Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
JÄTEVEDENPUHDISTUS JA ONGELMA JOKA RATKAISTAAN YHDESSÄ.
Toimintaohjeet opelle
Lähihoitajaksi kouluttautuminen
ATK- POHJAINEN ARVIOINTI PAKOLLINEN GE2 (YHTEINEN MAAILMA – kulttuurimaantieteen kurssi) KEVÄT 2012.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Katso Aitolasta lisää:
Pohjiksen Uutiset 8. Luokan moniaineprojekti. Projektin tavoitteet  Jokainen luokka koostaa uutislähetyksen (videon) annetusta aiheesta  Uutislähetys.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Mohammed Kertoo itsestään:
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Keskuspuiston ammattiopisto Ava - koulutus
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Minä oppijana 1 ov..
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Työpaikkakouluttajan ABC
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
TVT (vaka) Projektitehtävä
TVT projekti esikoululaisille
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
Päättötyön esittelyohjeet
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
Valkeisenmäen päiväkoti Nella Baltzar 9J
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Tervetuloa, oppilaat! Opettajan nimi – X. luokka.
Mitä et ole itse tehnyt, voi olla suojattua
Opetusharjoittelun tuntisuunnitelma
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Ryhdistä yhdistystä treffille: Mitä yhdistystoiminta on?
4. MONO-päivä Klo
Luetko oman alan uutisia säännöllisesti? Mistä luet niitä?
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Ohjeet työpajojen vetäjille
Puhelinkäyttäytyminen työnhakutilanteessa
OP TUNTI
Kotitalouden kurssit lukiossa
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Miellekartta.
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
DEMO 5 Sonja Betancourt, FM
Kielitietoisuus.
Kielitietoisuus.
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Kirjallisuusterapia.
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
SÄÄNNÖT.
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Kuviot ja taulukot tekstissä
Kuviot ja taulukot tekstissä
ESR Osaan! – Avaimia aikuisten perustaitoihin
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Kaveritaidot.
Esityksen transkriptio:

Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia vahvuuksiaan ja lähihoitajan työssä tarvittavia vahvuuksia 16.1.2017 maanantai klo 9.00-14.00 (luokat 51, 53) Klo 9.00-9.45 /10.00 Opettajien esittäytyminen Opetusharjoittelutuntien sisällöt (Power-point) Oppimistavoitteet tälle kerralle Tutustumistehtävä: Parihaastattelu Haastattele pariasi ja kirjaa vastaukset paperille: 1. Perustiedot; nimi, ikä, kotimaa, ketä perheeseesi kuuluu? 2. Miksi olet tässä koulutuksessa? 3. Millaista sosiaali- ja terveysalan työtä olet tehnyt ennen tätä koulutusta? Vaihtakaa osia ja käykää läpi samat kysymykset ja kirjatkaa vastaukset paperille Valmistaudu kertomaan lyhyesti paristasi muulle ryhmälle Tunnin lopuksi jakautuminen kahteen ryhmään (opetus kahdessa luokassa)

Klo 10.00-10.45 Minna, Luokka 1: Raihanan uratarina. Millaista osaamista lasten parissa työskennellessä tarvitaan? Jako pienryhmiin Pienryhmätyöskentely: Uratarinan avaaminen pienryhmissä. Jokainen ryhmä avaa tekstistä esiin tulevia vahvuus-sanoja, joita yhdistetään käytännön työtilanteisiin kuvia apuna käyttäen. Avataan vahvuus-sanat muulle ryhmälle. Klo 10.45-11.00 Tauko /siirtyminen toiseen luokkaan Klo 10.00-10.45 Liisa, Luokka 2: Henkilökohtaisten vahvuuksien tunnistaminen Tunnista omat vahvuutesi-tehtävä Mun stoori- vahvuuskorttien avulla Tehdään omat vahvuuskädet, joihin kirjataan henkilökohtaisia vahvuuksia Avataan omat vahvuudet muulle ryhmälle

Klo 11.00-11.45 Sama ohjelma kuin edellisellä tunnilla, ryhmät vaihtavat päittäin luokkia Klo 11.45-12.45 Ruokatauko Klo 12.45- 13.15 Vahvuus-tehtävien yhteinen koonti: Kootaan lastenhoitajan työssä tarvittavat vahvuudet & henkilökohtaiset vahvuudet aurinko-kollaasiksi Klo 13.15-14.00 Virittäytyminen seuraaviin tunteihin: Videon katsominen lähihoitajan työstä päiväkodissa https://www.youtube.com/watch?v=yVIEBZKUSIA Laaditaan pienryhmissä seuraavaa tuntia varten kysymyksiä päiväkodissa työskentelystä & opiskelusta lähihoitajaksi + Opiskelijoiden palaute: Fiiliskierros & palautteen kirjaaminen