ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
B – TYTÖT Miesvartiointi
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Komponenttien rakenteellinen tärkeys
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Eräänä päivänä kun aurinko oli piiloutunut pilvien ylle,
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
. Rauman freinetkoulu.
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.
Maapallo – ihmisen koti
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
1 Maantiede tieteenalana ja oppiaineena
Yli 50-vuotiaiden työllistyminen Osatutkimus C THL - Riitta-Liisa Kokko.
Hyvä toimituksen esimies
Pardian jäsentutkimus 2013: Työssäjaksaminen koetuksella jatkuvassa muutoksessa 1.
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Minne tästä?. Kotiin, mutta ensin... •Pois nykyisestä irrallisten ratkaisujen lyhytnäköisestä toimintamallista •Kielipoliittinen suunnittelun tulee löytää.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Vapaa Ohjelmisto.  Vapaa ohjelmisto on ohjelmisto jota voi käyttää, tutkia, muuttaa ja jakaa eteenpäin vapaasti.  FLOSS (Free / Libre Open Source Software)
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Kokemuksia esimiestiimin työskentelystä Palvelupäällikkö Marja Hänninen Forssa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
VASTUUNTUNTO Ohjaus Käydään eettisiä keskusteluja (oikein, väärin). Kiitetään ja kannustetaan. Kontrolli Tarkastetaan tehtävät ja välineet. Vaaditaan,
Automaatioasentajan työprosessi
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
ABIN KEVÄT: LUKEMISTA JA … Miten abi valmistautuu ylioppilaskirjoituksiin?
Oriveden Kokoomus ry Seurakuntavaaleja vietetään vasta syksyllä, mutta jo alkuvuodesta on tehty päätöksiä koskien esimerkiksi ennakkoäänestyspaikkoja.
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö
Käyttäytymisen arviointi
ARVIOINTI Vanhempainilta
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
1 Tuotokset Päätösseminaarin ryhmätyöt Ohjusrukkanen loistava! Foorumi tavata verkostoa (pienemmässä mittakaavassa, kuin verkostopäivillä) a kuulla ”kentän”
Ideaali luokkahuone Ressussa
The Nature of Work and the Stress of Higher Status Scott Shieman, Yuko Kurashina Whitestone, Karen Van Gundy Journal of Health and Social Behavior 2006,
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
Pariohjelmointi Personal SE - Vesa Oinonen. Yleistä pariohjelmoinnista kaksi ohjelmoijaa istuu saman koneen ääressä ohjelmoimassa samaa ohjelmaa Tavoitteena.
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
OPO-hanke Hankeseminaari
KOIVUN KEHITTÄMISSUUNNITELMA 1) Mitä arvioidaan? 2) Miten arvioidaan? 3) Tiimityön kehittäminen 4) Yhteistyön tiivistäminen sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Juhani Kettunen Yrityksen kilpailukykytekijät Yrityssuunnittelu ja johtaminen  yrityskulttuuri Asiakaslähtöinen toiminta – sisältää mm. tuotekehityksen,
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Yhtäsuuruus alakoulussa Pursiainen & Suontakanen.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
FTR (Formal Technical Review) Kimmo Airamaa. Johdantoa Muodollinen tekninen tarkastus = toiminta tarkastustilaisuudessa on tarkasti määritelty Muodollinen.
Lapsuudelle arvo Kaikilla lapsilla on oikeuksia, jotka toteutuvat eri lailla eri maissa Eriarvoisuus voi liittyä vaikka asuinpaikkaan, uskontoon, köyhyyteen.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Kari Heikkilä TYÖYHTEISÖÄ HYVINVOINTIA TUKEVA JOHTAMINEN MOTTO MOTTO Onnistunut johtaminen edellyttää työpaikan henkilöiden valoisten puolien löytämistä.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Puistokaudun päiväkotikoulu
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
Työhyvinvointi JOULUKUU.
Tasa-arvosuunnitelma
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
Laaja-alainen arviointi
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Yrittäjyys antaa virtaa
Työhyvinvointia varhaiskasvatuksessa
Esityksen transkriptio:

ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne, turva, hyvä elämä Ollaan samalla kartalla / Ymmärretään toisiamme Ensin on varmasti syytä keskustella, miksi arvoja tarvitaan ja millaisia yleisiä arvoja on olemassa, että kaikki puhuisivat samasta asiasta.

PERUSTEHTÄVÄ ARVO1ARVO2ARVO3ARVO4ARVO5 Yksin, parittain, ryhmissä – tuplatiimi – työstetään tärkeäksi koettuja arvoja kunnes jäljellä on max. viisi arvoa, joihin kaikki voivat sitoutua. Jokaisen arvon alle on hyvä miettiä viisi positiivista ja viisi negatiivista lausetta, miten arvon toteutuminen näkyy koulussa. Esim. AHKERUUS: + Teen työni loppuun - En yritä päästä vähällä

MINIMI 2. TASO 3. TASO IDEAALI AHKERUUS -oppilaat alisuoriutuvat -oppilaiden työtä pitää valvoa ja ohjata koko ajan -oppilaat odottavat toisten tekevän työt heidän puolestaan -oppilaat eivät saa töitään valmiiksi -oppilaat toimivat itseoh- jautuvasti -työn laatu on oppilaille tärkeä -oppilaat osaavat jakaa työnsä hyvin -oppilaat eivät luovuta vaan työskentelevät pitkäjänteisesti -oppilailla on melko usein kotitehtävät tekemättä -oppilaat kykenevät sa- tunnaisesti itsenäiseen työhön -työn jälki on hyvin vaihte- levaa -keskittyminen herpaantuu helposti -työt on useimmiten tehty -itsenäinen työ onnistuu hyvin -työn jälki on tasaisen varmaa -oppilaat pystyvät yleensä keskittymään työhön Tässä esimerkkiarvona: Koulujen tulisi jokaisesta valitsemastaan arvosta muodostaa arviointiportaikko, josta nähdään, miten arvo on toteutunut arjessa. Pyrkikää kuvauksissa konkretiaan!

Kaikki tehtävät tarkastetaan Tekemättömiin tehtäviin puututaan Ylimääräiselle työlle varataan paikka ja rahat Kaikki eivät etene samaan tahtiin Työtavat – esim. urakat ja projektit Oman työn suunnittelu, toisten auttaminen Palkitse ja kannusta Jos korjattavaa, pitää tehdä korjaussuunni- telma Jatkuvaa, mutta pientä työn arviointia Millä tähän päästään? Jokaisesta arvosta tulisi laatia suunni- telma, jonka avulla päästään nousemaan uudelle tasolle arvo- portaikossa. Jälleen on tärkeää. että toimenpiteet ovat konkreettisia ja kaikki ovat sitoutuneet niiden toteuttamiseen ja valvontaan.