Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

12.2.2016 1 REILU KAUKOLÄMPÖ ------------ Mitä ja miksi?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "12.2.2016 1 REILU KAUKOLÄMPÖ ------------ Mitä ja miksi?"— Esityksen transkriptio:

1 12.2.2016 1 REILU KAUKOLÄMPÖ ------------ Mitä ja miksi?

2 12.2.2016 2 Reilu kaukolämpö –laatumerkki on tae, että yrityksen toiminta on avointa reilua kehityshakuista tiedottavaa ET:n suositusten mukaista

3 12.2.2016 3 Reilu Kaukolämpö –laatumerkin tarkoituksena on Lisätä luottamusta asiakkaan ja kaukolämpöyrityksen välillä! –vahvistaa ja turvata asiakkaiden asemaa –kehittää kaukolämpöyrityksen ja asiakkaan suhteita –mahdollisuus asiakkaille vaikuttaa kaukolämpöalan toimintaa ja käytäntöihin –toimia työkaluna kaukolämpöyrityksen toiminnan kehittämisessä

4 12.2.2016 4 Miksi Reilu kaukolämpö -laatumerkki on kehitetty? luotu vastaamaan asiakkaiden ja viranomaisten toiveisiin –omaehtoinen toiminnan avoimuus  ei tarvetta lainsäädännön ja valvonnan lisäämiselle tavoitteena säilyttää nykyinen kaukolämpöliike- toiminnan viranomaisvalvonnan malli –kilpailu- ja kuluttajasuojalainsäädäntö –maankäyttö- ja rakennuslainsäädäntö

5 Asiakkaat Reilun kaukolämmön keskiössä 12.2.2016 5 Energiateollisuus ry/ kaukolämpötoimiala Kaukolämpöyritys Raati 4 asiakkaiden ja 3 kaukolämpöalan edustajaa sekä sihteeri Kaukolämpövaliokunta Hakemukset Raportointi Alustava arviointi ja täydennyspyynnöt Arviointi ja tarkennuspyynnöt Ehdotus uusista laatumerkkiyrityksistä Tarvittaessa ehdotus merkin peruuttamisesta Palkitseminen Teeman valitsemien Laatumerkkien myöntäminen Merkin peruuttaminen Tiedottaminen Kollegio Laaja edustus asiakkaita ja heidän edustajiaan sekä viranomaisia Palkitseminen Seurannan palaute Teemasta viestiminen

6 Reilu kaukolämpö -raati Monipuolisesti asiakkaiden ja kaukolämpöalan edustajia: –Kaija Savolainen, Omakotiliitto –Heikki Kauranen, Kiinko –Petri Pylsy, Kiinteistöliitto –Juha Muttilainen, Senaatti –Auli Haapiainen-Liikanen, Etelä-Savon Energia –Kristian Gullsten, Napapiirin Energia ja Vesi –Jari Kostama, Energiateollisuus –Antti Kohopää (siht.), Energiateollisuus 12.2.2016 6

7 Reilun kaukolämmön perusteet Vähimmäisvaatimukset Täyttämällä nämä yritys pääsee mukaan järjestelmään Vaatimuksia kehitetään säännöllisesti Toiminnan jatkuva kehittäminen Kaksivuotisteemat Kannustetaan kehittymään Tarjotaan työkaluja Viestitään Seuranta Joka toinen vuosi Mitataan yritysten tekemiä kehittämistoimenp iteitä Painotetaan valittua teemaa Palaute Parhaiden käytäntöjen benchmark 12.2.2016 7

8 Kaksivuotisjaksot ja teemat Valitaan seurantaan kahden vuoden välein vaihtuva teema mitä painotetaan –Teema voi nousta esimerkiksi asiakastyytyväisyydestä, kollegiosta tai julkisesta keskustelusta –Teeman sisään ajaminen aloitetaan edellisen jakson aikana –Teeman valitsee Raati 2015-2016 teemana on parempi dialogi asiakkaiden kanssa 12.2.2016 8

9 Parempi dialogi asiakkaiden kanssa Laatumerkkiteema vuosille 2015-2016 Luonteva jatkumo edellisen kauden asiakaslähtöisyydelle. Reilu kaukolämpö -laatumerkkiyrityksillä tulee olla käsitys omia asiakkaitaan askarruttavista asioista ja näiden asioiden ympärillä tulee ryhtyä avoimeen dialogiin asiakkaiden kanssa. –kaukolämmön hinnoittelu, sen perusteet erityisesti muutostilanteissa ja asiakkaiden rahalle saama vastine. –Yritysten panostukset kestävään tulevaisuuteen, –kaukolämmön kilpailukyky –kaukolämpöyritysten keinot asiakkaiden energiatehokkuuden edistämiseen 12.2.2016 9

10 Parempi dialogi asiakkaiden kanssa Onnistumisen edellytyksiä 12.2.2016 10 tutkii ja selvittää mikä omia erilaisia asiakkaita askarruttaa selvittää missä ja miten nämä asiakkaat ovat tavoitettavissa ja saatavissa saman pöydän ympärille menee asiakkaiden luokse ja kutsuu nämä avoimeen keskusteluun asiakkaita askarruttavista asioista arvioi dialogin onnistumista ja vaikuttavuutta

11 12.2.2016 11 Miksi hakea Reilu kaukolämpö –laatumerkkiä? Lämmitysmarkkinat ovat kiristyneet –Asiakkaat vaativat enemmän ja selkeämpää tietoa Tavoitteena säilyttää nykyinen yleiseen kilpailu- ja kuluttajasuojalainsäädäntöön perustuva viranomaisvalvonnan malli –laatumerkki on osoitus siitä, että yritys toimii avoimesti ja yhteistyössä asiakkaiden kanssa

12 Miksi hakea Reilu kaukolämpö –laatumerkkiä? Kaukolämmitys on pitkäjänteistä toimintaa –laatumerkki antaa eväitä kehittää omaa toimintaansa laadukkaammaksi Kaukolämmitys on liiketoimintaa –laatumerkki varmistaa, että hinnoittelu on avointa ja hinnat vertailtavia Myynti ja markkinointi –Yritys voi hyödyntää merkkiä toiminnassaan monin tavoin 12.2.2016 12

13 28.2.2013 13 Miten Reilu kaukolämpö –laatumerkkiä haetaan? Energiateollisuus ry/ kaukolämpötoimiala Kaukolämpöyritys Raati koostuu asiakkaiden ja kaukolämpöyritysten edustajista Kaukolämpövaliokunta 1.Hakemukset ET:lle (jatkuva haku) 2.Alustava arviointi ja täydennyspyynnöt 3. Arviointi ja tarkennuspyynnöt 4. Ehdotus uusista laatumerkkiyrityksistä 5. Laatumerkkien myöntäminen 6. Tiedottaminen


Lataa ppt "12.2.2016 1 REILU KAUKOLÄMPÖ ------------ Mitä ja miksi?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google