PRIIMA -kehittämispäivä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Advertisements

NOPS – hanke Terveyden edistämisen osaamisen kehittyminen NOPS -hankkeessa Essi Koskinen, Mira Mantila ja Veera Lehtonen SHB08SN
Hyvä Diili ohjausta yrittäjille
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Virtuaaliammattikorkeakoulu Liiketoiminnan kehittäminen tuotantorengas
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Nykytilan kuvaus: Havainnointitutkimus
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Strategiakausi käynnistyi. Mitä uutta opintohallintoon? Päivi Pakkanen Rehtorin kanslia/ Tutkimus- ja opintoasiat / Opintoasioiden.
VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
Anu Portti Laatupäällikkö
Asiakkaan osallisuus omien palveluiden kehittämiseen – Ravitsemus, liikunta ja toimintakyky – kolme asiaa, millä mahdollistetaan kotona kokonainen elämä.
Tiimien kaksoisprosessin tarkasteleminen 1. Pyritään etenemään kohden tavoitteita (tehtäväorientaatio) 2. Viedään läpi yhteistoiminnallisia prosesseja.
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opintopolku.fi tilannekatsaus KoTVejaos
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Tuetusta itsearvioinnista Paletti-hanke
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Tuetun oppisopimuksen kehittäminen Etelä-Suomen verkostohanke Hankkeen aloitusseminaari Ulla Poutiainen
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Kulttuuri ja hyvinvointi Vuoden 2015 KIT-toiminnan suuntaviivat.
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Työolobarometrikysely 2012 Henkilöstötoimikunta Leena Hirvonen Kehittämispäällikkö.
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Palaute- ja arviointi- vuosikello palaute keskustelu kehittäminen
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Työpaikkakouluttajan ABC
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Työpaikkakouluttajan ABC
Oppimateriaalien käsittely Suunnittelupalaveri klo Vuorikatu 3, neuvotteluhuone Lokki Eija Airio, Pauli Assinen, Sari Koski-Kotiranta,
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
LARK 3 – hanke Tavoitteet ja tulokset. Hankeverkosto Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Haaga Instituutti-säätiö/Ravintolakoulu Perho Helmi Liiketalousopisto.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Raportointi pilottien näkökulmasta 3. Palvelupakettien sisältö- ja rakenneraportti + ICT  Kommentit palvelupakettien sisältöihin ja koko malliin sekä.
Arviointi osana oppimisprosessia
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
olevansa oman elämänsä tekijä.
7lk:n arviointi.
Arviointi.
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Vertais-auditointi-sparraus
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Itsearviointi Sari Rannanpää Oulu.
Asiakasraati Lapsen vasu
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Näkökulmia opintohallinnon prosessiin, opintohallintojärjestelmiin, TUTKE 2 toimeenpanoon ja Oppijan palveluihin– Case Koulutuskeskus Salpaus SePPO-hankkeen.
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
Asiointipalveluiden laatu
Asiointipalveluiden laatu
Avoimen nuorisotyön arviointiväline: käyttöönotto Lounais-Suomessa (I aalto) Anu Gretschel, Erikoistutkija, FT, Nuorisotutkimusverkosto Pori,
Esityksen transkriptio:

PRIIMA -kehittämispäivä

ISO KUVA Itä-Uusimaa Keuda Yhteiset käytännöt PRIIMA Mahdollisuus Yht. Kunnallinen vaikuttaminen Asiakasorientaatio Yhteiset prosessit Luopuminen Point college Hyria OPSO Pedagogiikka BROKER Omnia Helsinki

PRIIMA eteneminen Strategia Yhteiset käytännöt Itseisarviointi Vertaisarviointi Toimenpiteet Kevät 2012 Syksy 2012 Syksy 2012 ->

Näkökulmat vertaisarvioon Leima, arvosana, paremmuusjärjestys Kehittämisen ja oppimisen väline Mekanistisuus, Virallisuus, aikuisnäytelmä Syvällisyys, vaikuttavuus Löydetään yhteiset käytännöt Raportti Jotkut osallistuvat Kaikki osallistuvat

Itsearvioinnin suunnitelmat: Omnia Aikataulu 14.3. Raportointipohja 16.3. Työnjako (pareittain) 13.4. Tilannekatsaus (toimiston palaveri) 2.5. Työparien tulosten viimeistely 8.5. Itsearviointi valmiina

Itsearvioinnin suunnitelmat: IUKKY Lukukinkerit. Luetaan materiaalit yhdessä Lumipallo Dokumentaation rakentaminen Raportointi, hyvät käytännöt ja kehittämiskohteet Raportin purku yhdessä Pointin kanssa

Itsearvioinnin suunnitelmat: HKI 1. Kriteerit jaetaan kaikille 2. Digium -kysely 3. Toimialaryhmissä sovituin osin 4. Koonti yksikössä (lomake) (aikataulut ensi keskiviikkona)

Itsearvioinnin suunnitelmat: KEUDA 1. Merkitys ja tavoite - Kuvataan nykytilanne rehellisesti - Tunnistetaan osaaminen ja osaamisen vaje 2. Tuotos ja tulos= raportti joka sisältää eri asiat. Yhteinen sähköinen pohja johon raportti tallennetaan 3. Itsearviointi ja raportointi valmis 15.6 mennessä. Lisätään lukukinkerit ja digium -kysely 16.4 lumipallopäivä. 7.-8.6 kehittämispäivät.  - Sopimus pron palautteesta palautteet (opiskelija ja työnantajapankki vertaisarviointiin) 4. Perehdytetään, jaetaan yhdessä ja annetaan aikaa ajatella.  Älkäämme tyytykö vain odottamaan mitä tapahtuu, vaan antakaamme itsemme päättäväisesti saada oikeat asiat tapahtumaan