisessä verkkotyötilassa kehittäen malleja toteuttaa opetusta ja ohjausta Syksy 2014  mallinnetaan ja laaditaan ohjeistusta kehitetyistä opetuksen ja ohjauksen toteutuksista  arvioidaan kehitettyjä toimintatapoja  levitetään hankkeen tuloksia  verkostokokoontumisessa arvioidaan hanketta vertaiskehittämisen menetelmällä

Amisto -sähköisiä ympäristöjä hyödyntävän työssäoppimisen palautejärjestelmäprosessin kehittäminen (Teemu Kuisma) Salpaus - opetusteknologian käytön kehittäminen opetuksessa ja työssäoppimisen ohjauksessa tutkivan oppimisen menetelmää soveltaen (Hanna Toijala) Jaakkima - opetusteknologian käytön valmiuksien parantaminen opetuksessa ja työssäoppimisen ohjauksessa (Minna Pinola) Ekami - tutkivan oppimisen mallin kehittäminen kouluopetuksesta työssäoppimisen ohjaukseen hyödyntäen opetusteknologiaa (Hilkka Huisko) SamiEdu - tvt:tä hyödyntävien oppimisympäristöjen kehittäminen - tvt:n käytön kehittäminen työssäoppimisen ohjauksessa (Jonna Kokkonen) TUTKIVA OPPIMINEN VERKOSSA -työpajat -pilottialat -kokemusten ja tulosten jakaminen verkostossa TUTKIVA OPPIMINEN VERKOSSA -työpajat -pilottialat -kokemusten ja tulosten jakaminen verkostossa TOTEUTTAJAT