Brändi sosiaalityössä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Tietoyhteiskunnan asialla vuodesta Tietotekniikan liitto lyhyesti • Valtakunnallinen ja puolueeton ICT-alan asiantuntija Suomessa • Jäseninä n.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
1 Mistä löydän jatkajan? tai mistä ja miten jatkaja löytää sinut? OMISTAJANVAIHDOKSESTA POTKUA YRITTÄMISEEN Imatra Asko Virén Suomen Yrityskaupat.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Tunnemmeko jäsenemme? Järjestöpäivät Etappi 1: Rekrytointi.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Asiakkuudet luovalla alalla
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
RUOKAKOUVOLA VIESTINNÄN PROSESSI VISIO RUOKAKOUVOLA TAVOITTEET PÄÄMÄÄRÄT.
Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy/ Vetovoimaa matkailuun Etelä-Suomessa Imatra Events Imatran seudun tapahtumien yhteinen brändi.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Toimintasuunnitelma 2010 Draft 1.0 AYYE iltakoulu
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
RESCA-verkosto RESCA-seminaari , Tampere.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
Työpaikat kuntoon - pilotti Luottamusmieskonferenssi Aki Rouhiainen
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
Seuran strategia - Karelia Golf Ry Joensuu.
KULTTUURIYMPÄRISTÖN PALASISTA KOKONAISUUDEKSI Maakuntamuseoiden teemapäivät Jyväskylä 20. – MUSEOVIRASTO Elisa El Harouny
Viestintäsuunnitelma
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Metropolian Alumnit Konseptisuunnitelma. Nykytilan kuvaus -Teksti sijoitettu suoraan navigaation otsakkeisiin -Epämielekäs -Ei erotu Metropolian omista.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Organisaatioiden muutosvalmius nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä Arna.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Alkutoiminta Kotitehtävän läpikäyminen Luento: Vuorovaikutus = itseilmaisua ja sanatonta viestintää Sanattoman viestinnän.
www.yhteisokeskus.fi Järjestöjen ja kuntien välinen yhteistyö Milja Karjalainen Satakunnan yhteisökeskus Sirpa Kynäslahti Porin kaupunki.
Yhdistyshuoltamo Tarvitseeko yhdistyksenne vuosihuoltoa? Nakuttaako vapaaehtoistyön moottori? Onko uuden startin aika? Mietitkö jo romuttamolle vientiä?
Jäsenhankinta lapset ja nuoret TYÖPAJA
Sosiaalinen media & työnhaku
Jarkko Muhonen TeamProg
Miten korvataan kutistuvat jäsenmaksutuotot
Näin meillä viestitään - Xamkin työyhteisöviestinnän linjaus
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.
RAKENNETAAN VAHVEMPI B-PIIRI
Klubin brändin markkinointi
Yhteistoiminnallinen kokous
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Yhdistysohjelman toimenpide-ehdotukset
Tuomas Aunila N-piirin jäsentoimikunta
Hankeviestintää - miksi ja miten?
Some-ohje Pirkanmaa2019-valmistelijoille
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Miten ammatillisen koulutuksen brändi paranee?
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Yleinen palokuntalaiskokous XXVII
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Viestintäsuunnitelma
Kriisiviestintä rikos- ja riita-asioiden sovittelussa
Yhdistyksen liikuntatoiminnan arviointi ja kehittäminen
Viestintäsuunnitelma
Palokuntatoiminnan viestintästrategia
Pohjanmaan Kiinteistöyhdistyksen jäsenpalvelut taloyhtiöille
Esityksen transkriptio:

Brändi sosiaalityössä Viestintäkoulutus 16.11.2018 Aino Majava, viestintäpäällikkö, Talentia

Mitä on brändi? Tieto ja mielikuvat jostakin asiasta Voi olla tuote, organisaatio, ihminen jne. Brändi voi olla tavoitellun kaltainen tai kaukana siitä Johdonmukaisuus, jatkuvuus, uskottavuus!

Brändi helpottaa toimintaa Madaltaa kynnystä Nostaa kysyntää Säästää aikaa ja kustannuksia Suojaa vaikeuksissa Auttaa rekrytoinneissa Mitä muuta?

Brändi kertoo asiakkaalle tuotetusta arvosta Rationaalinen hyöty Emotionaalinen hyöty Asiointiprosessi Arvomaailma Persoonallisuus ”millainen tyyppi se on” + Tunnisteet logot, värit jne.

Millainen tyyppi on Talentia? Jäsenmäärältään kasvava, hyvämaineinen ammattijärjestö. Ainutlaatuinen asiantuntija sosiaalialan korkeakoulutettujen työelämäkysymyksissä. Personallisuudeltaan iloinen, rohkea, keskusteleva Mitä muuta?

Brändin hallinta on jatkuva prosessi Talentian brändi on jäsenten ja sidosryhmien käsitys Talentiasta Talentian omat palvelukanavat ja jäsenviestintä muodostavat brändin perustan. Kaikki Talentian toiminta, jokainen jäsen ja yhteistyökumppani luovat mielikuvaa Talentiasta. Tarvitaan selkeä, yhtenäinen viesti siitä, mikä tekee Talentiasta erityisen ja erottaa kilpailijoista > brändistrategia Logot, värit ym. ulkoiset tunnusmerkit ovat brändin työkaluja, joiden käyttöä neuvotaan Talentian graafisessa ohjeessa.

Talentian viestinnän tehtävä Viestintä tukee Talentian strategisia tavoitteita ja vahvistaa Talentian brändiä. Viestimällä Talentian toiminnasta luodaan kuvaa Talentian ainutlaatuisuudesta ja lisätään halua tulla Talentian palvelujen ja yhteistyön piiriin. Viestintä madaltaa jäsenyyden ja yhteistyön esteitä lisäämällä kokemusta Talentian hyödyllisyydestä. Lisäksi tavoitteena on, että Talentia tuntuu asiantuntevalta, luotettavalta ja läheiseltä.

Talentian viestinnän visio Talentia on aktiivinen ja osallistava yhteisö, jonka viestintä voimaannuttaa jäseniä ja luo yhteenkuuluvuuden tunnetta. Talentian työntekijät ja aktiivit esiintyvät rohkeasti asiantuntijoina ja julkisessa keskustelussa. Talentian jäsenet kokevat tulleensa kuulluiksi ja viestivät järjestön tavoitteista eteenpäin verkostoissaan. Talentia on näkyvyydeltään kokoaan suurempi ammattijärjestö.

Mitä täytyy tehdä – case Talentia Löytää yhteisen nimittäjän ydinviestit, tehdä valintoja ja karsintaa Vahvistaa viestintää Talentian jäsenyyden ja edunvalvonnan hyödyistä ja saavutetuista tuloksista Muuttaa viestinnällä mielikuva Talentian jäsenmaksun kalleudesta sen tuottamiin etuihin nähden Tehdä enemmän rohkeita kannanottoja ja eleitä Viestiä aktiivisesti sekä tarjota jäsenen omaan kokemukseen ja työprofiiliin räätälöityä yhteydenpitoa

Strategia jalkautuu kaikessa viestinnässä ja jäsenpalvelussa Tukena ovat: Sisältöstrategia (viestinnän kohderyhmät, kanavat, viestit priorisoituina) ja viestintäsuunnitelmat (milloin, kuka) Vaikuttamissuunnitelma Graafinen ohje (brändin ulkoiset merkit) Viestintä- ja prosessiohjeet (vastuut ja talon toimintatavat), esim. kriisiviestintäohje, somestrategia, tehtävänkuvat Intranet (yhteinen ajantasainen tieto, tiedotus ja ryhmätyöalueet) Viestintäkoulutukset asiantuntijoille ja yhdistyksille

Brändin tehtävä – case sosiaalityö Mitä tarjoamme asiakkaille? Kuinka toimimme asiakkaiden kanssa Miksi teemme sitä, mitä teemme? Brändäys Brändin nykytilan kartoitus Toimenpidesuunnitelma Toteutus

Henkilöbrändillä ääni kuuluviin! Mieti, mikä on intohimosi ja vahvuutesi? Mikä on tavoitteesi? Ole aktiivinen, keskustele, jaa, kirjoita, näy somessa ja tapahtumissa. Auta kavereita! Tee blogi, Linkedin- ja Twitter-tili, luo jopa visuaalinen ilme. Mene niihin paikkoihin ja kanaviin, joissa viihdyt ja jaksat olla. Ole oma itsesi! <3

Kiitos! aino.majava@talentia.fi