Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana"— Esityksen transkriptio:

1 – Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
UBIKO Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana

2 PLE Personal Learning environment
Martinadale and Dowdy (2010) ”PLE on kokonaisuus, joka muodostuu niistä sosiaalisen median työkaluista (pilvipalveluista), joita oppija on hyödyntänyt luodessaan, organisoidessaan ja jakaessaan sisältöä” The EDUCAUSE Learning Initiative (ELI) (2009) ”PLE on koulutuksellisten alustojen sisältämiä työkaluja, yhteisöjä ja palveluita, joita oppija hyödyntää omassa oppimisessaan ja oppimistulosten saavuttamisessa” Dabbagh, N., & Kintsantas, A. (2011). Person lLearning Environments, social media, and self-regulated learning: A natural formula for connecting formal and informal learning. The Internet and Higher EducationVolume 15, 3–8.

3 Mikä PLE on UBIKOssa Hankesuunnitelman lupaus konkreettiseksi tulokseksi -> nykyteknologiaan perustuva yksilöllisen oppimispolun tunnistamisen ja seuraamisen mahdollistava sovellus PLE on se kokonaisuus työkaluja, joita oppilas on hyödyntänyt oppimistavoitteensa saavuttamisessa. Mikä ohjelma ei suoranaisesti itsessään opeta itsesäätelyä. Opettajina meidän pitää huomioida tehtävissä, ohjeissa ja palautteessa oppilaan oman itsesäätelyn aktivoiminen. Opiskelussa teknologia muodostaa oppilaan näkökulmasta oppimisympäristönä toimivan kokonaisuuden. Tuon kokonaisuuden käyttöön liittyvät valinnat ovat yksi osa oppimisen itsesäätelyä. Voisiko tuolloin puhua henkilökohtaisesta oppimisympäristöstä, joka muodostuu niistä ohjelmistoista ja palveluista, joita oppilas osaa ja haluaa oppimisensa tukena käyttää?

4 Mitä keväällä tapahtuu tutkimuksessa?
Alkukartoitus oppilaiden itsesäätelystä -> Sama kuin Scamossa Pilotissa hyödynnettävien appsien analysointia: Mitä itsesäätelyn osa-aluetta eri appsit tukevat parhaiten? Millaisia ohjeistuksia itsesäätelyn toteutuminen edellyttää opettajilta?-> Kevään pilotin osalta tutkimuksen tavoite on luoda A framework for using apps to support self-regulated learning in UBIKO (vrt s. 7. PersonalLearningEnvironments, socialmedia, and self-regulated learning: A natural formula for connecting formal and informal learningNada Dabbagha, , , Anastasia Kitsantasb, )

5 Kevään pilotin tutkimuksen tavoite A framework for using apps to support self-regulated learning in UBIKO Apps Level 1 Personal information management Level 2 Social interaction and collaboration Level 3 Information aggregation and management Puppet pals Kuvaus siitä miten opettaja ohjeistaa oppilasta niin, että Puppet pals kehittää tätä tasoa. Apps 2 Apps 3


Lataa ppt "– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google