Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)"— Esityksen transkriptio:

1 NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)

2 Pitch camp: MIKSI? Harjoitteen tavoitteena on
Tukea NY-yritysten myyntityötä ja liikeidean ja -toiminnan kehittämistä Valmentaa NY-yrityksiä kevään 2010 kansalliseen NY Oma yritys –finaaliin ja mahdolliseen Euroopan kilpailuun TÄRKEIN: Kehittää osallistujien valmiuksia tulevaisuutta ja tulevaa uraa ajatellen Kyky esittää asiansa selkeästi, ytimekkäästi ja innostuneesti on hyvä taito missä tahansa ammatissa! (rekrytointihaastattelu, asiakastapaamiset, organisaation sisäiset palaverit, jne.)

3 ”Elevator pitch” eli hissimyyntipuhe
Tavoitteena on saada sijoittaja tai asiakas vakuuttumaan siitä, että ideanne on hyvä, sillä on markkinoita ja juuri teidän tiiminne pystyy tekemään ideastanne bisnestä Elevator pitch eli hissimyyntipuhe tulee ajatuksesta, että liikeidea on pystyttävä esittämään hissimatkalla ensimmäisestä kerroksesta ylimmän kerroksen yökerhoon, uskottavasti, kiinnostavasti ja myyvästi

4 Pitch camp Tehtävä: NY-yritykset pitävät lyhyen (enintään noin 5 min, miel. 3 minuutin) esityksen liikeideastaan englanniksi kv. yrittäjyyden opiskelijaryhmälle Mitä? Kenelle? Miten? Esityksen tukena saa käyttää powerpoint –esitystä (2-3 kalvoa) Huom! Hississä ei yleensä powerpointia Esityksen jälkeen opiskelijat saavat kysyä muutaman tarkentavan kysymyksen Esityksen perusteella opiskelijat kirjoittavat yrityksille palauteraportin: liikeidean vahvuudet ja heikkoudet & mahdolliset kehittämisehdotukset. palaute esityksestä (selkeys, innostavuus, ammattimaisuus).

5 Pitch camp –vinkkejä valmistautumiseen
Tavoite: Saada ryhmä ”ostamaan” ideanne! Huomioi kohderyhmä: kansainvälinen opiskelijaporukka! Ole konkreettinen (vältä jargonia) Kerro yksityiskohtia (esimerkkejä) Tarjoa ongelmanratkaisu (ei ominaisuuksia) Näytä innostuksesi Valmentaudu (esim. mahdolliset kysymykset) ja harjoittele Älä jaarittele => Lyhyt ja ytimekäs! (Tiimiyrityksissä: Päättäkää kuka pitää pitchin!)


Lataa ppt "NY Pitch camp Paikka: Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3, LS01 korkeakoulu, Pohjakerros PARKKIPAIKKA Rehtorinpellonkatu Tukkk:n pääovi (1 krs)"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google