Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Lahden kaupungin vanhusten kotihoidon palvelujen uudistaminen tarinateatterin keinoin Prosessi liittyy Lahden kaupungin "Kotiin kohdistuvien palveluiden.
Uusia avauksia ja jatkotyöskentelyn tarvetta Pohjanmaan välityömarkkinoilla TRAPPAN - portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta -hankkeen ulkoinen.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Laajennettu työssäoppiminen sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa Itsearviointi Tiivistelmä tuloksista.
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
Työpaikkakouluttaja- hanke
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
HALLINTOKUNNAT JA ESTEETTÖMYYDEN TARVE - HANKE Niina Kilpelä, Kynnys ry.
Kokkolan ammattiopisto
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
Työpaikkakouluttajan ja opiskelijan yhteinen taival Tampere Lea Mäkinen Jyväskylän oppisopimuskeskus.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
YHTEINEN IDEOINTI. Mitä yhteisiä työpäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme? Kirjatkaa keskeisimmät asiat ylös. Voisiko joitain näistä asioista.
Asiakaskuuntelu Työpaikkakouluttaja-hanke
Verkostot yritysyhteistyössä Kaikille sopiva työ-seminaari, Iiristalo Työvalmentaja Pauli Saksa Helsingin kaupunki, Tuetun Työllistymisen Palvelu.
Asiakaskuuntelu Johtopäätökset ja eteneminen
Työpaikkakouluttaja- hanke OKM Nuorten oppisopimuskoulutuksen uudistamisen toimenpidekokonaisuus.
Vapaaehtoistoiminta Suomen Punaisessa Ristissä Tulijan tukena pikakoulutus.
AIKUISSOSIAALITYÖ OSALLISUUTTA TUKEMASSA Marja Paananen kehittäjäsosiaalityöntekijä.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Aikuisohjaus työelämän voimavarana – Maakunnallista verkostoyhteistyötä aikuisten ohjauspalveluiden kehittämiseksi – Suvi Lehto-Lavikainen,
Salmia ja Laituri-projekti 2013: Koulutus ja kehittämisen tuki ELY:ille Pasi Savonmäki Antti Laitinen TNO-foorumi Koulutus- ja kehittämiskeskus Salmia.
TYÖPAIKKAKOULUTTAJAT Valmentaen vahvoiksi Kotiuttamistilaisuus Keudassa
Tietoa ja tukea työpaikkakouluttajien arkeen.. OHJAAN. fi sivusto kokoaa Tpk- hankkeen tulokset ASIAKASKUUNTELUT Tpk:t ja TA:t OPSO-PEDAGOGIIKAN UUSIA.
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Osahanke: Kokemusasiantuntijuus ja
Tukea työpaikkaohjauksen arkeen
PBL-tutoriaalit ja ohjaus
Tukea työpaikkaohjauksen arkeen
Kansainväliset suhteet Uutistapahtumien seuraaminen
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Tukea työpaikkaohjauksen arkeen
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Uusi asukasvaikuttamisen toimintamalli Vantaalla
PUNK-hankkeen arviointi
ODA – Omat digiajan hyvinvointipalvelut
PEDAGOGINEN DOKUMENTOINTI
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Leena Penttinen/2017 – Päivi Rosenius 2018
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
CRM esiselvitys Hankkeen esittely
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Dialogisuus asiakastyössä
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp LUONNOS Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp Ohjaan.fi- hanke, projektipäällikö Päivi Kalliokoski, paivi.kalliokoski@omnia.fi

Mikä on asiakaskuuntelu Toiminnallinen, dialoginen asiakkaiden kuuntelumenetelmä toiminnan jatkuvan kehittämisen välineenä. Tehtävänä on tuoda uutta, laadullista asiakastietoa ja – ymmärrystä. Ennalta valittuja teemoja 1-3 , tarkentavat kysymykset ja tavoitetta tukevat vaihtelevat, toiminnalliset menetelmät. Ulkopuolinen vetäjä, joka fasilitoi tilaisuuden. Osallistujia / asiakkaita 6-15 osallistujaa/ tilaisuus. Mukana johdon ja –henkilöstön edustajia saamassa tuoretta asiakastietoa. Tieto dokumentoidaan, kiteytetään ja jalostetaan kehittämistoimenpiteiksi Tieto jaetaan kaikille kuuntelun osapuolille

Asiakaskuuntelu osana kehittämishanketta Asiakaskuunteluita voidaan järjestää Työnantajille Työpaikkakouluttajille Työyhteisöille Opiskelijoille Oppilaitoksen edustajille ja näistä jäsenistä muodostuville ryhmille. Asiakaskuuntelut soveltuvat kehittämistyön tueksi sekä perustoimintaan verkostoyhteistyön toteuttamiseksi.

Miksi asiakaskuunteluita kannattaa järjestää Menetelmä paljastaa miten asiakas näkee asiat Saadaan selville aito asiakastarve - tehdäänkö tällä hetkellä oikeita asioita? Nopea ja kustannustehokas tapa kerätä asiakkailta tietoa muuttuvissa tilanteissa Laajentavat osallistujien näkökulmaa yksittäisestä verkoston toimijasta kokonaisuuteen ”Lempeä” keino muuttaa omia ennakkokäsityksiä Syventävät yhteistyötä asiakkaiden kanssa Haetaan laadullista tietoa, pienet ryhmät/ otokset riittäviä- aineiston kyllääntyminen Kehitetään yhdessä, sitoutetaan verkostokumppaneita Asiakkaat voidaan kutsua jatkokehittämiseen, jatkotoimet näkyväksi Osallisuus - asiakkaat ovat halukkaita osallistumaan, vaikuttamaan, syttyvät yhteistyöhön Asiakkaat toivovat kuunteluiden jatkamista ja vakiinnuttamista osaksi perustyötä

Mitä kuuntelut vaativat ½ päivän Valmennuksen kuunteluiden järjestäjille Aitoa kiinnostusta kuunnella ERI OSAPUOLIA – DIALOGISTA ASENNETTA Uskoa laadulliseen tietoon Luottamista prosessiin, joustavuutta Halua ottaa vastaan kritiikkiä ilman puolustautumista Huolellista dokumentointia, KITEYTTÄMISTÄ JA johtopäätöksien tekemistä KÄYTÄNTÖÖN VIEMISTÄ, Halua ottaa seuraava askel Kysymistä ITSELTÄ-miksi tästä puhutaan? Tulosten levittämistä ja työnjakoa toimenpiteistä mitä, kuka ja miten

Miksi sähköisiä asiakaskuunteluita TOTEUTTAMINEN VERKOSSA TARKOITTAA JOUSTAVUUTTA OSALLISTUJILLE MATALAMPAA KYNNYSTÄ TULLA MUKAAN KEVYSMPÄÄ TOTEUTUSTAPAA JÄRJESTÄJILLE MAHDOLLISUUTTA LAAJENTAA KUUNTELUUN OSALLISTUVIA TAHOJA MM. JOHTO MAHDOLLISUUTTA OPPIA SÄHKÖISIÄ TOIMINTATAPOJA YHDESSÄ ASIAKKAIDEN KANSSA

”Kuunteluissa brändätään oppilaitoksen palveluita reaaliaikaisesti - yhdessä asiakkaiden kanssa” PERINTEISIÄ F to F KUUNTELUITA TOTEUTETTIIN Työpaikkakouluttajat valmentaen vahvoiksi- hankkEESSA 2015-16 YLI SADALLE TYÖPAIKKAOHJAAJALLE JA TYÖNANTAJALLE Projektipäällikkö Päivi Kalliokoski Omnian oppisopimustoimisto paivi.kalliokoski@omnia.fi. p. 040 - 126 7215