Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, 2.2.2017 Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, 2.2.2017 Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto."— Esityksen transkriptio:

1 TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto

2 Agenda Kampanjat Harkkatyö: toimenpidesuunnitelma
Kirjoitetaan uutinen tai haastattelu nettisivuille Kotitehtävät

3 Kampanjat Ajallisesti rajattu kokonaisuus selkeä tavoite
pyrkii muutokseen operatiivista viestintää

4 Åbergin kampanjasuunnittelumalli
aihe Kampanjan teema Tavoiteltu vaikutus Muutos tiedoissa, asenteissa, mielipiteissä, toiminnassa Kohderyhmät  Kanavat  sanomat Tilannetekijät: Ajoitus, resurssit, häiriöt VERTAILU -Tehon arviointi VIESTINTÄ SAAVUTETTU VAIKUTUS: Muutos tiedoissa, asenteissa, mielipiteissä, toiminnassa

5 Harkkatyö: : Sanomat ja kanavat
Määritä edustamasi toimijan sanomat ja kanavat eri kohderyhmille Tavoite teemassa Tavoite kohderyhmässä Sanoma Kanava Tavoite teemassa 1 Tavoite ryhmässä 1 2 3 Tavoite teemassa 2

6 Kampanjasivut Miten voisit viestiä kohderyhmäkohtaisia viestejä kampanjasivujesi kautta? Toimijaesittely Uutinen Haastattelu Faktaa asiasta Keskustelufoorumit Aktivointi

7 Tehokkaan verkkosisällön piirteitä:
Silmäiltävyys: vain muutama asia per sivu ja lyhyesti esitettynä Kiinnostava, tärkeä asia alkuun Brändin mukainen ilmaisu Kuvat ja värit rakentavat kokonaisuuksia Ikonit ja painikkeet ohjaavat Liike herättää huomion Kuvat ja tarinat jäävät mieleen Vuorovaikutusmahdollisuus antaa tunteen osallistamisesta ja mahdollistaa kannatuksen keruun Hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta parantavat saavutettavuutta

8 Kotitehtävät Oppimispäiväkirja, palautus MC 8.2.
Lue tähän päivään liittyvä materiaali Hyödynnä luentoja Pohdi millaiset seikat voivat vaikuttaa siihen, millainen vaikutus kampanjalla saadaan aikaan? Miten näitä seikkoja voi ottaa huomioon kampanjan suunnittelussa? Kirjoita, mitä oivalsit tai opit tällä viikolla Kampanjan toimenpidesuunnitelma, palautus MC 8.2. Täydennä kampanjasuunnitelma: kirjaa kohderyhmäkohtaiset sanomat ja kanavat Tuota sisältöä kampanjasivuille, esim. uutinen tms.

9 ENSI KERRALLA Kampanjasuunnitelmien esittely:
Esitys 5 min./ryhmä + palaute 3 min./ryhmä Sisältö: viestintäsuunnitelma Käytä tukena apuvälineitä kuten taulukoita ja visualisointeja Esitystä ei arvostella: keskity sisältöön!


Lataa ppt "TU-C9290 Viestintä 2 Luento 4, 2.2.2017 Vastuuopettaja Miia Jaatinen, valtiot.tri, dosentti Kurssiassistentti Ilona Rahnasto."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google