18.1.2019 Strategia: Liikeidea?.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Advertisements

Miksi yksi yritys menestyy**, toinen ei?
Yksilö ostajana.
Ilkka Larsio, Tero Mankinen, Ropi Saari, Joona Tiinus
Asiakkuudet luovalla alalla
RedLynx,Tabella ja Atk-palvelut MikroMike
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
Toimintasuunnitelma.
Lahden tiedepuisto Lahden seudun kehitys LADEC Oy.
RUOKAKOUVOLA VIESTINNÄN PROSESSI VISIO RUOKAKOUVOLA TAVOITTEET PÄÄMÄÄRÄT.
NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)
Miten synnytän radikaaleja innovaatioita ”Fuzzy Front End clarified”
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Yhteistyö Varsinais-Suomessa Miksi yhteistyötä Koko toiminta perustuu verkostotyöhön Tehokkaampi toiminta Parempaa asiakaspalvelua.
…asiakassuhteiden luominen
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Liikeidea, liiketoimintasuunnitelma
Strategia Hannu Ylinenpää Arctic Golf Finland ry.
Markkinoinnin perusteet
Julkisyhteisön laskentatoimen toiminnan ja talouden käsitteitä
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kotitehtävä – Jouni Pousi Optimointiopin seminaari - Syksy 2008 Kotitehtävän ratkaisu Jouni Pousi.
Johdatus viestintään, kuudes luento
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
REILU KAUKOLÄMPÖ Mitä ja miksi?
Liikeidea Yrityksen toiminnan pohjana on yritysidea. Se kuvaa niitä asioita, joihin yrityksen synty ja olemassaolo perustuu. Liikeidea on jalostettu yritysideasta.
Yritystapaus -tervetuloa!
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Toimintasuunnitelma.
Liiketoimintasuunnitelman esitys
HINNAN MAKSAMINEN SOPIMUKSESTA
Klubin strategia työkalu KST
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Henkilöstöhallinnon käsikirja
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Markkinoinnin perusteet
Yrityksen perustamisen…
Elämää yhteisöstä – kasvua yrityksistä Juupajoen kuntastrategia 2025
IDEASTA LIIKKEELLE (yritysidea, liikeidea ja liiketoimintasuunnitelma)
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Yrityskuva ja viestintä
Lapin Digistep, ryhmätyö
Markkinoinnin perusteet
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Markkinoinnin perusteet
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
”Idea on siemen…” …joka alkaa itämään.
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Avoimen tuotteenhallinta
…miten kilpailu kehittyy?
Markkinointisuunnitelma
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Dos and don’ts #effiefinland #sanomista
Esityksen transkriptio:

18.1.2019 Strategia: Liikeidea?

Yrityksen strategia Yrityksen strategiassa haetaan vastausta mm. kysymyksiin: mitä tehdä, että päämäärät saavutetaan? millä keinoilla yritys menestyy kilpailussa? miten toiminta ja resurssit suunnataan? miten eri osa-alueilla edetään? jne. 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä asiakkaille tarjotaan? Liikeideassa tuotteet ja palvelut on nähtävä nähdä myös asiakkaiden tarpeiden tyydyttämisen kautta Kysymys kuuluukin: mihin asiakkaan tarpeisiin vastaamme? ovatko tarpeet: todellisia? luotuja (mielikuva tarpeesta)? 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tuotteet, tuoteryhmät tai palvelut Näillä tyydytetään asiakkaiden tarpeita 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä asiakastarpeita tyydytämme? Herkkuravintola tarjoaa asiakkailleen ”ruoan” lisäksi myös elämyksiä, samaistumista herkuttelijoiden joukkoon, ajanvietettä Kulmakunnan Ruoka & Räkälän sapuska koostuu pitkälti samoista aineksista - käyttäjien tarpeiden mukaan 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Kenelle toiminta suunnataan? Kohderyhmät ja niitä kuvaavia piirteitä kotitaloudet taustavaikuttajat? yritykset ostaja, päättäjä? julkishallinto kuka on ostaja ja päätöksentekijä? 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Miten kohdeasiakkaat saadaan ostamaan tuotteitamme/palvelujamme? Tämä ohjaa meidät suunnittelemaan markkinoinnin muita perusratkaisuja, kuten: hinnoittelua myyntikanavia yrityskuvan tai tuotekuvan luomista, viestintää yms. Ja niiden mahdollisimman tuloksellista hoitotapaa 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Miten yrityksen toiminta järjestetään tehokkaimmin? Kirjaa ylös ne toimintatavat, joilla varmistetaan mahdollisimman hyvä toiminnan tehokkuus yrityksen toiminnan eri osa-alueilla TP6_5.xls 18.1.2019 (c) 2007 Hannu Mikkonen