Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuPentti Lehtinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
3. Pohdinta ja tulkinta 2. Kokemus ja havainto 1. Aikaisempi tietämys 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 6.Opitun jakaminen yhteisölle 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen
2
Aikaisempi tietämys Mitä oppilaat jo tietävät opiskeltavasta aiheesta
”Kirsin tunti” Miten englannin kielessä kertoisit, että jotain on tapahtunut joskus aiemmin kuin nykyhetkessä?
3
Kokemus ja havainto Mikä on se havainto/kokemus, joka konkretisoi opiskeltavaa aihetta ”Kirsin tunti” yksilötehtävä itse valittu englanninkielinen teksti (esim. laulun sanat, runo, pätkä kirjasta), jossa kerrotaan, että jotain on tapahtunut menneisyydessä tekstin sisällön selvittäminen suomeksi verbien alleviivaaminen
4
Pohdinta ja tulkinta Mitä on havaittu/koettu? Mitä tapahtui?
”Kirsin tunti” pienryhmät (”kotiryhmät”) (3opp.) avataan muille oman tekstin sisältö aivoriihi: ”Miten englanninkielessä ilmaistaan, että jotain on tapahtunut menneisyydessä/mennyttä aikaa?” -> ryhmän oma sääntö kotiryhmistä” uusiin kolmen hengen ryhmiin kerrotaan muille ryhmän jäsenille kotiryhmän päätelmät/sääntö
5
Käsitteellistäminen Havainnon/kokemuksen yhdistäminen opiskeltavan aiheen käsitteisiin. Yksittäisestä tapauksesta yleistykseen Aineen oppimismenetelmien harjoittelu Miten oppia tiettyä ainetta parhaalla mahdollisella tavalla apuvälineet , tekstin avaaminen ymmärrettäväksi, olennaisen tiedon löytäminen, vieraiden sanojen selittäminen, omat muistiinpanot, ajatuskartta parikeskustelut, toiselle opettaminen
6
”Kirsin tunti” opettajajohtoinen työskentely
käsitteellistäminen: Millä nimellä kutsutaan menneen ajan aikamuotoa? imperfekti. Miten se muodostetaan englanninkielessä? säännöllinen/epäsäännöllinen imperfekti
7
Kokeilu ja tiedon soveltaminen
”Kirsin tunti” soveltaminen – oma tuotos jokainen kirjoittaa oman tekstin, jossa käyttää imperfektiä (ensin kotona paperille, myöhemmin koulussa tietokoneella, mahdollisten kuvien etsiminen ja liittäminen tekstiin) opitun arviointi tapahtuu tehtävää tekemällä suoriutuuko vaaditusta tehtävästä
8
Opitun jakaminen yhteisölle
”Kirsin tunti” omien tuotosten esittely muille
9
Arviointi Opitun arviointi Menetelmän arviointi
Pistareilla, kokeilla, kyselemällä jne. Menetelmän arviointi Itsearviointi, palautteenanto jne.
10
Kokemus/havainto Minkälainen?
Eri aistein saatava tieto esineistä tai asioista Havainnot materiaaleista tai tekniikoista Havainnot elollisesta luonnosta Erilaiset kuvat; valokuvat, taidekuvat, uutiskuvat, mainoskuvat, itse tehdyt kuvat Liikkuva kuva; videot, elokuva Näytelmä, improvisaatio tai muu esitys oppilaiden tekemänä Kokeet ilmiöistä tai materiaaleista Tunteet, muistot tai unet Vierailut, asiantuntijat, ammattilaiset
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.