Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
2
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Kultajousi on kello ja kultaseppäalan tuotteiden sekä taide-esineiden vähittäis- ja tukkukauppa Kultajousi toiminut Kultaryntäys, Kultakumpula, Kulta-Virtaset ja Joenkulta nimisenä ja vuonna 2007 sen nimeksi rekisteröitiin Kultajousi oy Kultajousi kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan korujen ja kellojen vähittäiskauppaan keskittyvään konserniin Myymälöitä yhteensä noin 300 yli 100 paikkakunnalla Suomessa 80 myymälää, 24 paikkakunnalla
3
Konserniin kuuluvat A Tillander,Westerback ja Kultajousi-myymälät Suomessa, sekä Guldfynd, Hallbergs Guld ja Albrekts Guld-myymälät Ruotsissa
6
LIIKETOIMINTA Osto ja hankintaprosessit Varastonhallinta
Markkinointiprosessit Henkilöstöprosessit Toimintaohjeet Sisäinen yrittäjyys
7
POSITIOINTI Tavoitteena on olla johtava Kulta- ja kelloseppäalan vähittäismyyntiketju Suomessa Kilpailijoita edukkaammaksi ja valikoimaltaan monipuolisemmaksi yritykseksi Imagoltaan selkeästi erilainen kuin alalla toimivat perinteiset kultasepänliikkeet Tämän mahdollistavat yrityksen konsernirakenteenne sekä laaja myymäläverkosto
8
Segmentointi Kultajousella on riittävät resurssit tyydyttää useiden erilaisten asiakasryhmien toiveet ja tarpeet kannattavasti = selektiivinen segmentointistrategia Erilaisia asiakasryhmiä
9
ASIAKKAAT Asiakasryhmiä ovat kaikki ikäryhmiä Heräteostajat
Lahjan hankkijat Trendikkäät
10
Yrityksen talous Suomen vahvimmat- sertifikaatti
Menestyjä- sertifikaatti Liikevaihto 2012: 38.9 miljoonaa euroa Kirjanpito ja palkanlaskenta ulkoistettu Tarkka budjetointi Laajentuminen ja uuden myymälän perustaminen suunnitellaan ja kannattavuus lasketaan tarkasti + Konserni rakenne
12
Markkinoinnin kilpailukeinot
Kultajouselta löytyy laaja mallisto ja palveluvalikoima Tarjonnassa on kaiverruksia,kultaseppiä,kellonseppiä ja korvien rei´ityksiä. Työpaikkana Kultajousi on houkutteleva ja käytettävissä on hyvää asiakaspalvelua ja kansainvälistä osaamista Kultajousen markkinoinnin tavoitteena on saada näkyvyyttä, hankkia uusia asiakkaita ja sitouttaa kanta-asiakkaita Arvoasiakkuudella.
13
Hinta Kultajousi oy:llä on mahdollista pitää kilpailijoita edullisemmat hinnat, sillä ostot tapahtuvat suurissa erissä. Kultajousi on asemoitu hieman muita kultaliikkeitä edullisemmaksi esim timanttiset yhteistyötä kultaseppä Tarkkasen kanssa, joka suunnitteli Tunteiden Vuori-nimisen sormuksen. Sormus voitti kansainvälisen Vuoden kaunein sormus-tittelin. Hinnoitteluun vaikuttaa vahvasti raaka-aineiden hintojen vaihtelu, sillä se vaikuttaa suoraan tuotteiden katteeseen. Kullan hinnan nousu muutama vuosi sitten pakotti yritykset nostamaan tuotteiden hintaa huomattavasti.
14
Tuote Kultajousella on erittäin laaja valikoima, jossa samassa tuoteryhmässä löytyy tuotteita moneen eri makuun ja budjettiin. Avattavaan myymälään valitaan kattava perusvalikoima kaikista tuote- ryhmistä.
15
Saatavuus Liikkeitä jo 24 paikkakunnalla Suomessa
Tuotteet hyvin saatavilla – tuotteen loppuessa jostain myymälästä, voidaan kyseinen tuote lähettää toisesta myymälästä
16
Markkinointiviestintä
Yhtenäistä ympäri Suomea, mm. ikkuna- ja myymäläomistusohjeet, myymälämateriaali sekä mainosmateriaali samanlaisia liikkeissä paikkakunnasta riippumatta Elegance-myymälöissä valikoima ja ilmapiiri eroavat tavallisesta myymälästä Luotti ennen mainostamisessa vain mainoslehtiseensä, mutta tällä viikolla alkanut myös mainostamaan radiossa ja televisiossa
17
Asiakassuhteiden hoito
Kanta-asiakkaille erilaisia erikoistarjouksia ja kampanjoita Asiakkaan toiveet ja odotukset pyritään täyttämään parhaalla mahdollisella tavalla – Kultajouselle asiakas on aina tärkein
18
SWOT-analyysi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.