Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?"— Esityksen transkriptio:

1 Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
OAJ Varsinais-Suomi

2 Viestintämaisemasta Jäsenet vaativat meiltä koko ajan enemmän: reaaliaikaista viestintää, uutta sanottavaa, uudenlaisia palveluja ja etuja, vastuullisuutta, nopeutta, hyvää ja yksilöllistä kohtelua. Meillä ei ole varaa olla keskustelematta jäsenten ja sidosryhmien kanssa eri kanavilla. Keskusteluihin mentävä mukaan – painavilla sisällöillä. Enää ei uskota entiseen tapaan auktoriteetteihin. Ihmiset uskovat toisiinsa ja jakavat niitä tarinoita, joita haluavat jakaa. Luottamusta rakennetaan yksilöllisen palvelun ja inhimillisen viestinnän kautta.

3 OAJ:n strategia > viestintästrategia

4 Kohti parempaa vuorovaikutusta
OAJ:n arvot: yhteisöllisyys, oikeudenmukaisuus, edelläkävijyys OAJ:n strategiset painopisteet: Jäsenten edun rakentaminen ja valvonta näkyy kaikessa. Jatkuva vuorovaikutus jäsenistön ja päättäjien kanssa. Teemme jäsenyydestä ja järjestötoiminnasta entistä houkuttelevampaa. Some ei ole vain kanavakokoelma tai päivitysten julkaisualusta – se on keskustelua ja ihmissuhteita, vuorovaikutusta, mahdollisuutta osallistua keskusteluihin. Ennen järjestöt vaikuttivat jäseniinsä, nyt yhä useammin jäsenet vaikuttavat järjestöihin, niiden linjauksiin ja päätöksiin. Ytimessä yhteisöllisyyden luominen.

5 Viestien inhimillistäminen > pois virkakielestä / tieto & tunne
Somessa jaetaan tietoa ja tykätään tunteista Muista: viestiäsi ei löydetä, jos et levitä sitä. Miksi ei riitä, että viestimme vain yhdellä kanavalla? Kaikkein tärkeintä ovat kiinnostavat ja painavat sisällöt. Mitä odotatte meiltä? Hyödyntäkää jäsensivujen materiaalipankkia!

6 Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Viesteillämme pitää olla merkitystä jäsenille. Merkityksellinen sisältö vaikuttaa ihmiseen: muuttaa ajattelua, käyttäytymistä tai yhteiskuntaa. Ketä kiinnostaa? Mikä heitä kiinnostaa ja miksi? Miten saamme viestin perille? Muista kysyä myös: ymmärtääkö vastaanottaja, mitä sanon? Lukijaidentiteetistä digitaaliseen identiteettiin: Enemmän henkilökohtaisuutta Vastaanottamisesta luomisen ja jakamisen maailmaan Puhuteltava niin, että sen ymmärtää Yhä useampi miettii: Mitä minä saan tästä? Miksi välittäisin tämän/kertoisin tästä eteenpäin? Vastaanottajan maailma ratkaisee – ja se on usein meiltä kateissa.

7 Kun verkkoon mennään, niin verkossa ollaan

8 Uusin Instagram-päivitys 25.11.2014

9 OAJ Varsinais-Suomen viestintä
Kohderyhmät, tavoitteet, sisällöt, välineet/kanavat Kenen meitä pitäisi kuunnella? Miksi meitä pitäisi kuunnella? Mitä merkistystä sillä on jäsenille? Mitkä ovat ydinviestimme? Mihin niihin toivotaan johtavan? Mitkä ovat viestintäkanavamme? Kielenkäyttö: ylhäältä alas vai vertainen / epämuodollinen vs. muodollinen yms. / tiedottamista vai viestintää? Palveletteko Facen yksityisviestien kautta? (esim. palvelulupaus: lähetä viesti, vastaamme kolmen päivän sisällä)

10 Pohdittavaksi Miten edistämme näitä yhteisiä tavoitteita viestinnällä:
Jäsenten edun rakentaminen ja valvonta näkyy kaikessa. Jatkuva vuorovaikutus jäsenistön ja päättäjien kanssa. Teemme jäsenyydestä ja järjestötoiminnasta entistä houkuttelevampaa. Tarvitsemmeko Twitter-tilin/Instagram-tilin – jos, niin mihin? > suunnitelma syksyksi: Kohderyhmät? Mikä merkitys? Mitä päivitetään? Kenelle osoitetaan? Kuka päivittää? Mitä uutta nettisivu kaipaa? Onko työnjako kunnossa? Miten vastaamme siihen, että edunvalvonta on yhä enemmän verkossa? Viestinnän vuosikello & oma viestintäsuunnitelma/ kalenteri Miten hyödynnämme yhteysopettajia viestinnässä – palkitseminen?

11

12

13

14


Lataa ppt "Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google