Yrityskuva ja viestintä 31.12.2018 Yrityskuva ja viestintä Toimivalle, mutta soveltuvin osin myös alkavalle yritykselle
Yrityskuvan muodostuminen, imago Ostotilanteessa asiakkaalle tarjottavat tuotteet tai palvelut ovat usein varsin samankaltaisia ja samanlaatuisia ja/tai samanhintaisia Kilpailukeinoista tärkeimmäksi muodostuu silloin yritys- ja/tai tuotekuva 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Yrityskuva vs. kilpailijat Yrityskuvasi verrattuna kilpailijoihin? vahvuudet; kilpailuedut heikkoudet; ongelmat miten yrityskuvaa voitaisiin kehittää? 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Yrityskuvan palapelin palat Fyysinen tuote Palvelutuote Toimitilat Tarpeisto Hinnoittelu Viestinnän laatu ja määrä Palvelu Johto ja henkilöstö 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Fyysinen tuote Nimi Merkki Ulkonäkö Pakkaus Hinta/laatu Odotukset tarpeen tyydyttämiseksi 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Palvelutuote Nimi Mielikuva Sisältö minkä tarpeen tyydyttää? hinta/laatu-suhde verrattuna kilpailijoihin 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Toimitilat Tyylikkyys Toimivuus Sijainti 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Tarpeisto Kunto Tyyli Näkyvyys 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Hinnoittelu Hintataso Tarjoukset Alennukset 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Viestinnän laatu ja määrä Tyylikkyys Näkyvyys Aggressiivisuus 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Palvelu Ystävällisyys Palvelualttius Ammattitaito Joustavuus Nopeus 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Johto ja henkilöstö Persoonallisuus Tapa esiintyä Tyyli 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Viestinnän tarkoitus Viestinnän tarkoituksena on saada asiakkaat tietoisiksi yrityksestäsi ja tuotteistasi Tarkoituksena on vaikuttaa myönteisesti osto-halukkuuteen 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Viestinnän keinot Mainonta Esitteet Asiakaskontaktit ja myyntityö Menekinedistäminen esim. messut PR-toiminta ja muu tiedotustoiminta WEB PR (Public Relations) SP (Sales Promotion) 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Mitä viestintäkeinoja on käytetty? Kokemukset viestinnän tehokkuudesta? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten viestintää voitaisiin kehittää? 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Viestinnän kohteet Tuotteiden/palvelujen loppukäyttäjät Myyntikanavien eri portaiden asiakkaat, tulevat asiakkaat Rahoittajat Julkishallinnon päättäjät jne. 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen
Sisäinen markkinointi Kaikki mitä yrityksestä kuuluu ulospäin on myös viestintää! yrityksen oman henkilökunnan viihtyvyys ja motivoituneisuus ovat olennaisia tavoitteita yrityksen sisäiselle markkinoinnille TP4_3.xls 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen