Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia vahvuuksiaan ja lähihoitajan työssä tarvittavia vahvuuksia 16.1.2017 maanantai klo 9.00-14.00 (luokat 51, 53) Klo 9.00-9.45 /10.00 Opettajien esittäytyminen Opetusharjoittelutuntien sisällöt (Power-point) Oppimistavoitteet tälle kerralle Tutustumistehtävä: Parihaastattelu Haastattele pariasi ja kirjaa vastaukset paperille: 1. Perustiedot; nimi, ikä, kotimaa, ketä perheeseesi kuuluu? 2. Miksi olet tässä koulutuksessa? 3. Millaista sosiaali- ja terveysalan työtä olet tehnyt ennen tätä koulutusta? Vaihtakaa osia ja käykää läpi samat kysymykset ja kirjatkaa vastaukset paperille Valmistaudu kertomaan lyhyesti paristasi muulle ryhmälle Tunnin lopuksi jakautuminen kahteen ryhmään (opetus kahdessa luokassa)
Klo 10.00-10.45 Minna, Luokka 1: Raihanan uratarina. Millaista osaamista lasten parissa työskennellessä tarvitaan? Jako pienryhmiin Pienryhmätyöskentely: Uratarinan avaaminen pienryhmissä. Jokainen ryhmä avaa tekstistä esiin tulevia vahvuus-sanoja, joita yhdistetään käytännön työtilanteisiin kuvia apuna käyttäen. Avataan vahvuus-sanat muulle ryhmälle. Klo 10.45-11.00 Tauko /siirtyminen toiseen luokkaan Klo 10.00-10.45 Liisa, Luokka 2: Henkilökohtaisten vahvuuksien tunnistaminen Tunnista omat vahvuutesi-tehtävä Mun stoori- vahvuuskorttien avulla Tehdään omat vahvuuskädet, joihin kirjataan henkilökohtaisia vahvuuksia Avataan omat vahvuudet muulle ryhmälle
Klo 11.00-11.45 Sama ohjelma kuin edellisellä tunnilla, ryhmät vaihtavat päittäin luokkia Klo 11.45-12.45 Ruokatauko Klo 12.45- 13.15 Vahvuus-tehtävien yhteinen koonti: Kootaan lastenhoitajan työssä tarvittavat vahvuudet & henkilökohtaiset vahvuudet aurinko-kollaasiksi Klo 13.15-14.00 Virittäytyminen seuraaviin tunteihin: Videon katsominen lähihoitajan työstä päiväkodissa https://www.youtube.com/watch?v=yVIEBZKUSIA Laaditaan pienryhmissä seuraavaa tuntia varten kysymyksiä päiväkodissa työskentelystä & opiskelusta lähihoitajaksi + Opiskelijoiden palaute: Fiiliskierros & palautteen kirjaaminen