Yrityskuva ja viestintä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Miksi asiakastyytyväisyys on tärkeä ?
Advertisements

Etene klikkaamalla hiiren vasenta näppäintä.
Länsi-Uudenmaan ammattikoulutuskuntayhtymä Kulttuuriala Ammatillinen valinnainen Yritystoiminta ja valmistus Vanhan opetussuunnitelman mukainen
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Yksilö ostajana.
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Kaupallisen alan kulttuuri
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Asiakkuudet luovalla alalla
Sami Savolainen & Juho-Matti Rautiainen
Toimintasuunnitelma.
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala.
1 AD – ryhmä ja johtoryhmä Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela.
2. Markkinoiden käyttäytyminen
SAATAVUUS.
#CMAX.gg Messuprojekti. Strategia #CMAX.gg ja strategia: toimii internet pelipalvelinten kauppapaikkana johtava pelipalvelinpörssi, josta asiakkaat haluavat.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
N:n tuotteen analyysi ( ) 1
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
Markkinoinnin perusteet
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
Tarjous.
HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet.
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
Liikeidea Yrityksen toiminnan pohjana on yritysidea. Se kuvaa niitä asioita, joihin yrityksen synty ja olemassaolo perustuu. Liikeidea on jalostettu yritysideasta.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Samuli Hyvönen, Matias Meskanen ja Henri Jurvelin.
TALOUSHALLINNON ROOLI YRITYSTOIMINNASSA. Taloushallinnon rooli yritystoiminnassa YRITYSTOIMINNAN PÄÄMÄÄRÄ ON omistajiensa hyvinvoinnin lisääminen kasvattamalla.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Yrityksen markkinointi ja myynti
Pahimmat kilpailijamme
Tmi EL liikuttaa asenteella
KILPAILIJAT.
LIIKEKIRJEET.
Brändityön merkitys kansainvälistymisessä Sirkku Hahn
MARKKINOINTIVIESTINTÄÄ ON Asko Siukosaaren mukaan
Palveluiden tuottaminen maaseudulla
Liiketalouden koulutusohjelma, Pasila Tarja Jokinen
Näin ostan mainostoimistopalveluja
KILPAILUMENETTELYSÄÄNNÖKSET
Miten yrityksemme… …tuotekehitys toimii?
Markkinoinnin perusteet
Miten hankimme kilpailuetua? Miten keskeiset tavoitteemme toteutuvat?
Ennusteet ja seurannan kehittäminen
Strategia: Liikeidea?.
Mistä löydämme tietoja…
Tuotantosuunnitelma…
Hinnoittelun kuvaaminen…
Asiakasryhmien… …kartoitus.
Onko tuotantomme… …riittävän tehokas?
”Kuuleha sie, minnuu nii kovast kiinnostaa..
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Visio tulevasta toiminnastamme…
”Idea on siemen…” …joka alkaa itämään.
Liiketoimintasuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
Yrityksen mainonta… … ja muu markkinointi
Markkinointisuunnitelma
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
…miten kilpailu kehittyy?
Markkinointisuunnitelma
Miten toimialamme kehittyy?
Myyntitavoitteiden tarkentaminen
Esityksen transkriptio:

Yrityskuva ja viestintä 31.12.2018 Yrityskuva ja viestintä Toimivalle, mutta soveltuvin osin myös alkavalle yritykselle

Yrityskuvan muodostuminen, imago Ostotilanteessa asiakkaalle tarjottavat tuotteet tai palvelut ovat usein varsin samankaltaisia ja samanlaatuisia ja/tai samanhintaisia Kilpailukeinoista tärkeimmäksi muodostuu silloin yritys- ja/tai tuotekuva 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Yrityskuva vs. kilpailijat Yrityskuvasi verrattuna kilpailijoihin? vahvuudet; kilpailuedut heikkoudet; ongelmat miten yrityskuvaa voitaisiin kehittää? 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Yrityskuvan palapelin palat Fyysinen tuote Palvelutuote Toimitilat Tarpeisto Hinnoittelu Viestinnän laatu ja määrä Palvelu Johto ja henkilöstö 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Fyysinen tuote Nimi Merkki Ulkonäkö Pakkaus Hinta/laatu Odotukset tarpeen tyydyttämiseksi 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Palvelutuote Nimi Mielikuva Sisältö minkä tarpeen tyydyttää? hinta/laatu-suhde verrattuna kilpailijoihin 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Toimitilat Tyylikkyys Toimivuus Sijainti 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Tarpeisto Kunto Tyyli Näkyvyys 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Hinnoittelu Hintataso Tarjoukset Alennukset 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Viestinnän laatu ja määrä Tyylikkyys Näkyvyys Aggressiivisuus 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Palvelu Ystävällisyys Palvelualttius Ammattitaito Joustavuus Nopeus 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Johto ja henkilöstö Persoonallisuus Tapa esiintyä Tyyli 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Viestinnän tarkoitus Viestinnän tarkoituksena on saada asiakkaat tietoisiksi yrityksestäsi ja tuotteistasi Tarkoituksena on vaikuttaa myönteisesti osto-halukkuuteen 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Viestinnän keinot Mainonta Esitteet Asiakaskontaktit ja myyntityö Menekinedistäminen esim. messut PR-toiminta ja muu tiedotustoiminta WEB PR (Public Relations) SP (Sales Promotion) 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Mitä viestintäkeinoja on käytetty? Kokemukset viestinnän tehokkuudesta? vahvuudet, kilpailuedut heikkoudet, ongelmat miten viestintää voitaisiin kehittää? 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Viestinnän kohteet Tuotteiden/palvelujen loppukäyttäjät Myyntikanavien eri portaiden asiakkaat, tulevat asiakkaat Rahoittajat Julkishallinnon päättäjät jne. 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen

Sisäinen markkinointi Kaikki mitä yrityksestä kuuluu ulospäin on myös viestintää! yrityksen oman henkilökunnan viihtyvyys ja motivoituneisuus ovat olennaisia tavoitteita yrityksen sisäiselle markkinoinnille TP4_3.xls 31.12.2018 (c) 2007 Hannu Mikkonen