Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu 28.11.2011.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: " Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu 28.11.2011."— Esityksen transkriptio:

1  Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu 28.11.2011

2  Omakielinen opettaja yhteistyössä muiden opettajien kanssa -Yhteistyö käytännössä -Mahdollisuudet -Haasteet -MIKSI? -Onko tarpeen? -Miten? -Yhteistyö -Samanaikaisopetus -Yhteisopettajuus (esimerkit) -Tulokset?

3  Oppimateriaalia maahanmuuttajaoppilaiden opetukseen Kokeilu ja palaute Tausta Tarve

4  Tavoitteet OppilaidenOmakielisten opettajienMuiden opettajien Kannalta

5  -Kieliongelmien vähentäminen -Matemaattisen ajattelutavan kehittyminen -Identiteetin ja itseluottamuksen vahvistaminen -Motivaation lisääntyminen -Perheen ja vanhempien mukaan ottaminen Tavoitteet oppilaiden kannalta

6  -Itsenäinen & yhteistoiminnallinen työskentely  Onnistumisen kokeminen  Virheiden kautta oppiminen -Materiaali käytettävissä kaikkialla -Visuaalinen (moniaistinen) – (konkreettiset esimerkit) Menetelmät

7  -Saavat paremman kuvan oppilaiden taidoista -Arviointi helpottuu - Eriyttäminen mahdollistuu -Yhteistoiminnallisen opetuksen hyödyt -Oman työn arviointi ja palautteen saaminen -Aikaa enemmän oppilaille -Oppimistulokset paranevat Tavoitteet muiden opettajien kannalta

8  -Eri oppiaineiden hallinta opetuksessa -Tehtävän kuva selkenee -Omakielisen opettajan oman identiteetin vahvistaminen -Opettajan roolin vahvistaminen työyhteisössä -Uusien menetelmien käyttäminen -Opettajana kehittyminen -Kyky arvioida oppilaiden kehitystaso ja tarve -Tietoisuus siitä: ”Kuka minä olen?” Tavoitteet omakielisen opettajan kannalta

9   Kulttuurisäätiö jakaa 5000€ viiden yhdistyksen kesken. Kolme saa 900€ ja loput jaetaan kahden suuremman yhdistyksen kesken. Kuinka paljon kumpikin yhdistys saa?---/4 p (5000€ - 900€) : 2 = 4100€ : 2 = 2050€ V: Kumpikin yhdistys saa 2050€. Kirjoita lauseke ja laske!

10  Miten opetetaan?

11  Minä en tiedä miksi kaikki sanovat: ”Hevonen on jalo eläin, kyyhkynen on kaunis.” Enkä tiedä miksi kenelläkään ei ole korppikotka lemmikkinä häkissä. Mitä vähemmän apilalla on kuin punaisella tulppaanilla? Pitää pestä silmät on nähtävä toisin on pestävä sanat Sanan on oltava itse tuuli, on oltava itse sade Sateenvarjot on suljettava sateen alle on mentävä… ajatus, ja muistot alle sateen vietävä koko kaupungin ihmisten kanssa on alle sateen mentävä Sateen alle on ystävä vietävä Pois ottakaamme vaatteet, askelen päässä on vettä! Tietäkäämme se, jos ei matoja olisi, elämä olisi jotain vailla … Sohrab Sepehri Käännös persian kielestä: Samran Khezri

12  samran.wikispaces.com Samran.khezri@turku.fi Samran.khezri@utu.fi KIITOS!


Lataa ppt " Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu 28.11.2011."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google