PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment) 2008 - 2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kypsyysnäyte Kypsyysnäyte on oppimiskokemus ja työnäyte sekä väline opinnäytetyön esilletuontiin.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
OSAAMISEN OSOITTAMINEN
OIS-design – innovatiivinen näköala oppimiseen
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Projektipäällikkö Päivi Tiilikainen
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kotisivukoulutus Kirjastotalo Metso Osa 1 Tekstin kirjoittaminen ja muokkaaminen, linkitys.
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Ohjauksen toimintamalli tietoverkkojen avulla *Toimintamallissa kuvataan opiskelijan ohjausprosessia Skypen ja Connect Pron välityksellä *Toimintamalli.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Oman sivuston perustaminen Opasnetiin Kuopio,
TTL Sosiaalisessa mediassa
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Oppijalähtöisyys ja verkko-oppimisympäristö - kohtaavatko ne toisensa
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Erica de Wit & Kirsi Haarto 09A
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Ammatillisen koulutuksen kielikoe
Työpaikkaohjaajat valmentaen vahvoiksi
A SIAKASPALVELUKOULUTUS Antin kalvot M ITEN KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUA ? Kehittämistä voi lähestyä kahdesta suunnasta 1. Organisaation Miten luomme.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2008 – 2011 Laajennettu työssäoppiminen –hankkeen tavoitteet osana valtakunnallista työssäoppimisen kehittämishanketta Vertaisarviointi.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Työssäoppimisjakson seuranta ja ohjeistus sosiaalisen median avulla Tampere Toni Vesterinen WinNova.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Peruskoulun päättöluokka, jatko-opinnot ja yhteishaku
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Sähköiset yo-kirjotukset
Savonia-ammattikorkeakoulu
ÄI1 Tekstit ja vuorovaikutus
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Mene osoitteeseen kulttuurikortti.edu.lahti.fi
Muokkaus Mari Lampinen,
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Blogger Teppo Räisänen.
Turvallisuuspankki FINVET.fi
Esityksen transkriptio:

PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)

Tavoitteena kehittää ja pilotoida henkilökohtaisia oppimisympäristöjä hyödyntäen sosiaalisen median tarjoamia palveluita ja sovellusohjelmia Projektissa mukana: •Savon ammatti- ja aikuisopisto •Savonia-amk: terveysala, liiketalous, tekniikka •Itä-Suomen yliopisto Projektin tavoite ja toteuttajat

Ple:n IDEA Opiskelija tekee näkyväksi oman oppimisprosessinsa ja ne verkostot, joissa hänen asiantuntijuutensa on kehittynyt. PLE voi sisältää: • oppimismateriaalia • tehtäviä, ryhmätöitä • oppimispäiväkirjoja • harjoittelun tavoitteet ja lähtötasokuvauksia • opettajien, opiskelutovereiden, harjoittelun ohjaajien kommentteja ja arviointeja PLE on opiskelijan itsensä hallinnoima ja kulkee opiskelijan mukana oppilaitoksesta toiseen, työpaikasta toiseen..

Sosiaalinen median palvelut • ilmaisia, helppokäyttöisiä • helposti jaettavia • verkostoituvia • julkisia Näillä on myös kääntöpuolensa ja riskinsä Riskit on hallittavissa, kun ne tiedostetaan ja toimitaan oikein

Riskien vähentämiseksi terveysalalla Wordpress-blogi  salasanalla suojatut sivut Opiskelijoille korostetaan, että mitään potilaiden tunnistetie- toja ei tule kirjoittaa PLE:hen. Organisaatiosta ei liian yksi- tyiskohtaisia tietoja (esim. osastotunnisteita). Kirjoittajan tulee (salasanoista huolimatta) pitää mielessä, että kysymyksessä on julkinen kirjoittaminen, jolloin teksti ei saa olla loukkaavaa, paljastavaa eikä vahingoittavaa (epä- kohtia saa, ja tuleekin tuoda esille - rakentavasti) Yhteiskäyttökoneilla tulisi muistaa sivuhistorian ja välimuistin tyhjennys (= kansalaisen perus-atk-taitoa)

PLE harjoittelussa Opiskelija kirjoittaa lähtötasonsa ja tavoitteensa PLE:hen Opiskelija antaa PLEn osoitteen ja harjoittelua koskevan sivun salasanan opettajalle ja ohjaajalleen (esim. maijameikalainen.wordpress.com, salasana: XO19Tie Opettaja/ohjaaja kommentoivat, kirjoittavat palautetta ja seuraa- vat opiskelijan oppimisprosessin etenemistä / oppimispäiväkirjaa hänen PLE:stään Ohjaaja kirjoittaa arviointinsa opiskelijan PLE:hen.

Tarina PLE:n rakentamisesta